Drugi artykuł z planowanej serii pięciu krótkich opracowań omawiających narzędzia i sposoby zwiększenia zaufania do Twojego e-sklepu.

W tej części kilka słów o tym, co możesz zrobić by klienci mieli poczucie bezpieczeństwa podczas zakupów w Twoim sklepie, by wybrali właśnie go spośród innych ze zbliżoną ofertą. Nie każdy klient to kupujący, wciąż wielu z nich przy pierwszej wizycie ?tylko ogląda?, jednak spora część z nich powraca właśnie po konkretny zakup. Dostarcz im argumentów, które sprawią, że wrócą.

Podczas lektury pamiętaj, że Ludzie kupują od ludzi, o czym pisałam w poprzednim odcinku.

Krok II: Zadbaj o wiarygodność sklepu.
Przeglądając zasoby internetu można trafić na wiele poradników dla kupujących w e-sklepach, które wskazują na te obszary, które warto sprawdzić nim dokona się zakupów pod konkretnym adresem. Jest to znakomita check lista dla właściciela, która pozwalają spojrzeć na własny e-sklep oczami kupującego. Wspomniane check listy zawierają znacznie więcej rzeczy istotnych z punktu widzenia klienta – będę o nich pisać w kolejnych częściach – do tej wybrałam poniższe elementy.
– Po pierwsze podaj wszystkie informacje potwierdzające wiarygodność Twojej firmy: NIP, Regon, adres lokalizacji. Wydawałoby się, że zamieszczenie ich jest oczywiste, jednak nawet krótki research wśród sklepów internetowych pokazuje – że niestety nie dla wszystkich.
– Pokaż klientom dostępne kanały komunikacji: formularz na stronie sklepu, adres e-mail, telefon(y) i inne, które przygotowałeś do tego celu. Jeśli podałeś nr GG i Skype pamiętaj jednocześnie o zaznaczeniu godzin dostępności, tak aby klient zaglądając do sklepu widział, w jakich godzinach może skontaktować się z tobą. I kolejne pamiętaj: rzeczywiście w tych godzinach bądź dostępny.
– Sprawdź wyniki wyszukiwania sklepu wraz z hasłem ?opinie? – szerzej o tym napiszę kolejnym razem.
– Na wiarygodność sklepu pracuje także aktywność właściciela w mediach – zarówno online, jak i drukowanych. Jeśli posiadasz tego typu dorobek – pochwal się nim. Zamieść link, zdjęcie, fragment artykułu. Do tego można wykorzystać dział: ?Napisali o nas?.
– Zwróć uwagę również na wszelkie informacje dodatkowe, które można zamieścić w sklepie, jak np. przejrzysty (zgodny z obowiązującym prawem) regulamin, informacje o zasadach reklamacji i polityce zwrotów – one niejednokrotnie mogą być silnym argumentem przy wyborze właśnie twojego e-sklepu. Pamiętaj o tym, by te dokumenty również zawierały dane kontaktowe sklepu.
– Jeśli Twój sklep ma placówkę stacjonarną – pokaż ją. Zdjęcia i kilka słów opisu są dodatkowym elementem potwierdzającym wiarygodność sklepu.
Wszelkie dodatkowe treści nie muszą tworzyć rozbudowanego działu, jednak powinny być umieszczone intuicyjnie i zawierać informacje istotne z punktu widzenia kupującego. Pamiętaj, że w im bardziej kompletny sposób je przygotujesz, tym spokojniejszy będzie klient podczas zakupów. Im więcej uwagi poświęcisz elementom, które uwiarygodniają Twój sklep tym prawdopodobieństwo i częstotliwość zakupów w nim wzrośnie.