Sklep internetowy produkty asortyment

Jakie kategorie produktów cieszą się w sieci największą popularnością? Jakie zyskują na znaczeniu? I czy coraz chętniej kupujemy je przez urządzenia mobilne? Tu znajdziesz odpowiedzi na te pytania.

Odwieczne pytanie niejednego e-przedsiębiorcy i osoby, która chce ruszyć z biznesem w internecie: co sprzedawać? Co się sprzedaje? Z czym łatwiej osiągnąć sukces w branży e-commerce?

Złotego środka i prostej odpowiedzi niestety na to nie ma. Wiele zależy od samego pomysłu na biznes, odpowiedniej analizy rynkowej i nastawienia sprzedawcy na rozwój swojego biznesu. Bo to, czy jest to jedyne źródło, czy tylko dodatkowe, hobbystyczne źródło dochodu – też ma fundamentalne znaczenie.
Teoretycznie łatwiej mają ci, którzy celują w branże i kategorie produktów, które cieszą się największym wzięciem internautów. W praktyce jednak bywa z tym różnie. Przy sklepach bowiem z podobnym asortymentem liczą się już nie tylko same produkty i ich ceny, ale też obsługa sklepu, swoboda i bezpieczeństwo zakupów oraz korzyści, jakie z wizyty na danej stronie czerpie dany klient. Dla jednego będzie to darmowa dostawa, dla innego – szybkie i bezgotówkowe metody płatności. Dlatego żeby sprzedawać z powodzeniem, trzeba być elastycznym i dostosowywać się potrzeb klientów.

O tym, jak to zrobić, przeczytasz tutaj.

A wracając do asortymentu… co sprzedawać? Najlepiej produkty i usługi, w których czujesz się mocny. Może to być niszowe rękodzieło – jeśli wiesz jednak, jak dotrzeć z nim do klienta i stworzyć dla niego unikatową ofertę, po którą będzie on chętnie wracał, śmiało – walcz o to. Jeśli jednak nad życiową pasją góruje chęć zysku i potrzeba czysto biznesowa, zerknij na wykresy poniżej i spróbuj wyjść do ludzi z asortymentem, który w ostatnich latach wyraźnie zyskuje na znaczeniu.

W 2016 roku po książki, płyty i filmy, czyli produkty kulturalne sięgało 68% e-klientów, w 2017 jest ich już 70%. Artykuły dziecięce i zabawki – w ciągu roku urosły z 41 do 46%. Albo obuwie – w 2016 roku kupiło je 49% internautów, w tym – 53%.

Rośnie też powodzenie wielu branż w kanale mobile – pięć najpopularniejszych produktów kupowanych za pośrednictwem tabletów czy smartfonów to z kolei: bilety (do kina, na koncert, do teatru) – 26%, odzież (obuwie, akcesoria i dodatki) – 21%, produkty „kulturalne” (książki, płyty, filmy) – 21%, sprzęt elektroniczny, w tym RTV i AGD (lub komputery i oprogramowanie) – 20% oraz biżuteria – 18%.

Pozycja sama się nie zrobi

Brzmi zachęcająco, prawda? Ale dobry trop to tylko wstęp do sukcesu. Kiedy już masz gotowy sklep – czy to z odzieżą, czy sprzętem RTV – trzeba się z nim pokazać potencjalnym klientom. Możesz cisnąć w SEO, magiczne sztuczki z pozycjonowaniem, ale przy okazji musisz się uzbroić w cierpliwość – ruch organiczny wymaga pracy i czasu, efektów nie zobaczysz z dnia na dzień.

Przeczytaj, na czym polega dobre pozycjonowanie

Tekstowe reklamy w wyszukiwarce, reklamy graficzne, reklamy wideo w YouTube i reklamy mobilne w aplikacjach – z nimi może ci pójść szybciej i lepiej. Zaletą kampanii produktowych w Google jest to, że możesz dostosowywać budżet na działania reklamowe do biznesowych potrzeb, wstrzymywać lub zmieniać reklamy. O wszystkich zaletach kampanii produktowych przeczytasz w tym miejscu.