830x480

Dla bezpieczeństwa własnego i swoich klientów, dla sprzedaży przez Facebooka i dobrych wyników w Google – znamy przynajmniej kilka powodów, dla których trzeba zainstalować certyfikat SSL.

SSL (ang. Secure Socket Layer) to protokół sieciowy wykorzystywany do bezpiecznych połączeń internetowych – narzędzie, które szyfruje dane przesyłane drogą elektroniczną i w ten sposób zapewnia ich poufność. Certyfikat SSL to uniwersalne rozwiązanie, co oznacza, że może być wykorzystywany do szyfrowania połączeń ze stronami www, serwerem ftp, pocztą itd.
Stosowanie certyfikatów SSL zarówno przez instytucje publiczne, jak i prywatne firmy oraz sklepy internetowe, to właściwie codzienność. SSL stał się podstawową metodą ochrony danych przesyłanych przez internet, pozwalającą nawiązać bezpieczne połączenie z wykorzystaniem silnych kluczy kryptograficznych. I dającą wymierne korzyści każdemu, kto prowadzi działalność sprzedażową w sieci.

1. Ochrona danych podczas komunikacji
Zanim pojawiła się opcja ochrony procesów wymiany danych z wykorzystaniem certyfikatów SSL, wszelkie formularze i informacje były przesyłane w sposób niezabezpieczony w postaci otwartego tekstu, co oznaczało ryzyko przechwycenia ich w trakcie transmisji. Zainstalowanie certyfikatu pozwala zaszyfrować przesyłanie informacji w obie strony. Szyfrowanie rozpoczyna się już w chwili wypełnienie formularza na stronie sklepu, dzięki czemu proces jest w pełni bezpieczny od samego początku.

2. Wzrost zaufania użytkowników (klientów sklepu) do witryny
Coraz więcej osób zwraca uwagę na obecność literek „https://” w adresie strony. Wśród użytkowników wyraźnie wzrasta świadomość w zakresie dbania o bezpieczeństwo procesów on-line oraz działań związanych z udostępnianiem swoich danych – zwłaszcza w trakcie podejmowanych transakcji.

3. Ubezpieczenie finansowe w razie strat
Instalacja certyfikatu SSL to także gwarancja zabezpieczenia finansowego na poziomie minimum 30 000 (certyfikat ssl) lub 750 000 zł (opcja wildcard ssl).

4. Bezproblemowa integracja z Facebookiem
Jeśli chcemy prowadzić sklep na Facebooku, popularny serwis społecznościowy wymaga od nas zastosowania certyfikatu SSL. Warto to zrobić, tym bardziej że Shoper jest zintegrowany z tym kanałem social media, świetnie nadającym się do sprzedaży.

5. Obecność certyfikatu SSL to potwierdzenie tożsamości strony i firmy
Informacja o bezpiecznym połączeniu jest dla użytkowników zapewnieniem, że zarówno firma, jak i prowadzony przez nią sklep internetowy są wiarygodne. Certyfikat jest wystawiany dla konkretnej domeny, a ta zawsze jest czyjąś własnością. Informacje te użytkownik może sprawdzić, a tym samym zyskać pewność bezpiecznej transakcji – wystarczy kliknąć w znak “kłódki” w pasku adresu, by zobaczyć wydawcę certyfikatu i zweryfikować domenę.

6. Działanie zgodne z zaleceniem GIODO
GIODO stoi na straży bezpieczeństwa procesów związanych z przetwarzaniem danych osobowych. Instytucja ta rekomenduje stosowanie certyfikatów SSL w ramach realizowania polityki bezpieczeństwa.

7. Preferencje algorytmu Google
Największa wyszukiwarka internetowa promuje strony działające w oparciu o protokół HTTPS. W wynikach wyszukiwania znajdą się wyżej te witryny internetowe, które zostaną ocenione jako bezpieczne dla użytkowników. A w tym właśnie pomaga instalacja SSL. Google przygotowało nawet konferencję poświęconą zabezpieczeniom witryn z wykorzystaniem certyfikatu, co można zobaczyć w tym miejscu.

Zainteresowany? Zakup certyfikatu jest niezwykle szybki i prosty. Na stronie Shoper można to zrobić tutaj: Certyfikaty SSL.