Certyfikat SSL Bezpieczeństwo

Nikt nikogo siłą do instalacji certyfikatu SSL nie zmusi. Ale już liczbą zamówień – na pewno. Spadającą liczbą zamówień, dodajmy.

SSL. Na pewno nie raz spotkałeś się z tym skrótem. Z angielskiego to Secure Socket Layer – protokół sieciowy, wykorzystywany do zabezpieczeń połączeń internetowych. W skrócie: prowadzisz stronę, sklep internetowy – instalujesz SSL dla zapewnienia bezpieczeństwa podczas jej/jego przeglądania.

Od 2017 roku największe przeglądarki i wyszukiwarki oznaczają strony z zainstalowanym certyfikatem SSL jako „strony bezpieczne”, a te, które takowego nie posiadają – poprzedzone są monitem o „zagrożeniu” lub połączeniu, które „nie jest prywatne”. Wszystko po to – jak twierdzą m.in. specjaliści z firmy Google – by korzystanie z internetu było dla wszystkich jak najbardziej wygodne i bezpieczne. A przynajmniej, by właściciele stron internetowych i e-sklepów dokładali wszelkich starań, by przeglądanie sieci właśnie takie było.

Przeczytaj także:
Google, Mozilla, teraz także ty – wszyscy włączają SSL
Klienci stawiają na bezpieczeństwo, ty postaw na SSL
7 powodów, by zainstalować certyfikat SSL


Źródło: Raport przejrzystości Google

SSL to… twój obowiązek

To wszystko jednak tylko działania promujące zwiększenie uwagi na kwestie bezpieczeństwa w sieci. Żaden przepis prawa nie wymaga bowiem wprost instalowania ani SSLa, ani innych certyfikatów. No, przynajmniej nie w sposób bezpośredni, i nie pod rygorem grzywny.

Trzeba jednak pamiętać, że art. 36 ust. 1 Ustawy o ochronie danych osobowych mówi, że administrator danych musi zastosować środki techniczne, które pozwolą zabezpieczyć dane przed ich udostępnieniem nieupoważnionym osobom oraz przed ich utratą lub zniszczeniem. Załącznik tej ustawy wspomina również o stosowaniu przez administratora danych kryptograficznych środków ochrony wobec danych używanych do uwierzytelniania. Czyli, w skrócie, do podjęcia minimum działań z zakresu bezpieczeństwa. A te, najczęściej, spełnia właśnie certyfikat SSL. Potrzebny jest też jednak przy wielu innych okazjach.

Na Facebooku, w wyszukiwarce – bez SSLa ani rusz

Że social media sprzedają – pisaliśmy o tym już wielokrotnie. Ale żeby ruszyć ze sprzedażą np. na Facebooku, trzeba mieć wcześniej zainstalowany certyfikat SSL. Pomaga on też w lepszym pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google – największa wyszukiwarka promuje bowiem strony działające w oparciu o protokół HTTPS. W wynikach wyszukiwania od jakiegoś czasu wyżej pojawiają się strony, które są ocenione jako bezpieczne dla użytkowników.

Można by więc pokusić się o stwierdzenie, że dziś instalacja certyfikatu SSL to nie tylko inwestycja w bezpieczeństwo klientów, ale przede wszystkim samego e-biznesu. Certyfikat zapewnia spokojne przeglądanie ulubionej strony, a jej właścicielom – pomaga w wynikach wyszukiwania i codziennych działaniach operacyjnych. SSL zapewnia w końcu danej stronie wiarygodność i zwiększa jej zaufanie. Inna sprawa, że nacisk na zwiększanie zabezpieczeń w sieci to stały trend, który będzie się tylko umacniał.


Źródło: Raport przejrzystości Google

Podstawowe zabezpieczenia w postaci SSLa to dziś podstawa i trudno wytłumaczyć, dlaczego ktoś nie chciałby instalować go na swojej stronie. Pytanie bardziej – co nas czeka w internetowej przyszłości? I czy każdego właściciela e-biznesu bez zainstalowanego dziś certyfikatu SSL stać na to, by stać w miejscu i przyglądać się, jak zabezpieczone, zaufane i zbierające więcej zamówień e-sklepy zaczynają go wyprzedzać w liczbie zamówień? Niech każdy z nich odpowie sobie na nie samodzielnie.

Zainstaluj certyfikat SSL w dobrej cenie