Ksiegarnie ksiazki sklepy internetowe_jak sprzedawac

Czego życzyć sobie na nowy, 2018 rok? Choćby tego, by przeczytać więcej książek! A te najlepiej kupić/sprzedać oczywiście przez internet.

Pamiętasz nasz wpis z października 2017 roku? Pisaliśmy w nim, co się najlepiej sprzedaje w polskim internecie. Na czele tej listy były „odzież, dodatki i akcesoria”, co akurat chyba nikogo nie dziwiło, ale już za nimi – mała niespodzianka. Książki, płyty, filmy i multimedia.

W dobie, kiedy – jak „Newsweek” informował za ankietą Biblioteki Narodowej – 63% Polaków nie przeczytało w 2016 roku ani jednej książki i tylko 46% wytrzymało przy tekście zawartym na przynajmniej trzech stronach maszynopisu, informacje o tym, że książki plasują się w czołówce najpopularniejszych produktów kupowanych w internecie, muszą być zaskoczeniem.

Ale to miłe zaskoczenie. Równie mocno cieszy fakt, że mimo umacniania się jednej marki na pozycji lidera polskiego rynku i coraz większej oferty w dyskontach, przybywa wciąż e-księgarń, które podejmują internetową walkę i próbują przekonać do swojej oferty kupujących w sieci czytelników.

Na przykład Art Bookstore to sieć księgarń artystycznych, które swój sklep internetowy prowadzą na platformie Shoper. W jego ofercie znajdziesz różnorodne pozycje m.in. z zakresu sztuki, designu, architektury. „Dzięki współpracy z wieloma wydawnictwami zagranicznymi wciąż poszerzamy naszą ofertę o nowe tytuły obcojęzyczne. Sprowadzamy również książki zagraniczne dla instytucji i klientów indywidualnych. Ponadto zajmujemy się produkcją gadżetów i pamiątek muzealnych” – czytamy na stronie księgarni. I rzeczywiście kupimy w niej zarówno książki, reprodukcje obrazów i portretów oraz liczne upominki. Ale to literatura jest tu najważniejsza. I przeglądając kolejne podstrony księgarni, bardzo przy tym kusząca.

Po zakupach w Art Bookstore warto też zajrzeć do sklepu internetowego Narodowego Centrum Kultury – tu można znaleźć sporo ciekawych pozycji z biblioteki kultury współczesnej, z myśli o kulturze albo dziedzictwa narodowego. Są też czasopisma oraz e-booki – w tym m.in. znakomita „Antologia polskiego rapu”, jedyna taka publikacja naukowa w naszym kraju.
Dodatkowo, Narodowe Centrum Kultury proponuje bibliotekom publicznym, akademickim i naukowym specjalny program rabatowy – dzięki niemu mogą one dokonywać zakupów w sklepie internetowym NCK z 40% rabatem.

Program lojalnościowy proponują też Noski Noski – sklep dla dzieci i rodziców, ale po części także mała, internetowa księgarnia. „Wspieramy świadome, naturalne i beztroskie rodzicielstwo. Znajdziesz u nas zabawki kreatywne, napędzane prawami fizyki i chemii oraz siłą wyobraźni – dla niemowląt i dla dzieci w wieku od 0 do 103 lat” – piszą o sobie. I obok zabawek kreatywnych czy edukacyjnych, sprzedają również książki – starannie wybrane, aktywnościowe, takie jak ciekawe „Animalium”, „Bardzo głośna ośmiornica” albo „Co kryje las?”.

Książki przez cały rok

Inną formę programu dla stałych klientów – tzw. subskrypcję – ma w swojej ofercie e-księgarnia Currenda, proponująca książki m.in. z zarządzania procesami prawnymi i biznesowymi. „Specjaliści reprezentujący różne dziedziny prawa, naukowcy, partnerzy realizujący usługi na najwyższym poziomie oraz dostarczający nowoczesne technologie, umożliwiają naszemu zespołowi ciągłe doskonalenie i tworzenie innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym my, jako obywatele, będziemy mieli dostęp do efektywnego i nowoczesnego państwa” – oto jej myśl przewodnia. A sama subskrypcja polega na wykupieniu dostępu do profesjonalnych publikacji książkowych oraz czasopism wydawnictwa Currenda, po niższych cenach i w pierwszej kolejności. Jeśli więc ktoś zawodowo zajmuje się prawem, jest komornikiem bądź sędzią – korzystając z takiej usługi, będzie na bieżąco z nowościami ze swoich obszarów.

Pakowanie książek w zestawy i wysyłanie ich w ramach subskrybcji to najlepsza opcja dla zagorzałych czytelników lub też takich, którzy powinni być z nowymi publikacjami z danego zakresu na bieżąco. Czytelnicy „niedzielni”, sięgający po książki od czasu do czasu zostaną przy jednorazowych zakupach, na przykład w Babarybie – sklepie internetowym wydawnictwa działającego pod taką samą nazwą, specjalizującego się w ilustrowanej książce dziecięcej „o oryginalnej treści i oprawie graficznej”. Te książki są zasilane dziecięcą wyobraźnią. Kreatywne, edukacyjne, interaktywne – zachęcają wydawcy. I te rzeczywiście podczas przeglądania sklepu, na takie wyglądają. Turlututu, na przykład, „ukochany bohater dziecięcej wyobraźni, wciąga małych czytelników do magicznego świata wyobraźni, zachęcając do wspólnej zabawy także rodziców”, a „Czas Czarodziej ciągle pędzi, gna przed siebie, zmienia wszystko dookoła. Każdy może doświadczyć jego sztuczek!”… Tyle chyba wystarczy, by zachęcić do zabawy?

Fani magów i herosów z kolei zaprzyjaźnią się zapewne z Galerią Książki – sklepem skoncentrowanym na literaturze fantasy oraz książkach dla młodzieży. Do grona wydawanych tutaj autorów należą m.in. Trudi Canavan, Cinda Williams Chima, Fiona McIntosh oraz Rick Riordan, a wśród bestsellerów znajdziemy „Trylogię Czarnego Maga”, „Prawo milienium” czy „Hotel Walhalla. Przewodnik po światach nordyckich”. Takie książki młodzi czytelnicy szczególnie chętnie kupują przez internet.

Będzie jeszcze lepiej

W 2017 roku na łamach „Rzeczpospolitej”, Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadowni Bisnode Polska, mówił: „Polacy coraz częściej zamiast w księgarniach stacjonarnych, książki kupują w sklepach internetowych”. Łukasz Szczepański, zarządzający Merlin.pl, dodawał: „Udział sprzedaży internetowej w Polsce wynosi jedynie 4–5 proc., a w krajach Europy Zachodniej i USA sięga już kilkunastu procent i rośnie, zatem i w Polsce wzrost sprzedaży przez internet kosztem sklepów stacjonarnych jest nieunikniony. Dotyczy to wszystkich kategorii, także księgarni”.

Zakupy ulubionej lektury przez internet to więc tylko jeden z dobrych pomysłów. Drugim może być próba uruchomienia własnego e-sklepu z książkami – w roku 2018 zapewne jeszcze więcej Polaków będziesz szukać ciekawej lektury właśnie w sieci.