Przedświąteczna gorączka zakupowa to dla właścicieli sklepów internetowych najlepszy i zarazem najbardziej pracowity czas. Warto się na niego dobrze przygotować, by później zbierać zyski. Podsuwamy na to kilka sposobów.

Magia świąt w e-commerce

Co roku w grudniu zaczyna się zakupowe szaleństwo. To idealny czas na kupowanie prezentów, ozdób świątecznych, jedzenia, słodkości, ciepłych ubrań i setek innych rzeczy. Ale już od dawna tłumy zakupowiczów można spotkać nie tylko w galeriach handlowych – sklepy online również przeżywają w tym okresie przeżywają prawdziwe zatrzęsienie.

W 2021 roku między 1 a 24 grudnia w sklepach internetowych Shoper liczba transakcji wzrosła o 40%, a ich wartość o 53% w porównaniu do podobnego czasu w 2020 roku. W tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie 2021 w sklepach internetowych Shoper wartość transakcji wzrosła o 66% w stosunku do wcześniejszego roku, liczba zamówień natomiast była większa o 55%.

Jak Polacy kupują przed świętami? Sprawdź

Tak było – a jak będzie?

Najbardziej udany pod względem sprzedaży okazał się 13 grudnia – wtedy wartość zamówień w sklepach Shoper była największa w całym miesiącu. Najlepiej sprzedawały branże: odzieżowa (104% wzrostu wartości transakcji w porównaniu z 2020 rokiem), dom i ogród (47%), auto-moto (47%), komputerowa (46%), upominki i akcesoria (39%).

Jak będzie w tym roku? Też jesteśmy tego ciekawi. Black Week 2022 pokazał na pewno, że w trudnej sytuacji gospodarczej i rosnącej inflacji konsumenci jeszcze chętniej wybierają zakupy online jako tańszą (i wygodniejszą) alternatywę. W święta, gdy w każdym domu wydatków jest sporo, będzie to tym bardziej istotne.

Black Weekend 2022 – tak wyglądał

Ale tak naprawdę największy wpływ na to, jak dobrze pójdzie świąteczna sprzedaż w twoim e-sklepie, masz ty. Chcesz zwiększyć swoje szanse? No to skorzystaj z rad, które dla ciebie przygotowaliśmy.

Stwórz świąteczny klimat

W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że ludzie dzielą się na dwa zakupowe typy: tych, którzy nie znoszą świątecznych zakupów w zatłoczonych sklepach, i tych, którzy uwielbiają oświetlone galerie i muzykę z głośników. Tych pierwszych najpewniej przekonasz do swojego sklepu internetowego bez większych problemów – wystarczy, że nie będą musieli wychodzić z domu i stać w kolejkach.

Jednak miłośnikom bożonarodzeniowych klimatów warto zaoferować coś jeszcze. Stwórz w swoim e-sklepie właściwą atmosferę i wpraw klientów w radosny zakupowy nastrój. Wystarczą do tego nawet drobne akcenty, które możesz wprowadzisz kilkoma kliknięciami – np. z aplikacjami od Codie. Spadające płatki śniegu, bałwanki czy gwiazdki od razu robią różnicę.

Teraz aplikację Efekty na każdą okazję kupisz 25% taniej z kodem rabatowy: 838fhshhwiuh. Kod ważny do 31.12.2022 r. Sprawdź

Inspiruj i podsuwaj pomysły

Znalezienie idealnych prezentów dla bliskich często bywa wyzwaniem i wymaga wielu godzin, a nawet dni poszukiwań. Dlatego rekordy popularności w tym czasie biją w wyszukiwarce hasła typu: “Co kupić mamie na święta”, “Prezent pod choinkę dla chłopaka”, “Co można kupić za 50 zł”. Ułatw życie swoim klientom i daj im gotowe rozwiązania albo inspiracje.

Stwórz listę swoich produktów, które mogą się sprawdzić jako prezent. Pokaż, co w twoim sklepie inni kupują teraz najchętniej. Jeśli sprzedajesz kosmetyki, przygotuj kilka porad na przykład o tym, jaki krem pod choinkę wybrać w zależności od rodzaju cery, wieku czy płci. Podziel się nimi w swoich social mediach albo na sklepowym blogu. A w takim wpisie na swojej stronie dodaj też sekcję z polecanymi lub bestsellerowymi produktami.

Użyj do tego aplikacji Boxy produktowe PRO, którą kupisz 25% taniej z kodem rabatowym: f728c72ca10a. Kod ważny do 31.12.2022 r. Sprawdź

Dodaj karty podarunkowe

Każdy lubi prezenty, ale wybór i zakup tego odpowiedniego wcale nie jest prosty. Opowieści o niechcianych swetrach, niepotrzebnych gadżetach czy nietrafionych perfumach nie wzięły się znikąd. Czasami lepiej, aby osoba obdarowana sama wybrała to, czego potrzebuje. Rozwiązaniem są znane karty podarunkowe.

Wyjdź swoim klientom naprzeciw i dołącz je do swojej oferty. Teraz w sklepie Shoper możesz sprzedawać bony podarunkowe z aplikacją Vouchery, którą wprowadziliśmy specjalnie na życzenie naszych sprzedawców. Dzięki temu dodatkowi wygenerować różne vouchery, spersonalizujesz je, automatycznie wyślesz i sprawdzisz, jak zostały wykorzystane.

