Ponad 21 milionów – tylu użytkowników korzysta już z najpopularniejszej platformy sprzedażowej w Polsce. Dlaczego warto uruchomić sprzedaż na Allegro i jak to zrobić w prosty sposób? Dowiesz się z artykułu.

Chcesz więcej sprzedawać? Działaj wielokanałowo

Sklep internetowy to bez wątpienia najlepsza podstawa do budowaniu własnej marki oraz jej rozpoznawalności. To twoja wyjątkowa przestrzeń w internecie, w której odbiorcy mogą poznać ciebie, twoje produkty i stojącą za nimi ideę. Gdy połączysz to z profesjonalną obsługą, programami lojalnościowymi i personalizacją oferty, zyskasz świetne narzędzie do budowania relacji z klientami i kreowania ich pozytywnych doświadczeń.

Ale kupujący w internecie nie lubią ograniczać się do jednego kanału sprzedaży. Wolą porównywać parametry i ceny w kilku miejscach, by wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Wykorzystując sprzedaż wielokanałową, ułatwiasz klientowi ten wybór i dajesz mu więcej okazji na zakupy właśnie u ciebie.

Dlatego ponad połowa właścicieli sklepów Shoper prezentuje swoje oferty również na platformach sprzedażowych, portalach aukcyjnych i marketplace’ach. Wśród najczęściej wykorzystywanych kanałów zdecydowanie wyróżnia się właśnie Allegro – za jego pomocą sprzedaje 42% firm. Warto wiedzieć, jakie wiążą się z tym korzyści dla twojego biznesu i sklepu internetowego.

Jak prowadzić sprzedaż wielokanałową? Dowiedz się więcej

Posłuchaj podcastu o sprzedaży w modelu omnichannel, którego gościem jest Mateusz Grzywnowicz (Shoper/Selium)

Jak działa sprzedaż na Allegro?

Allegro to platforma handlowa dająca dostęp do produktów oferowanych przez ponad 135 tys. firm. Sprzedaż na Allegro rozpoczynasz od rejestracji konta w serwisie. W tym celu wypełniasz formularz rejestracyjny, aktywujesz swój adres e-mail i robisz przelew weryfikacyjny. Po zakończeniu rejestracji możesz już wystawiać produkty ze swojej oferty.

Kto sprzedaje na portalu Allegro? Serwis kojarzy się przede wszystkim z odzieżą, multimediami, elektroniką oraz artykułami spożywczymi oraz z kategorii Dom i ogród. Są tu jednak sprzedawcy z niemal każdej branży i dostawcy przeróżnych produktów, jakie tylko można oferować w internecie. Dla wielu Polaków platforma Allegro to pierwsze skojarzenie z zakupami online.

Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?

1. Szybko i łatwo zaczynasz

Platforma Allegro znana jest już chyba każdemu Polakowi – nawet takiemu, który dotąd nie kupował online. Dzięki temu możesz dotrzeć do wielu klientów, nawet jeśli nie masz jeszcze rozpoznawalnej marki własnej.

A jak zacząć sprzedaż na Allegro? Spokojnie, nie musisz startować ze wszystkim od zera. Jeśli prowadzisz już własny sklep internetowy Shoper, wystarczy, że skorzystasz z integracji z Allegro lub – jeszcze lepiej – z Apilo, czyli narzędzia do sprzedaży wielokanałowej. W ten sposób możesz hurtowo wystawiać aukcje, a korzystanie z profili aukcji, czyli wcześniej zdefiniowanych jej parametrów, znacznie ułatwia wystawianie kolejnych produktów.

Integracja z systemem aukcyjnym pozwala na aktualizację stanów magazynowych w sklepie za każdym razem, gdy dojdzie do transakcji na Allegro. Jeśli natomiast już sprzedajesz na Allegro i chcesz założyć sklep online, możesz w szybki i prosty sposób zaimportować swoje oferty na stronę sklepu. Zostaną z nich automatycznie utworzone produkty oraz kategorie.

Poznaj Apilo i sprawnie zarządzaj sprzedażą wielokanałową

 

Dwustronna integracja sklepu Shoper z Allegro

 

2. Nie ponosisz kosztów na start

Samo rozpoczęcie sprzedaży na Allegro wcale nie wymaga od ciebie wielkich inwestycji. Otwarcie i prowadzenie konta firmowego na tym serwisie aukcyjnym jest bezpłatne, podobnie jak wystawianie ofert w większości przypadków. Wyjątkami są te kategorie:

☞ wakacje,
☞ nieruchomości,
☞ maszyny, samochody,
☞ motocykle i quady,
☞ przyczepy,
☞ naczepy,
☞ żywe zwierzęta.

