Moja firma Google Facebook

Zanim wyłożysz kilkanaście tysięcy złotych na ulotki albo piękną reklamę w lokalnej gazecie sprawdź, jak możesz… reklamować swój sklep w internecie za darmo.

Każda okazja jest dobra, by złowić do sklepu klienta – dlatego każdego dnia powinieneś/powinnaś powtarzać pod nosem te słowa. A nie uda się tego zrobić bez przejścia przez podstawowe miejsca, w których twój sklep powinien się potencjalnym klientom wyświetlać.

Skąd bowiem można trafić na twoją stronę? Jak dowiedzieć się o tym, co sprzedajesz? Sprawdziliśmy kiedyś źródła ruchu w sklepach internetowych Shoper i okazało się, że najlepiej pośród nich mają się wyniki wyszukiwania i social media. Dlatego od nich właśnie zaczniemy.

 https://www.shoper.pl/wp-content/uploads/2017/08/Pozyskiwanie-ruchu-w-sklepach-internetowych.png

Zadbaj o swoje miejsce w Google

Jako jeden z siedem kluczowych elementów, które decydują, że sklep internetowy może nie przeżyć pierwszego roku działalności, wymienialiśmy już w tym artykule słabą (lub wręcz żadną) pozycję w Google.

Tę powinno zacząć się budować od podstaw, czyli profilu firmy. Profil wyświetla się, gdy użytkownicy szukają twojej lub podobnej firmy w wyszukiwarce Google albo Mapach – stanowi więc najprostszy sposób promocji w internecie. I nie, nie tylko sklepy stacjonarne powinny mieć swoje profile – jeżeli sprzedajesz jedynie online, na Mapach Google oznacz siedzibę swojej firmy, a jako firmową stronę internetową, która wyświetli się w wynikach wyszukiwania, podaj stronę swojego sklepu.

Większość z nas każdego dnia spędza godziny na przeszukiwaniu zakamarków Google – czy to konkretnych słów czy usług. Profil firmy (uzupełniony o informacje o prowadzonej działalności i zdjęcia) powinien być więc kuszącą opcją do wyświetlenia się ze swoją ofertą wszystkim, którzy jej szukają.

Przejdź tutaj, by założyć profil firmowy w Google

Nie tylko otwórz, ale i prowadź konto na Instagramie i Facebooku

Mając już miejsce dla swojej firmy w Google, kolejnym krokiem będą konta w najpopularniejszych kanałach social media. Fanpage na Facebooku powinien mieć zdecydowanie każdy sklep internetowy, na Instagramie – tu już proponujemy w zależności od oferty i ciekawego pomysłu na prowadzenie konta. Instagram jest bowiem serwisem obrazkowym, bardzo ważna jest w nim strona wizualna, dlatego polecany jest np. sklepom z branży odzieżowej, lifestyle’owej, motoryzacyjnej, kosmetycznej, kulturalnej, wystroju wnętrz. Ważna na Instagramie jest publikacja cieszących oczy zdjęć i angażujących filmów (Insta Stories) – jeśli więc ktoś nie ma pomysłu, jak je przygotowywać, lepiej na początku skupić się na samym Facebooku.

Zobacz, jak można sprzedawać na Instagramie

Tym bardziej, że na Facebooku prawie na pewno jest twój klient. To najpopularniejszy kanał social media w Polsce, dlatego nie warto go pomijać w budowaniu rozpoznawalności swojej sklepowej marki. Co daje strona firmowa na Facebooku? Wpływa na zwiększenie grona odbiorców oraz ułatwia kontakt z osobami, które mogą być zainteresowane twoimi produktami/usługami. Co więcej – taka strona może być także indeksowana przez wyszukiwarkę Google, co oznacza, że będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania osób, które będą chciały dowiedzieć się więcej o twojej firmie.

Przejdź tutaj, by dowiedzieć się więcej o stronie firmowej na Facebooku

Co ważne – aby utworzyć stronę na Facebooku, trzeba mieć profil prywatny. Ale nie musisz obawiać się, że nagle wszystkie twoje prywatne sekrety będą wszędzie widoczne. Potrzebny ci profil prywatny, ale konto firmowe to już zupełnie coś innego.

Przeczytaj także: Czym różni się profil od strony na Facebooku? Uniwersytet Shoper podpowiada

Udzielaj się na grupach dyskusyjnych i forach

Z gotowym kontem firmowym na Facebooku warto się udzielać na różnych grupach, tworzonych w obrębie tego serwisu – np. miłośników ciuchów, motoryzacji czy sportu – by uczestniczyć w dyskusji i podpowiadać produkty ze swojej oferty.
Niech to nie będzie tylko nachalna akwizycja – bierz udział w rozmowie, proponuj sprzedawane przez ciebie produkty, ale niech to wszystko wygląda naturalnie. Użytkownicy Facebooka, mimo wszystko, nie lubią być atakowani reklamą, zwłaszcza w luźnej rozmowie.

Przeczytaj dlaczego grupy na Facebooku to dobre narzędzia reklamowe twojego sklepu

Podobnie branżowa fora internetowe – tam też warto bywać, udzielać się. Ale najlepiej z pozycji eksperta, specjalisty od danej branży, zagadnienia. Np. forum budowlane – jeśli sprzedajesz taki asortyment, odpowiadaj na pytania forumowiczów zwłaszcza wtedy, gdy pomoc na zgłoszony problem będą mogli znaleźć właśnie w twoim sklepie.

Korzystaj z dobrodziejstw YouTube’a

Jeśli tylko masz na niego czas! YouTube potrafi sporo go zeżreć, ale to miejsce, w którym niewątpliwie warto wyświetlać się ze swoją ofertą. Oczywiście – produkcja treści wideo może być i czaso-, i pieniądzochłonna, ale… nie trzeba być od razu właścicielem wielkiego, profesjonalnego studia filmowego, by robić ciekawy, angażujący i budujący silną markę w sieci, content.

Przykład? Konto youtube’owe Pana Lisa, oparte tak naprawdę na trzech filarach: odwadze prowadzącej (którą jest oczywiście właścicielka sklepu, działającego pod taką samą nazwą), jej pomyśle i programie do montowania klipów wideo. Pyk, gotowe.

Przeczytaj, jak robić dobry content na YouTube

Daj się znaleźć porównywarkom cen

Bo z korzystania z porównywarek przyznaje się blisko 80% Polaków! Ci szukają tam nie tylko najtańszych/najlepszych ofert, ale też czytają namiętnie opinie innych kupujących. Daj więc ludziom nie tylko znaleźć swój sklep pośród innych, ale też pozwól innym mówić i pisać na swój temat. A na pewno o sklepie, którego – poza jego własną stroną – w ogóle nie widać w sieci, trudniej będzie to zrobić.

Przeczytaj więcej na temat porównywarek cenowych i dlaczego pomogą ci w biznesie