Sklep internetowy Shoper

Sto lat, sto lat, niech działa, działa nam! Z okazji 15-lecia oprogramowania Shoper, przypominamy najważniejsze momenty z naszej wspólnej historii.

 

Wrzesień 2005

Bracia Krzysztof i Rafał Krawczyk powołują do życia spółkę cywilną Devarea (na bazie której wkrótce powstanie ich firma Dreamcommerce) i ruszają ze sprzedażą oprogramowania dla sklepów internetowych o nazwie „Shoper”.

 

Sklep internetowy Shoper
Rafał Krawczyk i Krzysztof Krawczyk – założyciele marki Shoper

Lipiec 2010

Shoper pojawia się w modelu SaaS, czyli Software as a Service. Od tego momentu, kupując oprogramiwanie Shoper, właściciel sklepu nie zaprząta sobie głowy kwestiami technicznymi (czy wynająć serwer wirtualny czy dedykowany, jaki plan hostingowy wybrać?), nie martwi się o aktualizacje oprogramowania, ani o jego bezpieczeństwo. Wszystko to zapewnia mu dostawca – czyli Shoper właśnie.

Listopad 2010

Shoper udostępnia swoim użytkownikom w pełni funkcjonalny interfejs do programowania aplikacji (API). Umożliwia on programistom tworzenie rozwiązań, które mogą działać w ramach sklepu zwiększając wygodę użytkowania. Jak mówił wtedy współzałożyciel marki, Rafał Krawczyk: „Decydując się na udostępnienie API chcieliśmy, aby Shoper był bardziej wygodną i funkcjonalną platformą do handlu elektronicznego. Co ważne, korzystanie z API nie wymaga już kupowania odrębnej licencji czy wnoszenia dodatkowych opłat, co pozytywnie wpływa na zainteresowanie nowymi funkcjonalnościami”.

Wrzesień 2011

Kolejna wersja oprogramowania Shoper, tym razem 5.2, umożliwia prowadzenie sklepu także w wersji mobilnej. „Dostęp do internetu w telefonach komórkowych staje się coraz bardziej powszechny i stale rośnie liczba osób z niego korzystających, która obecnie wynosi prawie cztery miliony Polaków” – pisaliśmy wtedy. „Shoper mobilny” działał na urządzeniach z ekranem dotykowym np.: iPhone 3, iPhone 3G, iPhone 4, iPod Touch, Motorola Droid X, Motorola Droid 2, Samsung Galaxy S, HTC Incredible, HTC Desire, HTC Evo oraz wielu innych wyposażonych w systemem operacyjny Android 2.0+, palmtopach HP Palm Pre 3 oraz urządzeniach z systemem Windows Mobile. Wow, pamiętasz to jeszcze?!

 

Happy Something New GIF by Hallmark Channel - Find & Share on GIPHY

Marzec 2014

Uwaga, teraz będzie dumnie: „Shoper, jako wiodące oprogramowanie do sprzedaży w internecie wprowadza kolejne udogodnienia dla właścicieli sklepów internetowych. Jedną z nich jest panel administracyjny w technologii Responsive Web Design” – jak chwaliliśmy się przed sześcioma laty.

„To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. W pełni responsywny panel administracyjny ułatwia zarządzanie z każdego ekranu – zaspokaja potrzebę stałego i szybkiego dostępu do wszystkich danych, a także pozwala trzymać rękę na pulsie tym, którzy sporo czasu spędzają poza domem. W najnowszej wersji Shopera zrealizowane zostało założenie, że do prowadzenia biznesu potrzebny jest tylko dostęp do internetu”. Do dziś to podtrzymujemy.

 

Lipiec 2014

Po nowoczesnym panelu przyszła pora na responsywną skórkę graficzną sklepu – w takiej konfiguracji, Shoper stał się jedynym w Polsce komercyjnym oprogramowaniem do prowadzenia sklepu internetowego, które w tak intensywnym stopniu wykorzystało w 2014 roku technologię Responsive Web Design. Jak mówił wówczas nasz prezes, Krzysztof Krawczyk: „Wdrożenie zrealizowaliśmy w odpowiedzi na potrzeby naszych klientów. Zastosowanie RWD pozwoliło nam również przygotować grunt pod tegoroczne innowacje w platformie Shoper”.

Marzec 2015

W kolejnym roku nowością było umożliwienie prowadzenie bloga w ramach sklepu internetowego: dotychczasowy moduł „Artykuły” został zastąpiony „Blogiem”. Nowe rozwiązanie pozwalało na prowadzenie bloga w ramach własnego sklepu. Dodane zostały podstawowe funkcje właściwe dla bloga: można było zamieszczać wpisy, przypisywać im kategorie, tagować, dodawać elementy graficzne oraz zamieszczać komentarze. Blogiem od tego momentu zarządzało się z poziomu panelu administracyjnego sklepu.