Dodatkowo dzięki pakietowi powitalnemu (o którym zaraz dowiesz się więcej) zyskujesz czas, by rozkręcić swoją sprzedaż, jeszcze zanim zaczniesz płacić prowizje.

3. Sprzedajesz na ulubionej platformie Polaków

Allegro to zaufana i obecna na rynku od ponad 20 lat marka, dbająca o bezpieczeństwo transakcji dla kupujących. Jest jednak więcej powodów, dla których Polacy kupują właśnie tutaj. Wystarczy wspomnieć o:

☞ szybkim i bardzo wygodnym procesie dokonywania zakupów – za pośrednictwem strony www lub aplikacji na urządzenia mobilne,

☞ możliwości porównania ofert wielu sprzedawców w jednym miejscu,

☞ okazji do przebierania w ofertach z różnych branż, od części samochodowych przez wyposażenie domu po żywności,

☞ szansie na zakup wszystkiego, co jest potrzebne, za pomocą jednej platformy,
opcji Allegro Smart!, która pozwala się cieszyć darmowymi dostawami za niewielką opłatą abonamentową.

Nic dziwnego, że platformę odwiedza miesięcznie około 21 mln użytkowników. Dlatego warto wykorzystać własny sklep internetowy jako podstawę i zacząć sprzedaż również na portalu Allegro – zyskujesz w ten sposób dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów.

Sprzedaż na Allegro i własny sklep – sprawdź, jak to połączyć

4. Dostajesz pakiet startowy od Allegro

Allegro wspiera przedsiębiorców w rozpoczęciu sprzedaży i pomaga im postawić pierwsze kroki w serwisie. Dzięki temu osiągnięcie 17 tys. zł przychodu w pierwszych 3 miesiącach obecności na platformie wcale nie jest abstrakcją. Według statystyk średnio właśnie tyle sprzedaż na Allegro przynosi nowym sprzedawcom już na początku.

Ogromnym wsparciem na start jest Pakiet Powitalny przyznawany przez portal Allegro każdemu nowemu podmiotowi (na podstawie numeru NIP), który otwiera konto firmowe. Gama profitów dla początkujących sprzedawców ułatwia im dotarcie do klientów Allegro i rozeznanie się w dostępnych opcjach, a przede wszystkim zmaksymalizowanie przychodów.

W ramach Pakietu Powitalnego, z którego możesz korzystać do 180 dni po otwarciu konta, otrzymujesz:

☞ do 100% zniżki na prowizję od sprzedaży i 50% od sprzedaży wyróżnionej – maksymalnie jest to 10 000 zł zniżki na każde 30 dni,

☞ pakiet kilkuset Wyróżnień ofert, które pozwalają zwiększyć ich widoczność na liście wyszukiwania,

☞ darmowe wystawienie pierwszych ofert z dowolnej kategorii,

☞ do 100% zniżki na dostęp do Abonamentu Profesjonalnego – w jego ramach jako e-sprzedawca możesz promować logotyp własnej marki w ramach oferty (czyli budować rozpoznawalność swojej firmy),

☞ dostęp do planera kampanii Allegro Ads i rozszerzonych statystyk sprzedaży,

☞ dostęp do opcji z Abonamentu Podstawowego, czyli m.in. możliwość stworzenia w ramach Allegro atrakcyjnego e-sklepu, banerów na liście ofert czy tagów ofertowych.

Ale to nie wszystko! Jeśli założysz konto firmowe, korzystając z tego linku, w ramach specjalnej promocji otrzymasz dodatkowo 600 zł na zakupy na Allegro.

 

 

5. Masz stały dostęp do nowej wiedzy

Do sukcesu nie wystarczy tylko szczęśliwy traf. Potrzebujesz też mieć pewne teoretyczne podstawy, stale poszerzać swoją wiedzę o biznesie i być na bieżąco z e-commerce. To kolejny powód, dla które warto zacząć sprzedaż na Allegro. Dlaczego?

Każdy e-sprzedawca popularnego serwisu zyskuje stały i bezpłatny dostęp do Akademii Allegro. Czekają tu na niego dziesiątki kursów, webinarów i podcastów. Platforma szkoleniowa tworzona jest przez specjalistów z Allegro oraz niezależnych ekspertów. Materiały kierowane są zarówno do początkujących, jak i tych, którzy mają już doświadczenie w e-handlu.

