Prowadzenie sklepu internetowego może się skończyć nieprzyjemnością, kiedy jego działalność nie jest dostosowana do obowiązującego prawa. Podpowiadamy, jak tego uniknąć.

Żeby temu zapobiec najlepiej powierzyć kwestie regulaminów i zobowiązań względem ustaw specjalistom od prawa w obszarze branży e-commerce. Czyli ludziom, którzy zadbają o dobrze napisane i aktualne regulaminy dla e-sklepów, jak również sprawdzą je pod względem klauzul niedozwolonych i w razie potrzeby odpowiedzą na pytania związane z prawną stroną prowadzenia biznesu.

Pomoc ze strony specjalistów jest też ważna z innego powodu. 2018 to rok nowych wyzwań dla sklepów internetowych rzucanych im przez RODO. Czyli nowe unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych. O co w nim chodzi? I co ono zmienia w codziennej działalności przeciętnego e-sklepu? To są bardzo dobre pytania. Ale niestety wciąż nie każdy zna na nie właściwe odpowiedzi. Także wśród prawników i specjalistów branży e-commerce pojawiają się powodowane przez RODO wątpliwości, bo co innego autorzy rozporządzenia, co innego realia krajowego rynku.

Dlatego tym bardziej nie warto zdawać się na własną intuicję i lepiej kwestię zawiłych zapisów nowego rozporządzenia oddać w ręce ludzi, którzy wciąż poszerzają swoją wiedzę w tym zakresie i szkolą się pod kątem zapewniania odpowiedniego wsparcia dla sklepów pracujących w internecie.


Źródło: LegalGeek.pl. Pobierz cały darmowy poradnik tutaj.

Sporo i niezbyt jasno

I tu przechodzimy do sedna. Czyli do usługi opieki prawnej, świadczonej sklepom Shoper przez firmę Legal Geek. W jej zakresie może być indywidualny regulamin dla sklepu internetowego, monitoring pod kątem klauzul niedozwolonych, aktualizacja do zmian w prawie, dopasowana polityka prywatności, przykładowe treści na stronę oraz wzór odstąpienia od umowy. Z włączoną opieką prawną można też być spokojnym o dostosowanie sklepu do RODO.

Przypomnijmy, że autorzy nowych przepisów chcą, by poszło za nimi lepsze i bardziej przejrzyste: prawo do uzyskania informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych, prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przeniesienia danych, prawo do bycia zapomnianym, prawo do otrzymania kopii danych, prawo do sprzeciwu wobec profilowania, prawo do dochodzenia odszkodowania w sądzie cywilnym. Sporo tego, prawda?

Sporo, i niestety niezbyt jasno. Już samo zgłaszanie sklepu internetowego do GIODO było dla wielu właścicieli e-sklepów problematyczne, a nowe przepisy wcale kwestii zbierania i przechowywania danych nie ułatwiają. No, może po stronie kupujących. Na właścicieli e-biznesów spada jednak więcej odpowiedzialności. To im też, w przypadku nie zastosowania się do zmian w prawie, grożą bolesne kary finansowe.

Żeby tego uniknąć, lepiej sięgnąć po pewne koło ratunkowe. Właściciele sklepów internetowych Shoper mogą już skorzystać ze wsparcia prawników, którzy przygotowali dla naszych e-sklepów specjalną i wygodną w użyciu aplikację, usprawniającą obsługę RODO.

Korzyści dla sklepu korzystającego z pomocy prawnej:

☞ nowy i pewny regulamin sklepu – zgodny z RODO,
☞ prostsza aktualizacja regulaminu,
☞ nowa polityka prywatności dostosowana do RODO,
☞ dodatkowo: regulamin Allegro i tablica informacyjna do sklepu stacjonarnego.

Ale przede wszystkim – święty spokój, którego nie da się wycenić.

Jeżeli jesteś właścicielem sklepu Shoper i korzystasz już z usługi pomocy prawnej dla naszych sklepów, po ściągnięciu NOWEJ APLIKACJI będziesz mógł jej używać przez 12 kolejnych miesięcy za darmo.

Co musisz w tym celu zrobić?
☞ Zainstaluj w swoim sklepie aplikację Legal Geek, dostępną w App Store Shoper.
☞ Wyłącz obecną stronę informacyjną, na której masz obecnie Regulamin sklepu.
☞ Uzupełnij wymagane pola w zainstalowanej aplikacji.
☞ Opublikuj nowy Regulamin i inne wymagane treści.

Aplikację i instrukcję obsługi znajdziesz tutaj.