Kampanie Shoper adwords

Jak zacząć prowadzenie kampanii reklamowych w internecie? Które produkty i gdzie się wyświetlają w trakcie trwania kampanii? Poznaj odpowiedzi na 10 ważnych pytań o Shoper Kampanie.

1. Shoper Kampanie: co to takiego?

Shoper Kampanie to autorska usługa reklamowa dla sklepów internetowych działających na oprogramowaniu Shoper. W jej ramach pomagamy sprzedawać w najpopularniejszych kanałach sprzedaży oraz social media. Prowadzimy i optymalizujemy reklamy w Google, na Facebooku oraz na Allegro. Dzięki temu rozwiązaniu, wszystko masz pod jednym dachem w Shoper: zarówno sklep internetowy, jak i działania promocyjne. Nie musisz szukać pomocy w zewnętrznych agencjach reklamowych, niepotrzebnie przepalać dużych budżetów na nieefektywne kampanie.

2. Kto prowadzi działania reklamowe i przygotowuje reklamy?

W Shoper Kampaniach pracują profesjonaliści, którzy zawodowo zajmują się prowadzeniem działań reklamowych w internecie. Prowadzenie kampanii wymaga czasu, wiedzy i doświadczenia, dlatego nasi specjaliści systematycznie poszerzają swoją wiedzę, mają doświadczenie w pracy z różnorodnymi branżami, zarówno techniczne, jak i merytoryczne. Dlatego powierzając nam opiekę nad swoimi reklamami, możesz mieć pewność, że są one w dobrych rękach.

3. W co lepiej zainwestować: SEO czy kampanie produktowe Google / Facebook?

Prowadząc sklep internetowy zapewne już zauważyłeś, jak ważny jest czas. Czas spędzony przez klienta w sklepie, realizacji zamówienia, czy trwania dostawy. Zarówno w przypadku twojego sklepu, jak i działaniach reklamowych czas odgrywa bardzo ważną rolę. Pozycjonowanie w wyszukiwarce jest niezwykle ważne, jednak czasochłonne. Pierwsza strona wyników wyszukiwania Google daje co prawda oglądalność na poziomie 97%, ale jedynie 3% użytkowników przechodzi na drugą stronę w wyszukiwarce. Najczęściej trzeba zatem uzbroić się w cierpliwość i poczekać na efekty. Kampanie reklamowe w Google mogą natomiast zwiększyć ekspozycję twojego biznesu w najpopularniejszych przeglądarkach na świecie. Dodatkowo czas ich optymalizacji jest krótszy – to pozwala dużo szybciej zweryfikować podjęte działania i wprowadzić ewentualne zmiany tak, aby osiągały jak najlepsze efekty.

Z kolei kampanie produktowe na Facebooku i innych mediach społecznościowych pozwalają na prowadzenie działań remarketingowych i dotarcie do klientów, którzy z różnych przyczyn nie sfinalizowali zakupów w twoim sklepie internetowym.

Jak widzisz, aby uzyskać najlepsze efekty, warto połączyć te drogi, by działania reklamowe wzajemnie się uzupełniały.

Dowiedz się więcej, dlaczego warto prowadzić kampanie Google Ads (dawniej AdWords)

4. Czy trzeba specjalnie przygotować sklep do prowadzenia kampanii reklamowych?

Bez względu na cel, aby kampania przeszła pozytywną weryfikację, twój sklep internetowy powinien spełniać określone warunki. Dlatego przed rozpoczęciem działań powinieneś:

☞ uzupełnić pola Producent w produktach, które mają być reklamowane,
☞ uzupełnić pola Wysyłka w produktach, które mają być reklamowane,
☞ uzupełnić pola Kod EAN-13 czyli nr. GTIN produktu, jeśli taki istnieje,
☞ zainstalować certyfikat SSL,
☞ udostępnić możliwość zakupów bez rejestracji,
☞ opisać metody dostawy i płatności,
☞ opisać warunki zwrotów,
☞ ustawić w sklepie zdjęcia bez znaków wodnych i sprawdzić, czy spełniają wymogi Google.

W panelu administracyjnym twojego sklepu internetowego (Zakładka Zwiększaj sprzedaż > Marketing Automation), możesz sprawdzić wszystkie warunki, jakie musisz spełnić, aby rozpocząć działania reklamowe.

5. Które produkty i gdzie wyświetlają się w trakcie trwania kampanii?

Kampanie mają na celu generowanie jak największej sprzedaży, dlatego pokazujemy wszystkie produkty użytkownikom, którzy ich rzeczywiście szukają. Jeśli z perspektywy twojego biznesu któreś z produktów są ważniejsze, masz możliwość skupienia się w większym stopniu właśnie na nich.
W przypadku reklam w wyszukiwarce Google, wyświetlają się one m.in. na samej górze wyników wyszukiwania oraz w zakładce Google Shopping (Zakupy). W tym momencie to zdecydowanie najefektywniejsza forma reklam dla sklepów internetowych. W przypadku reklam na Facebooku, ich umiejscowienie zależy od celu kampanii. W ramach Allegro Ads, twoje oferty mogą wyświetlać się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Allegro, a także w ramach ofert sponsorowanych w danej kategorii.

