Integracja Shoper InPost

Bo możesz je mieć na konkurencyjnych warunkach, bo chcą ich klienci – powodów, by włączyć integrację z głównymi usługami InPostu masz przynajmniej kilka.

#1 Wygoda dla klienta

Na potrzeby raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2018”, zapytano internautów kupujących w e-sklepach o preferowane przez nich godziny dostawy zamówionych towarów. Jakie były tego wyniki? Okazało się, że najwięcej osób deklaruje chęć odbioru zakupów robionych online w godzinach 16-20. Czyli na przykład po odbytych zajęciach w szkole czy w drodze po pracy. W tym też upatrywać należy rosnącą popularność usługi paczkomatowej InPostu – z której, jak informują z kolei dane TNS Kantar, korzysta 50% internautów. Paczkomaty dostępne są 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, dlatego stanowią wygodną alternatywę dla przesyłek kurierskich, dostarczanych najczęściej tylko od poniedziałku do piątku i między godzinami 9-17.


Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2018”

#2 Większa motywacja do zakupów

W tym samym badaniu TNS Kantar informuje, że z roku na rok rośnie odsetek osób, które widząc Paczkomaty jako jedną z opcji dostawy zakupionych towarów, chętniej dokonują płatności na stronie sklepu. W 2018 roku było to już 55% kupujących online i był to wzrost o 5 punktów procentowych w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
Rosnącą popularność Paczkomatów widać też w cytowanym wyżej raporcie Gemiusa. Na pytanie „co skłoniłoby cię do częstszego robienia zakupów przez internet?”, 26% badanych odpowiedziało, że „większy wybór sposobów dostawy”. Mając na uwadze Paczkomaty właśnie.


Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2018”

#3 „Bo w Polsce zapanowała moda na maszyny”

Jak donosi „Rzeczpospolita”: „Na polskim rynku zapanowała moda na maszyny do odbioru paczek”. Polacy chętniej odbierają zamówione w internecie towary np. w drodze z pracy do domu lub przy okazji zakupów w marketach (gdzie także usytuowane są Paczkomaty). Sieć InPostu na koniec 2018 roku liczyła ponad 4 tys. maszyn, a większość z nich miała już włączoną opcję zapłaty BLiKiem, co jest dodatkową zachętą szczególnie dla ludzi młodych – posługujących się nowoczesnymi metodami płatności, ale wciąż chętnie zamawiających w internecie towar„za pobraniem”.

#4 Na czas, na pewno

Pisaliśmy już o tym w raporcie „Logistyka w sklepach internetowych 2018”: klienci podczas wyboru formy transportu kierują się głównie ceną i rozpoznawalnością dostawcy. Znaczenie ma przy tym prosta proporcja: im mniejszy jest koszyk zakupowy, tym mniej chcielibyśmy zapłacić za przewóz zakupionego towaru. Decydująca jest też kwestia dostępności paczki – coraz częściej więc wygrywa metoda odbioru „o dowolnej godzinie”.


Źródło: Raport Shoper „Logistyka w sklepach internetowych 2018”

#5 Wygoda dla sprzedającego

Nowa integracja Shoper InPost to jednak nie tylko same korzyści dla kupujących. Pozwala ona bowiem na zamawianie i obsługę zarówno przesyłek paczkomatowych, jak i kurierskich InPost (szczegóły na tej stronie), ale daje też e-przedsiębiorcom możliwość skorzystania z wygodnej opcji „kurier door-2-door”.

Metody wysyłki dostępne w integracji:
☞ Paczkomat
☞ Zlecenie odbioru
☞ POP
☞ Stały podjazd

Dodatkowe korzyści:
☞ Szybkie i tanie zwroty (szczegóły na tej stronie)
☞ Zamawianie kuriera i zlecanie odbioru paczek z poziomu panelu sklepu Shoper
☞ Niezawodność usługi – do 98% przesyłek doręczanych jest następnego dnia po nadaniu

Instrukcję, jak włączyć nowy typ dostawy – Shoper InPost (Paczkomaty, Kurier) – znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.