Jak zalożyć sklep internetowy

Co sprzedawać w internecie, żeby odnieść sukces i cieszyć się silną marką w swojej branży? Oto przykłady sklepów pracujących na oprogramowaniu Shoper, którym się udało.

Pancernik.eu to sklep internetowy, który z powodzeniem sprzedaje już od 2012 roku. Jak czytamy na jego stronie, powstał po to, by „wnieść nowy standard w kategorii sklepów z akcesoriami dla smartfonów, tabletów oraz innych urządzeń mobilnych”, dziś oferuje produkty wiodących marek (m.in. Spigen i Belkin) oraz wprowadza na polski rynek kolejne produkty, dające „dostęp do najnowszych, najlepszych oraz unikalnych” rozwiązań.

Jak sama nazwa wskazuje – sklep sprzedaje trwałe, odporne na wstrząsy futerały na wszystkie najpopularniejsze rodzaje smartfonów, ale w swojej ofercie ma również ładowarki i inne akcesoria GSM. W jego prowadzeniu przydaje się wiedza i doświadczenie, zdobyte w wieloletniej sprzedaży akcesoriów do urządzeń mobilnych. Dlatego „z setek dostępnych produktów, zdecydowaliśmy się oferować nie tylko sprawdzone, ale i unikalne oraz markowe akcesoria, wyselekcjonowane pod kątem jakości, funkcjonalności oraz designu” – czytamy na stronie.

Po sznurku do sklepu

Ładny wynik stuknął niedawno także innej marce sprzedającej z powodzeniem na oprogramowaniu Shoper. Bo pięć lat to na dynamicznie zmieniającym się rynku e-handlu poważny wiek, prawda? A taki świętowała na początku marca Mila Druciarnia – czyli producent sznurka bawełnianego (Sznur by Mila), a jednocześnie właściciel gotowego sklepu internetowego, w którym można nabyć szeroki wybór akcesoriów dziewiarskich oraz włóczek wielu wiodących marek.

„Kiedy to zleciało? Nie wiemy! Działo się dużo, głównie dzięki wam <3 DZIĘKUJEMY, że jesteście z nami” – nie kryją radości na swoim Facebooku pomysłodawcy e-biznesu. „Nasza firma zajmuje się wysyłkową sprzedażą detaliczną artykułów pasmanteryjnych, włóczek, kordonków, sznurka bawełnianego, akcesoriów dziewiarskich. Służymy również radą i pomocą w doborze materiału” – piszą z kolei już na stronie sklepu, który działa im sprawnie na tyle, że prowadzą działalności stacjonarnej. Spełniają natomiast chętnie życzenia klientów i proponują np. sznurek (w długościach od 500 m) na specjalne zamówienie i w wybranych połączeniach kolorystycznych.

Sklep Internetowy Załóż go sam

Kolory, fasony, najnowsze trendy – po te z kolei warto odwiedzić sklep Dybcia.pl. Jak do niego trafić? Z sondy, którą udostępniono na stronie głównej sklepu internetowego wynika, że najczęściej odwiedzający przechodzą tam z serwisu Facebook (67% odpowiedzi), wyszukiwarki Google (22%) i z polecenia znajomej (9%). Tak, znajomej – bo to sklep założony z myślą o kobietach.

„Zastanawiałaś się kiedyś nad tym, gdzie zrobisz kompleksowe zakupy, gdzie w jednym miejscu znajdziesz różnorodne akcesoria damskie: bieliznę, torebki, ubrania i dodatki…? Dobrze trafiłaś!” – wita klientki komunikat w sklepie internetowym. A skąd wziął się w ogóle pomysł na taki rodzaj biznesu? „Cenimy sobie kompleksowe usługi, dlatego pomyśleliśmy, że dobrym pomysłem będzie założenie sklepu, który jednocześnie będzie sklepem z bielizną, ale znajdziesz w nim także torebki, ubrania, dodatki i inne produkty. I tak się stało”.

Dziś Dybcia.pl to adres, pod którym każda kobieta może znaleźć „bieliznę, czapki i szaliki, produkty do domu, ubrania (dresy, sukienki wieczorowe, koszulki, kombinezony i wiele innych), stroje kąpielowe, produkty na przyjęcia oraz pomysły na prezenty świąteczne”… Ale to i tak nie wszystko.

Czas na sprzedaż, czas na modę

Dobry pomysł na sprzedaż mody stoi też za biznesem Time For Fashion, dostępnym pod adresem timeforf.pl. Tutaj kluczem jest „wyjątkowość” – ta polska marka odzieżowa postawiła bowiem na „niecodzienny look” i produkcję koszulek czy bluz z przykuwającymi uwagę napisami.

„Szukasz prezentu dla twoich bliskich i przyjaciół? U nas znajdziesz go na pewno! Bluzy, śmieszne koszulki, designerskie kubki – wszystko czego dusza zapragnie! W naszym asortymencie są również koszulki dla przyjaciółek, dzięki którym poczujecie się jak jedność! #BFF RZĄDZĄ# Masz chłopaka? Dziewczynę? Gratulacje! Jeśli masz w sobie trochę z króla lub królowej, bluzy Queen i King czekają właśnie na ciebie!” Dla bardziej wymagających, sklep oferuje też ciuchy z indywidualnym nadrukiem, w ofercie są również kubki, poduszki, obudowy na smartfony, plecaki i eko torby. Ty potrzebujesz tylko drobnego pretekstu (urodzin, rocznicy, może nowej sympatii), by zrobić w nim zakupy.

Wizyta w kolejnym sklepie, Neness.pl, to dobra okazja, by poszerzyć swoją kosmetyczkę o nowe zapachy. Pod tym adresem działa od 2015 roku perfumeria, która oferuje „szeroki wybór perfumetek o najwyższej zawartości olejków zapachowych na rynku, w bardzo niskiej cenie. Rewolucyjne rozwiązanie sprawia, że możesz mieć ulubiony zapach zawsze przy sobie. Praktyczna fiolka idealnie wpasuje się do twojej torebki, kosmetyczki, samochodu czy nawet kieszeni” – czytamy na stronie gotowego sklepu. Ale to nie wszystko, co można w nim znaleźć.

Neness.pl zaprasza do siebie również po szeroki wybór kosmetyków do makijażu oraz pielęgnacji ciała i włosów. I zachęca do tego m.in. osobą Angeliki Muchy, czyli znanej z Instagrama i YouTube’a Little Mooonster – jednej z ambasadorek marki.

Perfumeria Sklep Internetowy

 

Wsparcie popularnej postaci to jedna z opcji wypromowania swojego e-biznesu w social mediach. Pisaliśmy już o tym na naszym Uniwersytecie. Ale czy taka forma współpracy i reklamy opłaca się w twoim sklepie? Nie ma na to jednej odpowiedzi – trzeba to sprawdzić na własnej (i influencera) skórze.

Przeczytaj także:
Sprzedaj to lepiej – czyli co robić, by reklamować się skuteczniej?
Co i jak się sprzedaje w internecie? Zobacz najnowszy raport