6. Czy w czasie trwania kampanii mogę dodawać nowe produkty do sklepu?

Tak, w trakcie trwania kampanii możesz dodawać do swojego sklepu nowe produkty, bez wpływu na jej wyświetlanie – produkty do kampania są pobierane z pliku produktowego, który aktualizuje się raz na dobę.

7. Kiedy najlepiej rozpocząć kampanię i jak to wygląda?

Kampania trwa średnio około trzech tygodni lub do całkowitego „wyklikania się” budżetu. Jeśli zainteresowanie produktami oraz potencjał sprzedażowy będzie duży, potrwa krócej, jeśli będzie mniejszy – kampania będzie trwać dłużej. Kampanie dostosowujemy tak, aby z każdej wydanej złotówki zarobić dla ciebie jak najwięcej, a tym samym osiągnąć jak największy zwrot z inwestycji.
Proces uruchomienia trwa zazwyczaj do 5 dni roboczych. Kampania jest weryfikowania przez Google/Facebook/Allegro, a następnie konfigurowana przez nasz zespół specjalistów. W zakładce Shoper Kampanie, będzie widoczna odpowiednia informacja. Gdy kampania będzie aktywna, w panelu pojawi się raport z kampanii.

8. Ile kosztuje prowadzenie działań i jakim budżetem muszę dysponować?

Wysokość budżetu jest zależna od celu, jaki stawiasz przed kampanią reklamową i swoim sklepem. Rozliczenie przeprowadzonych kampanii następuje w modelu prowizyjnym, w zależności od kanału dystrybucji reklam. Co miesiąc otrzymasz od nas fakturę proformę i po jej opłaceniu kampania rusza / jest kontynuowana na kolejny miesiąc. Jeśli skorzystasz z usługi Shoper Kampanie, postaramy się z każdej reklamy wygenerować jak najlepszy zwrot z inwestycji.

9. Czym różni się usługa Shoper Kampanii od współpracy z agencją reklamową?

Decydując się na usługę Shoper Kampanii, z jednego poziomu masz dostęp do raportów kampanii (nie musisz więc czekać na comiesięczne raporty), faktur za usługi, czatu dostępnego w panelu administracyjnym twojego sklepu Shoper, na którym możesz zadać pytanie obsłudze. Masz także możliwość automatycznego zasilania konta, dzięki czemu zachowujesz ciągłość prowadzenia kampanii i nie martwisz się terminami płatności. Shoper Kampanie specjalizują się w dziedzinie kampanii produktowych, które są aktualnie jednymi z najskuteczniejszych. Wybierając Shoper Kampanie, nie musisz się również dodatkowo angażować: nie ma potrzeby przesyłania nam dodatkowych materiałów, tekstów, czy grafik do reklamy. Zdjęcie, nazwę i opis produktu bierzemy bezpośrednio z twojego sklepu. Fakt, że prowadzisz u nas sklep sprawia, że możemy sobie zaufać – powierzając nam swoje działania reklamowe, możesz mieć pewność, że zrobimy wszystko abyś był zadowolony.

10. Czy mam dostęp do wyników kampanii?

Tak. Po uruchomieniu kampanii otrzymasz dostęp do raportu, gdzie na bieżąco będziesz mógł śledzić jej wyniki (jeśli posiadasz konto Google Analytics, będą one widoczne jako shoper-cpc).
W raporcie sprawdzisz: liczbę wyświetleń reklamy, liczbę przejść na stronę, bieżące wyniki sprzedaży z kampanii oraz ROAS – zwrot z nakładu przeznaczonego na reklamę.

Przykład:
150 PLN ze sprzedaży ÷ 10 PLN wydatków na reklamę x 100% = 1500% docelowego ROAS. Czyli każda zainwestowana złotówka wygenerowała dla ciebie 15 zł.

 

Wybierając Shoper Kampanie, wybierasz profesjonalizm: za każdą reklamą stoi specjalista i opiekun, z którym możesz się kontaktować. Nie musisz zobowiązywać się do długofalowych działań – po każdej kampanii (lub wyczerpanym budżecie), zapytamy cię, czy chcesz działać z nami dalej. Oczywiście będziemy cię namawiać do kontynuacji, by wyciągnąć z reklam jak najwięcej zysku dla twojego sklepu, ale… Wszystko zależy od ciebie.