Kampanie Shoper adwords

Jak wygląda dobrze robiona kampania reklamowa w internecie? I od czego zacząć, by ją włączyć? Oto odpowiedzi na 10 ważnych pytań.

1. Po co inwestować w reklamę, nie wystarczy wysiłek włożony w pozycjonowanie?
SEO, często wybierane przez e-sklepy w pierwszej kolejności, nie gwarantuje niestety, że twoja strona i biznes będą w sieci dobrze widoczne. Pierwsza strona wyników wyszukiwania Google daje co prawda oglądalność na poziomie 97%, ale już ledwie 3% internautów przechodzi na drugą, zatem mówienie, że SEO napędzi ci klientów – jest nieco na wyrost. Kiedy przy działaniach SEO trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na efekty, kampania reklamowa AdWords może wyraźnie zwiększyć ekspozycję twojego biznesu w najpopularniejszej przeglądarce świata. I pozwala szybciej weryfikować podjęte działania.

Przeczytaj więcej: gdzie jest twój klient, a gdzie twoja reklama?

2. Od czego zacząć?
Od określenia swoich potrzeb. Jeśli chcesz mieć w swoim sklepie więcej zamówień, i więcej klientów – kampania reklamowa w internecie pozwoli ci ich zyskać już na stracie przygody z e-biznesem. Lub inaczej – kiedy sprzedajesz od dawna, ale nagle zdecydowałeś się poszerzyć działalność, zwiększyć asortyment i chcesz powiedzieć o tym światu, kampania AdWords też będzie dobrym rozwiązaniem. Przykład? Sklep MyCoffe.pl, który przy poszerzaniu oferty i rozkręcaniu sprzedaży postawił właśnie na kampanię, zleconą w obrębie platformy, na której pracował.

Przeczytaj także: tak się robi dobrą kampanię

3. Jaki budżet trzeba przeznaczyć na reklamę?
To akurat zależy. Między innymi od tego, jaki cel stawiasz przed swoim sklepem i taką kampanią. Pewne jest natomiast, że jeśli skorzystasz z usługi Shoper Kampanie, postaramy się z każdej reklamy wygenerować jak najlepszy zwrot z inwestycji, bo tutaj jest prosta zależność – im więcej sprzedasz, tym bardziej będziesz z pracy w sklepie Shoper zadowolony. Dlatego twój sukces, jest też naszym sukcesem.

4. O czym pamiętać?
Każdy sklep musi spełniać określone warunki, żeby kampania przeszła weryfikację:
– uzupełnić pola Producent w produktach, które mają być reklamowane,
– uzupełnić pola Wysyłka w produktach, które mają być reklamowane,
– uzupełnić pola Kod EAN-13 czyli nr. GTIN produktu, jeśli taki istnieje,
– wykupić certyfikat SSL https://www.shoper.pl/certyfikaty-ssl/
– udostępnić zakupy bez rejestracji,
– opisać metody dostawy i płatności,
– opisać warunki zwrotów,
– ustawić w sklepie zdjęcia bez znaków wodnych i sprawdzić, czy spełniają wymogi Google.

5. Kiedy startować?
Po przyjęciu przez nas zgłoszenia otrzymasz do opłacenia fakturę proforma. Zaraz po zaksięgowaniu wpłaty zaczniemy konfigurację kampanii, która trwa do 5 dni roboczych. Celem faktury proformy jest możliwość jak najszybszego rozpoczęcia lub kontynuowania działań, a samo jej wystawienie nie jest w żaden sposób wiążące, ponieważ jest to tylko wstępne poświadczenie zajścia transakcji, bez jednoczesnego wywołania obowiązku jej zaksięgowania i opodatkowania.

6. Które produkty i gdzie wyświetlają się w trakcie kampanii?
Kampanie mają na celu generowanie jak największej sprzedaży, dlatego pokazujemy wszystkie produkty użytkownikom, którzy ich rzeczywiście szukają. Jeśli z perspektywy twojego biznesu któreś z produktów są ważniejsze, jest możliwość skupienia się na nich w większym stopniu.
Reklamy wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania w Google oraz w zakładce Google Shopping (Zakupy). W tym momencie to zdecydowanie najefektywniejsza forma reklam dla sklepów internetowych.

7. Ile trwa kampania?
Kampania potrwa około trzech tygodni lub do całkowitego „wyklikania się” budżetu. Jeśli zainteresowanie produktami oraz potencjał sprzedażowy będzie duży, potrwa krócej, jeśli będzie mniejsze – kampania będzie dłuższa. Jest to dostosowane tak, by z każdej wydanej złotówki zarobić jak najwięcej i osiągnąć jak największy zwrot z inwestycji.
Co ważne – nie podpisujemy żadnych umów. Co miesiąc dostajesz od nas fakturę proformę i po jej opłaceniu kampania rusza / jest kontynuowana na kolejny miesiąc.

8. Czy podczas kampanii mogę dodawać nowe produkty do sklepu?
Tak. Produkty do kampania są pobierane z pliku produktowego, który aktualizuje się raz na dobę.

9. Czy mam dostęp do wyników kampanii?
Oczywiście. Po uruchomieniu kampanii otrzymasz dostęp do raportu, gdzie na bieżąco będziesz mógł śledzić jej wyniki (jeśli posiadasz konto Google Analytics, będą one widoczne jako shoper-cpc).
W raporcie będziesz widział: liczbę wyświetleń reklamy, liczbę przejść na stronę, bieżące wyniki sprzedaży z kampanii oraz ROAS – zwrot z nakładu przeznaczonego na reklamę. Przykład:
150 PLN ze sprzedaży ÷ 10 PLN wydatków na reklamę x 100% = 1500% docelowego ROAS. Czyli każda zainwestowana złotówka wygenerowała dla ciebie 15 zł.

10. Co dalej?
Też zapytamy cię o to po każdej przeprowadzonej kampanii lub wyczerpanym budżecie – bo oczywiście będziemy cię namawiać do kontynuacji, by wyciągnąć z reklam jak najwięcej zysku dla twojego sklepu, ale… Wszystko zależy od ciebie. Tutaj możesz spróbować.