Czerwiec 2015

„Szybkie, wygodne i przede wszystkim bezpieczne dla użytkowników” – takie od początku były Shoper Płatności, czyli wewnętrzny system obsługujący bezgotówkowe metody płatności w sklepach Shoper. Aby z nich skorzystać, właściciel nie potrzebował umowy papierowej, ale wystarczy, że aktywował je w panelu administracyjnym swojego sklepu, jednym kliknięciem. „Uruchamiając nasz nowy system płatności kierowaliśmy się właśnie tymi pobudkami – by pracując na oprogramowaniu Shoper każdy właściciel e-sklepu miał poczucie, że korzysta z najlepszego rozwiązania, które wciąż się rozbudowuje i rozwija razem z nim” – mówił Jacek Zientkiewicz, wówczas nasz Brand Manager (dziś Dyrektor Rozwoju Biznesu).

W czerwcu 2015 r. uruchomiliśmy też dla naszych klientów bogatą bazę przydatnej i darmowej wiedzy: poradników oraz szkoleń online. Pod nazwą Uniwersytet E-Commerce. Chcieliśmy w nim edukować obecnych i przyszłych e-sprzedawców. Po co? Po to, żeby wszystkim nam sprzedawało się w sieci lepiej.

 

 

Kwiecień 2015

„Rozmawiając z różnymi osobami zajmującymi się tworzeniem aplikacji możliwych do zastosowania w e-sklepie okazywało się, że mimo ciekawego pomysłu, rozwiązania nie były nigdzie wykorzystane. Dlatego uruchomiliśmy AppStore – miejsce, w którym osoby piszące aplikacje mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców” – mówił 10 lat po wprowadzeniu oprogramowania Shoper na polski rynek Krzysztof Krawczyk. „Zależy nam, by rozwiązania tworzone z myślą o naszym oprogramowaniu, były z nim spójne – nie tylko pod względem technologicznym, ale też wizualnym. Istotny jest dla nas UX, aplikacja ma być przede wszystkim spójna z wyglądem interfejsu panelu administracyjnego sklepu” – wyjaśniał. Dziś nasz AppStore wygląda tak.

Kwiecień 2016

Rok po uruchomieniu AppStore’a, czyli miejsca, gdzie mogły się pojawiać aplikacje dla sklepów Shoper, drugą ważną zmianą skierowaną przede wszystkim ku developerom było udostępnienie FRONT REST API. Dało to szerokie możliwości dostosowywania naszego oprogramowania do potrzeb użytkownika pod względem funkcji i dodatków – pozwalało na przygotowywanie integracji z innymi aplikacjami, na dodanie widgetów, wtyczek, wyszukiwarek, aplikacji mobilnych itd.
Od tego momentu dostępność oprogramowania Shoper w modelu SaaS nie stanowiło już żadnego ograniczenia dla developerów.

Czerwiec 2016

Od czerwca 2016 roku uruchomiliśmy dla naszych klientów specjalną usługę (wtedy pod nazwą Sklep z zamówieniami, dziś: Shoper Kampanie), w ramach której prowadziliśmy kampanię Google AdWords. Cel? Jak najwięcej pierwszych zamówień dla nowo otworzonego sklepu na oprogramowaniu Shoper. „Pracujemy w internecie już od ponad 10 lat i dobrze wiemy co robić, by wyróżnić się w sieci. Dajemy ci więc gwarancję, że przy skorzystaniu z usługi Shoper Kampanie, twoja oferta stanie się konkurencyjna już na starcie” – zachęcaliśmy pierwszych śmiałków. Dzisiaj ta usługa, oferująca precyzyjne metody kierowania reklamy do potencjalnych klientów i pełną mierzalność wyników, rozbudowana jest o reklamy prowadzone też na Facebooku czy Instagramie.

 

Sierpień 2016

„Jesteś tam, gdzie twój klient” – to znane hasło przyświecało nam od początku marki Shoper. Ono też motywowało nas do włączenia, a zrobiliśmy to jako pierwsza platforma e-commerce w Polsce, integracji z aplikacją Messeneger. Czyli wówczas najnowszym narzędziem do komunikacji z klientem. Po zainstalowaniu Messengera w e-sklepie, właściciel mógł od tej pory pozwolić sobie na bezpośredni i wygodny kontakt z klientem za pośrednictwem najpopularniejszego komunikatora dostępnego na urządzeniach mobilnych. Z aplikacji można było od początku korzystać zarówno na komputerach, jak i urządzeniach przenośnych z systemem iOS i Android.

Listopad 2018

„Czy to już jest rok mobile”? :D Na platformie sklepów internetowych Shoper był już od dawna. W listopadzie 2018 roku dołożyliśmy kolejny element do naszej mobilnej układanki: PWA, czyli funkcjonalność, która pozwala na zrobienie „skrótu” do sklepu na ekran główny telefonu. Dzięki niej każdy sklep internetowy Shoper mógł być teraz wygodnie wyświetlany na twoim ulubionym urządzeniu przenośnym.

