Monitoring sieci Shoper Monitori

Prowadzenie e-sklepu to ciężka praca, która nierzadko rzuca kłody pod nogi i raczy nowymi wyzwaniami. Jednym z największych z nich jest odpowiednia taktyka działań w internecie — od pozyskiwania niezbędnych danych, przez komunikację, aż po promocję.

Najłatwiej budować strategię, korzystając ze sprawdzonych narzędzi wspierających przedsiębiorców branży e-commerce. Wśród szeregu dostępnych usług, wysokie miejsce zajmuje monitoring sieci. Oto, jakie korzyści niesie on także dla twojego biznesu – zestawienie przygotowali specjaliści z Monitori.pl.

Po pierwsze: wiedza na temat klientów
Korzystając z monitoringu, pozyskujesz przede wszystkim dodatkową wiedzę na temat swoich klientów. Poznajesz ich motywacje oraz bariery, które albo nimi kierują, albo ograniczają podczas podejmowania decyzji zakupowych. Podstawową zaletą publikowanych przez internautów wypowiedzi, jest zawarta w nich szczera opinia. Doświadczenia klientów związane z twoimi produktami (lub usługami), procesem zakupowym, stroną czy samą obsługą, są ponadto źródłem cennych porad i inspiracji, którymi możesz kierować się w planowaniu dalszych działań dla swojego biznesu. Wykorzystując tak zdobyte dane, możesz przeprowadzić niezbędne modernizacje, mające na celu budowanie mocnego wizerunku sklepu, jak i lepsze dopasowanie swojego asortymentu do potrzeb klientów.

Cenne analizy
Wnikliwa analiza wypowiedzi internautów może być źródłem ciekawych wniosków. Obok informacji na temat ich nastawienia wobec twojego sklepu, dowiesz się z niej m.in., jakie cechy produktów uważają za zaletę, a które są według nich wadą. Jeśli nie masz wpływu na wyeliminowanie wad produktu, ponieważ nie jesteś ich wytwórcą, możesz pokusić się o ustalenie, jakich innych towarów poszukują w związku z zakupami w twoim sklepie. Być może wprowadzenie do asortymentu kilku nowych pozycji napędzi sprzedaż? Spróbuj takiego rozwiązania.

Monitori1

Pozyskuj nowych klientów
Korzystanie z monitoringu internetu to nie tylko metoda na dotarcie do obecnych klientów. To również sposób na pozyskanie tych, którzy są potencjalnie zainteresowani twoją ofertą.
Każdego dnia w sieci pojawia się ogromna ilość zapytań dotyczących produktów bądź usług. Monitorując frazy powiązane z twoją branżą, masz szansę dotrzeć do nich w ciągu kilku minut od publikacji i włączyć się do dyskusji, proponując własne rozwiązania osobom dopiero poszukującym oferty dla siebie.

Monitori33

Ochrona wizerunku sklepu
Kryzys wizerunkowy przydarzyć może się każdemu. Jego początkiem najczęściej jest negatywna opinia na temat produktu lub samego sklepu, wyrażona przez klienta w mediach społecznościowych lub internecie. Pamiętając o tym, że to internauta dobiera miejsce, w którym opublikuje swój komentarz, musisz brać pod uwagę szerokie działania monitorujące nie tylko kanały, na których jesteś obecny jako profil firmy, ale także te, o których dotychczas być może nie miałeś pojęcia. Z pomocą przychodzi wtedy monitoring internetu, który pomoże wychwycić ci takie wypowiedzi, niezależnie od tego, gdzie zostaną udostępnione.
Zgodnie z zasadą, która głosi, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć, powinieneś szczególnie dbać o jak najszybszą reakcję na takie zdarzenia.

Monitori3

Miej na oku konkurencję
Wiedza na temat działań konkurencji oraz jej asortymentu jest równie ważna. Istotne są też opinie odbiorców na temat biznesów, z którymi konkurujesz. Niezależnie jednak od tego, czy są one pozytywne czy wręcz przeciwnie, pochwały oraz uwagi dotychczasowych klientów są źródłem cennych informacji również dla ciebie. Czerpanie z doświadczenia innych to najprostsza droga do nie powielania cudzych błędów.
Dodatkowym plusem płynącym z monitorowania działań konkurencji jest znajomość miejsc, w których jej klienci są najaktywniejsi i dyskutują o niej najchętniej. Być może w ten sposób odkryjesz nowe terytorium swoich działań, które podbijesz? Powodzenia.