Tematy szkoleń są bardzo szerokie – obejmują nie tylko sprzedaż, reklamę i promocję, ale też rozwój osobisty. To prawdziwa kopalnia inspiracji. Zdobytą wiedzą możesz wykorzystać również po to, by rozwinąć własny sklep internetowy.

 

6. Zyskujesz różne narzędzia do zwiększania sprzedaży

Gdy zaczynasz sprzedaż na Allegro, oprócz atrakcyjnych bonusów dostajesz też całą gamę rozwiązań pomagających ci przyciągać klientów i zwiększać zyski. Jakie narzędzia możesz wykorzystać?

☞  Program Allegro Smart! – klienci o wiele chętniej wybierają oferty z tą opcją, bo gwarantuje im szybkie, bezpieczne dostawy w różnych formach oraz łatwe zwroty. Z rozwiązania korzysta już ponad 5 mln użytkowników.

Twój sklep internetowy i Allegro Smart – sprawdź, co warto wiedzieć

 

☞  Regularnie organizowane przez Allegro kampanie wspierające merchantów, np. z okazji Black Friday, świąt i innych eventów, sprzyjają maksymalizacji liczby zamówień. Sprzedaż na Allegro pozwala ci korzystać z silnego wizerunku i świetnego marketingu tej marki.

☞  Usługa One Fulfillment – możesz przekazać wszystkie procesy logistyczne (magazynowanie, pakowanie i wysyłkę towarów) Allegro. Optymalizujesz w ten sposób ich koszty, skracasz dostawy zamówień do klienta (nawet do 24 godzin) i zyskujesz dodatkowy czas na inne działania.

☞  System Allegro Ads – z szerokim wyborem rozwiązań do promocji swoich produktów docierasz znacznie dalej niż na własną rękę. Co więcej, prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych Allegro Ads możesz powierzyć specjalistom w ramach usługi Shoper Kampanie.

 

Reklama na Allegro w praktyce

Reklamy Allegro Ads to jedne z działań, które prowadzimy dla sklepów internetowych w ramach usługi Shoper Kampanii. Obejmuje ona również promocję poprzez kampanie produktowe w wyszukiwarce Google (Google Shopping), reklamy w mediach społecznościowych (Facebook Ads, Instagram, TikTok Ads) oraz pozycjonowanie stron (SEO).

Jak działają reklamy na Allegro? Reklamy twoich produktów wyświetlą się jako „oferta sponsorowana” w najlepszych miejscach na Allegro. Dzięki temu zwiększasz szanse na zdobycie nowych klientów i zamówień. Za wyniki odpowiada specjalny zespół obsługi kampanii, który śledzi statystyki i optymalizuje działania reklamowe tak, by osiągały najlepsze rezultaty. Mamy zresztą na to papiery – jesteśmy przeszkoleni z najnowszych algorytmów i legitymujemy się statusem Allegro Ads Partner.

 

Shoper Partner Allegro Ads

Wszystko to brzmi pięknie, ale pewnie zastanawiasz się, jak jest w rzeczywistości. Odpowiadamy przykładem z życia wziętym, bo takie najlepiej pokazują, na co możesz liczyć.

Decyzja o uruchomieniu dodatkowego kanału sprzedaży i reklamy w serwisie Allegro okazało się dla jednego z naszych klientów doskonałym posunięciem. Już od startu kampanii zaobserwowaliśmy u niego wysoki wzrost sprzedaży. ROAS (czyli zwrot wydatków za reklamę) rósł od początku podjętych działań promocyjnych i przewyższał nawet przyjęte założenia – od poziomu 1774% w pierwszych 30 dniach kampanii do 2490% po 4 miesiącach. Dodatkowo sama sprzedaż wzrosła o około 79%.

Zwiększaj sprzedaż z Allegro Ads – zobacz, jak

 

W skrócie – połącz sklep internetowy z Allegro!

Patrząc na wszystkie korzyści, wydaje się, że sprzedaż na Allegro to najlepsze uzupełnienie własnego sklepu internetowego. Oczywiście należy brać też pod uwagę dużą konkurencję, prowizje i konieczność stworzenia przemyślanej strategii cenowej – bo cena to główna kwestia, na którą zwracają uwagę kupujących na marketplace’ach.

Mimo to warto wykorzystać potencjał najpopularniejszej platformy sprzedażowej w Polsce. Jeśli właściwie do tego podejdziesz, zadbasz o promocję i dobre narzędzia do zarządzania sklepem internetowym i kontem na Allegro jednocześnie, masz szansę odnieść prawdziwy sukces. Dlatego już teraz połącz swój sklep internetowy Shoper z Allegro przez aplikację Apilo.