 

Luty 2019

Kolejny rok otworzyliśmy z przytupem, bo z nową wyszukiwarką. Nowy mechanizm wyszukiwania w naszych sklepach został opracowany według najlepszych przyjętych standardów. A to sprawia, że działa on bardzo intuicyjnie i klienci łatwiej odnajdują poszukiwane informacje w sklepie. Do tej pory wyszukiwanie następowało po wciśnięciu na klawisza ENTER, teraz wyszukiwarka przeszukuje sklep już od momentu wpisania do niej pierwszego znaku. To o tyle ważne, że ponad 40% odwiedzających sklep internetowy natychmiast przechodzi do pola wyszukiwania. Tacy użytkownicy są nawet 4-krotnie bardziej skłonni do finalizacji zakupu niż ci, którzy nie używają w sklepie wyszukiwarki.

Lipiec 2019

„Obserwując zmieniające się potrzeby kupujących, trzeba im dziś maksymalnie ułatwić proces zakupowy. Dlatego cieszymy się, że jako pierwsza platforma e-commerce w Polsce udostępnimy w naszych sklepach błyskawiczne zakupy Google Pay, które zdecydowanie przyspieszają zakupy oraz zwiększają wygodę i zadowolenie klientów w sieci” – mówił w lipcu 2019 roku Jacek Zientkiewicz.

Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia w milionach miejsc – na stronach internetowych, w aplikacjach i w sklepach stacjonarnych. Zapewnia wszystko, czego potrzeba podczas płacenia, a także chroni dane karty dzięki kilku warstwom zabezpieczeń. Dzięki integracji, właściciele sklepów internetowych Shoper mogą oferować swoim klientom wygodną formę płatności, a klienci – jeszcze szybciej i bezpieczniej płacić za zakupy. Podczas finalizacji zamówienia w sklepie Shoper wystarczy, że klient wybierze opcję „Zapłać przez Google Pay” i adres do dostawy. Cały proces jest chroniony dzięki światowej klasy systemowi zabezpieczeń – do weryfikacji płatności służy wirtualny token, zapewniający pełne bezpieczeństwo danych kupujących.

 

Shoper Google Pay

 

Maj 2019

Z wózka zakupowego na… Wielki Wóz – w maju 2015 roku zaprezentowaliśmy nową identyfikację wizualną naszej marki, której esencją było odświeżone logo. Nawiązuje ono do najważniejszego gwiazdozbioru na niebie i pokazuje, że nasza firma nie jest już „tylko” platformą e-commerce. Shoper w 2019 roku dostarcza pełen pakiet usług wspierających sprzedaż w internecie i stanowi dla innych biznesów drogowskaz na drodze do sukcesu. W ciągu 14 lat Dreamcommerce, czyli właściciel marki Shoper, z garażowego biznesu stał się firmą zatrudniającą kilkadziesiąt osób i liderem polskiego rynku e-commerce. Zaczynał od pudełkowego zestawu oprogramowania dla sklepów internetowych, by z czasem postawić na dostarczanie go w bardziej elastycznym modelu SaaS. Dzięki temu poza platformą sprzedażową mógł zacząć oferować także usługi wspierające rozwój e-biznesu. „Planujemy w dalszym ciągu poszerzać portfolio swoich produktów, dlatego potrzebowaliśmy nowego, spójnego systemu graficznego” – podsumowywał wprowadzenie identyfikacji Krzysztof Krawczyk.

 

Listopad 2019

Od 2017 r. posiadamy status Google Partner Premier, który jest najwyższym wyróżnieniem dla firmy współpracującej z Google, w listopadzie 2019 r. chwaliliśmy się uzyskaniem statusu Facebook Marketing Partner, który pozwala nam na prowadzenie na Facebooku najlepszych kampanii reklamowych dla sklepów pracujących na naszej platformie.
Z naszych danych wynikało wówczas, że 60% właścicieli sklepów działających na tym oprogramowaniu korzystało z kampanii reklamowych prowadzonych na Facebooku w celu zdobycia nowych klientów. Do tej pory właściciele musieli jednak prowadzić takie kampanie albo sami, albo zlecać je wyspecjalizowanym agencjom. Stając się oficjalnym partnerem marketingowym Facebooka, Shoper robi to teraz dla nich – w ramach wewnętrznej usługi Shoper Kampanie.

Sierpień 2020

Niemal rok po nowej identyfikacji marki, wprowadziliśmy kolejną ważną zmianę na platformie sklepów internetowych Shoper – odmieniony panel administracyjny. To była konieczna inwestycja, dzięki której w przyszłości będziemy mogli nie tylko przyspieszyć z wydaniami, ale dostarczyć funkcje, które do tej pory w ogóle nie były możliwe. Tworząc nowy interfejs wyszliśmy od stworzenia nowej identyfikacji wizualnej, opartej na naszych wartościach, przewagach i celach. Następnie przekuliśmy to w zestaw uniwersalnych elementów, które możemy łatwo wykorzystywać przy tworzeniu nowych funkcji.

 

 

W planach mamy już kolejne ulepszenia. Dziękujemy, że do tej pory byliście z nami i liczymy na kolejne wspólne – i równie owocne – lata w Shoperowym gwiazdozbiorze!