Kto nie idzie do przodu, ten się cofa. To powiedzenie ma zastosowanie szczególnie w kontekście niezwykle konkurencyjnego rynku e-commerce. Dlatego tak ważne jest, żeby nieustannie rozwijać swój sklep i wdrażać innowacje. Niektóre z nich możesz wprowadzić od ręki.
Stagnacja to w e-commerce prosta droga do utraty klientów, dlatego warto pomyśleć o rozwiązaniach, które przyniosą Ci wymierne korzyści. Twój e-commerce może rosnąć i przynosić większe zyski, ale nie stanie się to bez Twojego udziału i inwestycji. Jeśli szukasz inspiracji i chcesz rozwinąć swój sklep, przygotowaliśmy dla Ciebie 3 pomysły, z których możesz skorzystać od razu.
1. Pokaż się z najlepszej strony. Testuj różne sposoby prezentacji produktów i inwestuj w różne formy reklamy
Przygotowanie kategorii, w których eksponujesz swoje produkty, to podstawowe rozwiązanie. Ale możesz je dodatkowo wzbogacić, przygotowując specjalne kolekcje składające się z konkretnych przedmiotów.
Jak to zrobić? Zastanów się nad potrzebami swoich klientów i stwórz kolekcje, w których zgromadzisz najbardziej pasujące produkty. Może to być “Domowy niezbędnik”, w którym zawrzesz najpotrzebniejsze zakupy z myślą o domowych wyzwaniach. Może to być kolekcja prezentów na święta, gdzie wyselekcjonujesz najatrakcyjniejsze i najciekawsze przedmioty, które będą świetnym prezentem dla bliskich. Grupy produktów dobieraj przede wszystkim sezonowo, ale stwórz również kolekcje ponadczasowe – aby to zrobić, musisz bardzo dobrze znać swoją grupę docelową i jej specyficzne potrzeby.
Takie podejście przyciąga uwagę klientów i często ułatwia im zakupy. Z perspektywy Twojego sklepu to doskonała okazja do umieszczenia obok siebie powiązanych produktów, a to zwiększa szanse na większe zamówienia (tutaj przeczytasz więcej o kolekcjach produktów w sklepie Shoper).
Kolekcje dają Ci też świetną przestrzeń przy kampaniach reklamowych. Możesz opierać je o przygotowane wcześniej zestawienia – dostosowywać do pór roku, specjalnych okazji, wydarzeń lub potrzeb. W ten sposób zwiększysz zasięg swojej oferty i masz szansę dotrzeć do nowych klientów, którzy będą nią zainteresowani.
A co jeśli mógłbyś dostosować wyświetlaną ofertę na podstawie zachowań zakupowych każdego klienta z osobna? Według raportu BCG z 2021 roku, spersonalizowane oferty mogą podnieść wskaźnik konwersji nawet o 25%. Wdrażając dynamiczne rekomendacje produktów dopasowane do historii zakupów i preferencji Twoich klientów możesz sugerować powiązane produkty (cross-selling), czy produkty o wyższym standardzie (upselling). Żeby to zrobić, masz dzisiaj do dyspozycji gotowe narzędzia, jak Shoper Rekomendacje.
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z własnym e-biznesem, ten artykuł jest dla Ciebie: Bez paniki! Czyli 11 rad, jak prowadzić i rozwijać e-biznes w trudnych czasach
2. Nowa skórka w sklepie internetowym. Estetyka wpływa na wiarygodność marki
Estetyka sklepu internetowego to element, który bardzo mocno wpływa na zaufanie klientów do marki. Badania Stanford University pokazują, że 75% użytkowników ocenia wiarygodność strony internetowej na podstawie jej wyglądu. Inwestując w nową skórkę lub szablon sklepu, możesz więc zyskać przewagę konkurencyjną i przyciągnąć większą liczbę klientów.
Warto, żeby nowy szablon i stylistyka sklepu były zgodne z aktualnymi trendami i identyfikacją wizualną Twojej marki. Niezwykle istotne jest także, żeby zadbać o sferę mobile. Zakupy mobilne (m-commerce) to coraz popularniejszy kanał sprzedaży, więc sklep zoptymalizowany pod urządzenia mobilne jest wręcz koniecznością.
Przed wdrożeniem nowego projektu wizualnego strony konieczne jest przeprowadzenie audytu aktualnego szablonu. Taka analiza pomoże Ci zidentyfikować te elementy, które wymagają poprawek.
Dobra wiadomość jest taka, że wcale nie musi być to trudne i kosztowne. Z gotowymi skórkami Shoper opartymi na silniku Storefront możesz sprawić, że Twój sklep przyciągnie spojrzenia nowych klientów i wzniesie Twoje doświadczenie zakupowe na wyższy poziom.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat zajrzyj tutaj: Gotowy do działania z szablonem graficznym! Nowości w Shoper
3. Nowe metody dostaw w sklepie. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom klientów
Elastyczne metody dostawy to coś, co klienci niezwykle sobie cenią. Według badań Sendcloud z 2022 roku, aż 71% konsumentów preferuje sklepy oferujące wiele różnych metod dostawy. Wiesz to pewnie także z własnych zakupowych doświadczeń. Dobrze dobrana oferta dostaw wpływa na decyzję zakupową i minimalizuje ryzyko porzucenia koszyka.
Poszerzenie opcji wysyłkowych o takie rozwiązania jak automaty paczkowe, dostawa ekspresowa lub dostawa w wybrane dni mogą znacząco zwiększyć konwersję w Twoim sklepie. Każda z opcji ma swoje zalety, dlatego elastyczność i zwiększanie dostępności jest tutaj kluczem do serc klientów. Orlen Paczka umożliwia klientom odbiór przesyłki w dogodnym czasie i daje aż 3 dni na jej odbiór. Z kolei kurier InPost dostarczy Twoje produkty nawet w najdalsze zakamarki Polski.
Dodatkowo, możliwość śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym to atut, który buduje zaufanie klientów, zwiększa satysfakcję z zakupów i daje odbiorcy poczucie większej kontroli nad realizacją zamówienia – odciąża tym samym Twoje zasoby przeznaczone na obsługę klienta.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem w tym zakresie są usługi brokerskie oferujące atrakcyjne ceny za przesyłki. W szczególności usługa Shoper Przesyłki oferuje kompleksową i elastyczną ofertę dostaw. W ramach jednej umowy możesz korzystać z wielu przewoźników w oparciu o konkurencyjne stawki.
Samo się nie zrobi, ale masz wsparcie specjalistów
Personalizowana prezentacja produktów w sklepie, dopieszczona strona wizualna i elastyczne metody wysyłki. To trzy obszary, które możesz usprawniać już teraz i sprawić, że będziesz bliżej swoich klientów.
Ulepszając ich doświadczenie zakupowe masz realny wpływ na zwiększenie konwersji, budowanie zaufania do marki i skuteczne zwiększenie sprzedaży. Twoja inicjatywa jest kluczowa, ale wiedza i doświadczenie specjalistów z obszaru e-commerce i nowych technologii mogą przyspieszyć realizację Twoich inwestycji i zwiększyć ich efektywność.