Teraz z kodem: 66298011eb1a możesz zainstalować aplikację Vouchery z rabatem 25%. Kod rabatowy jest ważny do 31.12.2022 r. Sprawdź

Pokaż swoje produkty w nowych miejscach

Choć chcielibyśmy, żeby było inaczej, cena odgrywa ogromną rolę w procesie zakupowym. Zwłaszcza gdy szukamy prezentów dla całej rodziny. Do tego lubimy wygodę – wolimy mieć wszystkie opcje w jednym miejscu, by móc je z sobą porównać i łatwiej wybrać tę najlepszą. Dlatego chętnie korzystamy z porównywarek cenowych i dzięki nim podejmujemy decyzje.

Jeśli chcesz zwiększyć swój zasięg, dotrzeć do nowych klientów i sprzedawać więcej, koniecznie wykorzystaj potencjał wielokanałowości i ekspozycji na różnych platformach. Zaprezentuj swoją ofertę w najpopularniejszej w Polsce porównywarce cenowej. Pobierz z Shoper App Store aplikację Ceneo, teraz 25% taniej z kodem: f28c769aff4b. Kod rabatowy ważny jest do 31.12.2022 r. Sprawdź

Zobacz, co w trendach piszczy

Aby skutecznie sprzedawać, musisz być na bieżąco z potrzebami swoich odbiorców i na nie reagować. To, że rok temu twoja oferta była trafiona, nie znaczy, że w tym nie potrzebujesz w niej nic zmieniać. Światem e-commerce rządzą trendy, a te stale się zmieniają. Dlatego obserwuj, co się dzieje w twojej branży i czego klienci szukają na święta.

Wykorzystaj do tego social media – Instagram, Pinterest czy TikTok to kopalnia takich inspiracji i to stamtąd najczęściej przychodzi zapotrzebowanie na nowe produkty. Koniecznie poznaj się też z narzędziem Google Trends. Sprawdź, jakie hasła zyskują na popularności przed świętami i o jakie produkty pytają internauci. A potem dodaj je do swojego sklepu.

Zaopatrz swój sklep w produkty na czasie

No właśnie, jak dodać do asortymentu sklepu towary, których nie masz ani nie produkujesz? Nie jest to wcale trudne. Znajdź w naszym katalogu hurtownię, która oferuje interesujące cię produkty, i połącz się z nią. Potem zamów wybrane towary i wystaw je u siebie.

Możesz to nawet jeszcze bardziej uprościć, jeśli chcesz sprzedawać w dropshippingu. Wtedy jedynie prezentujesz produkty w swoim sklepie, ale nie musisz płacić za nie z wyprzedzeniem ani nawet zajmować się wysyłką. To hurtownia przechowuje towar, a potem przygotowuje i wysyła zamówienie. Proste, prawda?

Więcej o dropshippingu dowiesz się tutaj

Udostępnij zakupy na raty

W okresie świątecznym, zwłaszcza w inflacji, wielu konsumentów ma problem ze znalezieniem pieniędzy na wszystkie ważne wydatki. Często muszą decydować, co kupić teraz, a co odłożyć na później. A na tym tracą sprzedawcy. Chyba że dadzą swoim klientom inne rozwiązanie.

Zakupy na raty i płatności odroczone to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Dlaczego? Właśnie dlatego, że kupujący nie musi rezygnować z zakupów tylko dlatego, że w danej chwili go na nie nie stać. Dzięki temu użytkownicy chętniej robią większe zakupy i wybierają droższe towary, a wartość koszyków zakupowych rośnie nawet kilkakrotnie. Skorzystaj z tego i wprowadź w swoim sklepie finansowanie zakupów dla klientów.

Co musisz wiedzieć o sprzedaży na raty? Zobacz

Zadbaj o reklamę

Bez reklamy nie ma sprzedaży – o tym już pisaliśmy. Żeby móc sprzedawać i zarabiać, musisz najpierw przyciągnąć do swojego sklepu klientów. A żeby ich przyciągnąć, musisz z kolei dać się im zauważyć. I do tego potrzebna jest właśnie reklama sklepu internetowego

Koniecznie zadbaj o odpowiednią płatną promocję swojej marki w Google Ads, bo to one odpowiadają za ponad 30% całego ruchu w sklepach Shoper. Nie zapomnij też o reklamie w social mediach, czyli tam, gdzie twoi potencjalni klienci spędzają najwięcej czasu. Wykorzystaj Facebook Ads i reklamy na najpopularniejszej aplikacji społecznościowej, czyli TikToku. A jeśli sprzedajesz na przykład gadżety erotyczne, olejki CBD lub inne towary objęte w Google pewnymi ograniczeniami, zacznij promocję z WP Ads.

Skorzystaj z finansowania biznesu

Teraz możesz sobie pomyśleć: “No super, ale skąd mam na to wszystko wziąć pieniądze?”. Pod koniec roku każdy przedsiębiorca ma sporo wydatków i czasem trudno znaleźć wolne środki na nowe działania. Wtedy przydaje się zastrzyk gotówki.

W Shoper właśnie na takie sytuacje przygotowaliśmy szeroką ofertę usług finansowania biznesów. Możesz w kilka chwil zyskać dodatkowe środki na przykład na kampanie reklamowe, zakup towaru, opłacenie bieżących faktur czy rozwój zespołu. Pożyczasz, ile potrzebujesz, i spłacasz tak, jak ci wygodnie.

Finansowanie sklepu internetowego – jak z niego korzystać?

A jeśli jeszcze nie masz własnego sklepu internetowego, to koniec starego i początek nowego roku jest wymarzonym czasem na start biznesu. Załóż sklep internetowy już teraz i testuj przez 14 dni za darmo. Resztą zajmiesz się po świętach!