Jak sprzedawać na Instagramie

Co to Instagram? Piękne zdjęcia, ciekawe relacje i odpowiednio dobrane hashtagi. Z ciągle rosnącą popularnością serwisu pojawia się pytanie jak go prowadzić, by przyciągać jak najwięcej followersów.

 

O tym, że tworzenie estetycznych i autentycznych zdjęć w połączeniu z zaangażowaniem followersów to najlepsza metoda na prowadzenie profilu na Instagramie wiadomo nie od dziś. Teoria jednak to jedno, a praktyka? No właśnie…

Instagram – co, jak i dlaczego?

Zebrane poniżej przykłady pokażą ci, jak robić to dobrze i – mamy nadzieję – zachęcą do zrobienia pierwszego lub kolejnego kroku w prowadzeniu firmowego konta na Instagramie. Bo wewnętrzne dane Shoper wskazują, że 41 proc. sklepów na platformie Shoper ma swoje profile na Instagramie. Z kolei 29 proc. sprzedawców prowadzi tam płatne kampanie reklamowe. Jeśli jeszcze nie jesteś wśród nich, to zobacz, czym jest zabawa i biznes na Insta.

Profil właścicielki sklepu Ochpastel.pl – Magdy Mirkowicz – to najlepszy przykład na to, że autentyczność wygrywa i wywołuje takie efekty jak tysiące serduszek pod zdjęciem, np. takim jak to:

 

Autentyczność przyciąga na Instagramie
Źródło: instagram.com/mypinkplum

 

Magda pokazuje zwykłe, prawdziwe życie, bez makijażu. Z dodatkowymi kilogramami, płaczem i śmiechem, a także zgodą na „bad hair day”. Ta codzienność i życiowy chaos w pastelowych kolorach da się jednak opanować – bo sama tworzy i sprzedaje planery, które mają w tym pomóc. I one – jak sama pisze – „skonstruowane są tak, żeby nikt nie spinał się, jak mu coś nie wyjdzie tu i teraz. One mają pomóc w organizacji, a nie wywierać presję!”.

 

Autentyczność Magdy Mirkowicz na Instagramie
Źródło: instagram.com/mypinkplum

 

Jednocześnie Magda szuka pięknych kadrów, bo lubi to, co ładne. Jak sama tłumaczy – w wyglądzie planerów, grafik i kalendarzy, które sprzedaje w sklepie Ochpastel.pl – „oddaje swoje emocje, wspomnienia i radość płynącą z malowania, projektowania i poszukiwania pięknych, unikalnych rzeczy!”.

 

Dopiero zaczynasz? Zadbaj o profesjonalny i ładny profil na Instagramie

 

Sklep Selfieroom to z kolei marka, która – obok atrakcyjnych zdjęć i zachęcania do oznaczania swoich produktów – stawia mocno na angażowanie swoich odbiorców. Między innymi przez różne pomysły na Insta Stories. Na profilu marki znajdziemy wspomnienia m.in. z serii „CzynimyDOBRO” – dokumentującej niesienie pomocy czworonogom – albo „Challenge” – w której klientki rzucają sobie nawzajem wyzwania na najlepszą stylizację. Są też „SelfieSurprise” – stories pokazujące niespodzianki robione przez markę swoim klientkom. Doprawdy – tylko pozazdrościć tak dobrze prowadzonego konta na Instagramie.

 

Jak angażować klientów na Instagramie?
Źródło: instagram.com/selfieroom.official/

 

Instagramowy profil sklepu z biżuterią sióstr Mannei to z kolei dowód na to, że ambasadorki marki są szalenie istotne dla promocji sklepu. Podpięte pod profilem relacje Julii Wieniawy, Julii Kuczyńskiej czy Natalii Siwiec to tylko kilka przykładów rekomendacji ekskluzywnej biżuterii, które z pewnością działają na wyobraźnię odbiorców. Oczywiście – nie każdy może sobie na takie wsparcie pozwolić, nie każdy skusi swoim produkty celebrytki z pierwszych stron gazet, ale! Do szczęścia wystarczą opinie „zwykłych” klientów – jeśli sprzedajesz fajny produkt i ludziom on bardzo się podoba – koniecznie pokazuj to na swoim Instagramie! Opinie kupujących wpływają na decyzje innych klientów.

 

Przeczytaj o tym, jak zbierać i wykorzystywać opinie w swoim sklepie

 

Instagram do zeszłego roku bazował głównie na pokazywaniu ładnych zdjęć. Teraz możliwa jest także promocja produktów zarówno w tradycyjnie dodawanych fotkach, jak i w relacjach – co dziewczyny prowadzące sklep Sinnbymannei z powodzeniem wykorzystują. Warto to u nich podpatrzeć.

 

Jak oznaczyć produkty na Instagramie? Zajrzyj do naszego poradnika

 

Magdalena Kucia-Ochal, założycielka marki Nancyakcesoria.pl, swoją społeczność budowała jeszcze inaczej. Aby dotrzeć do nowych osób nawiązywała współpracę z influencerami – przesyłała im próbki swoich produktów, by po czasie… „Codziennie na Instagramie pojawiało się zdjęcie z jednym z unikatowych hasztagów #nancyaccessories lub #nancygirls. Wraz ze wzrostem rozpoznawalności marki klientki zaczęły same oznaczać moje produkty na swoich zdjęciach, tworząc społeczność wokół marki” – jak wspomina właścicielka, gustująca m.in. w tzw. „flat flay” – czyli fotografii „z lotu ptaka”, na płaskiej powierzchni i z wykorzystaniem doskonale dobranego tła.

 

Nancyakcesoria.pl
Źródło: Nancyakcesoria.pl

 

Ale na Instagramie powodzeniem cieszą się nie tylko ciuchy. Przykład? Profil sklepu Skład Prosty, który sprzedaje „kosmetyki o prostych składach, bez niepotrzebnych dodatków” – i ta prostota jest tu kluczem do instagramowego sukcesu.

Klienci pytają, jak pakowane są w sklepie produkty? Skład Prosty w prosty, ale atrakcyjny sposób, pokazuje to na swoim koncie. Czy skład kosmetyków rzeczywiście jest prosty i przyjazny środowisku? Wątpliwości rozwiewane są oczywiście na Instagramie.

Włącz Instagram w swoim sklepie –
wykorzystaj aplikację Instagram Widget i pokaż klientom swój profil