Certyfikat SSL_blog Shoper

Chcesz być dobrze widoczny w sieci? Spodziewasz się dobrych wyników w wyszukiwarce Google? W takim razie nie trać czasu, tylko zadbaj w swoim sklepie o certyfikat SSL.

Jedną z istotniejszych zmian, jakie wprowadzono w 2015 roku w branży e-commerce była decyzja Google odnosząca się do zwiększenia bezpieczeństwa w przeglądaniu internetu. „U nas zawsze bezpieczeństwo usera było wysokim priorytetem” – napisano w zeszłym roku na oficjalnym blogu firmy, informując jednocześnie, że najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie zaczyna na dobre lepiej traktować strony z protokołem HTTPS (tutaj wszystkie szczegóły).
HTTPS, nie HTTP. Ten drugi, z którego większość z nas korzysta na co dzień, jest nieszyfrowany, przez co mniej bezpieczny. A Google kieruje teraz swoją politykę ku zwiększaniu zaufania witryn internetowych. Na razie jej przejawem będzie mocniejsze promowanie stron z HTTPS w wynikach wyszukiwania. Ale jak się okazuje, nie tylko przez Google.

Wiosną 2015 roku, zarządzający sektorem bezpieczeństwa w Mozilli Richard Barnes ogłosił, że tylko witryny z szyfrowanym protokołem będą mogły wykorzystywać pełnię możliwości Firefoxa. A 37 wersja przeglądarki (z marca 2015) wprowadzała dla wyszukiwarki Bing najwyższy priorytet na strony właśnie z HTTPS. Czyli nawet jeśli bardzo chcielibyśmy od instalacji certyfikatu SSL uciec, wszystkie znaki na niebie i sieci wskazują, że to niemożliwe. I przede wszystkim nieopłacalne – każda witryna internetowa bowiem, która nie chce zginąć w mrocznych czeluściach indeksowania, musi się przestawić na bezpieczne protokoły, które pozwolą jej pozostać w sieciowej grze.
I większość użytkowników zdaje się te zmiany rozumieć: „Jeśli Google i inne wyszukiwarki doszły do wniosku, że chcą promować strony działające pod HTTPS, bo są bezpieczniejsze, to jestem za. Kupię tani certyfikat i strona będzie wyżej w wynikach” – rzucił ktoś na internetowym forum podejmującym dyskusję o zmianach w indeksowaniu Google’a. Certyfikat SSL rzeczywiście podnosi i potwierdza wiarygodność stron internetowych oraz zapewnia poufność danych przesyłanych pomiędzy zabezpieczaną stroną WWW a komputerami użytkowników. SSL jest też niezbędny do prowadzenia sklepu na Facebooku oraz dla zwiększenia bezpieczeństwa poufności danych, o jakie dba Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych i jego przepisy.

☞ Przeczytaj koniecznie: 7 mocnych powodów, dla których powinieneś zainstalować certyfikat SSL

„Główną przyczyną niedokończonych transakcji w sklepach internetowych jest brak zaufania ze strony użytkowników. Klienci dużo chętniej i częściej kupują w sklepach, którym ufają, nawet jeśli mają one wyższe ceny” – podkreśla Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper. A teraz, kiedy Google wespół z Mozillą (a za nimi na pewno pójdą kolejni) odsiewać będzie z wyników wyszukiwania strony internetowe nie obsługujące szyfrowanych połączeń, powodzenie danej marki i sklepu uzależnione będzie w dużej (jeśli nie największej) mierze od poziomu bezpieczeństwa, gwarantowanego m.in. przez certyfikat SSL właśnie. Dlatego sklep internetowy nie posiadający jeszcze odpowiedniego zabezpieczenia, powinien w takie zainwestować, wybierając rozwiązanie najlepiej pasujące do wielkości prowadzonego biznesu.

Właściciele sklepów na platformie Shoper mają do wyboru certyfikat SSL w dwóch opcjach: w standardowej, obsługującej jedną subdomenę i z gwarancją ubezpieczenia 30 tys. złotych, oraz Wildcard – z dowolną ilością subdomen i gwarancją 300 tys. złotych. Obie zapewniają darmową instalację, wsparcie techniczne, zgodność z aplikacjami Facebooka oraz oczywiście możliwość odnowienia. Po więcej informacji warto napisać pod adres bok@shoper.pl lub od razu zainstalować wybraną opcję w swoim sklepie. Użytkownicy i klienci (a także Google) na pewno ten ruch docenią.