Bezpieczeństwo – to słowo klucz w 2018 roku dla rynku e-commerce. A jego minimum zapewnia w sklepach internetowych instalacja certyfikatu SSL. Bez niego trudno z powodzeniem sprzedawać dziś w sieci.

Co sprawia, że decydujesz się w danym sklepie internetowym na zakupy? Badanie przeprowadzone na zlecenie Trusted Shops jako jeden z najważniejszych czynników wpływających na taką decyzję wskazuje „wiarygodność oferty” i „solidną ochronę danych osobowych”. A o to bez zainstalowanych odpowiednich standardów bezpieczeństwa niestety trudno.

Co zapewnia bezpieczeństwo w trakcie e-zakupów?

Przede wszystkim gwarancja zabezpieczenia przesyłanych przez sklep internetowych danych. Żeby kupić towar online, jesteśmy zmuszeni pozostawić na stronie swoje dane – pół biedy, kiedy są to tylko dane adresowe, ale ilu twoich klientów odpuściło finalizację zamówienia, obawiając się zapłaty za towar przed jego odbiorem? Niestety, nawet w 2018 roku takich nie brakuje.

A zaufania klienta nie uda się zbudować w sklepie, który od pierwszej strony wzbudza pewne watpliwości. Jakie? Na przykład nie informuje przy swoim adresie, że jest zaufanym miejscem w sieci.

Oto jeden z przykładów – monit ostrzegający przed przejściem na stronę, która nie ma zainstalowanego certyfikatu SSL i nie zapewnia bezpiecznego połączenia:

Wielkim orędownikiem walki z niezabezpieczonymi stronami jest firma Google. Już od jakiegoś czasu, strony bez SSL-a nie mają szans na wysoką pozycję w największej przeglądarce, Google informuje też o każdym miejscu w sieci, które nie zapewnia bezpieczeństwa danych. I choćby z tej perspektywy zastanawiającym jest, że niektóre e-biznesy, żałują kilkuset złotych (na rok!) dla zapewnienia podstawowych standardów bezpieczeństwa w swoich stronach.

Poniższe dane powinny wystarczająco działać na wyobraźnię prowadzących handel w internecie: aż 72% kupujących przyznało, że zrezygnowało z zakupów na stronie, która wydała im się niezabezpieczona, a jeszcze więcej, bo 92% zwraca uwagę w e-sklepie, czy zakupy są bezpieczne.

Płynie z tego prosty wniosek – na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać. Zwłaszcza, że podstawowy certyfikat SSL zapewniający poufność danych, to nie jest wydatek mogący zrujnować budżet sklepu.

Gdzie takiego certyfikatu szukać?

Można u usługodawców sprzedających strony i domeny. Jeśli masz/planujesz otworzyć sklep internetowy Shoper, niezbędne zabezpieczenia włączysz w swoim sklepie kilkoma kliknięciami.

Podstawowa wersja certyfikatu SSL kosztuje dla nowych sklepów Shoper 89 zł na pierwszy rok (potem 119 zł netto), wersja Wildcard – z dowolną liczbą subdomen – 299 zł.

I jedna, i druga, zapewnia wystarczające szyfrowanie danych w sklepie oraz pozwala na swobodną sprzedaż przez Facebooka. Przede wszystkim jednak, certyfikat SSL wpływa na to, co dla każdego e-sklepu chyba najważniejsze, choć niekoniecznie widoczne gołym okiem i namacalne – wiarygodność oraz swobodę działania.