Intensywny, rekordowy, nasz! 2021 to zdecydowanie był rok Shoper. A rekordowe wyniki są pochodną sukcesu naszych klientów.

 

2021 to był bardzo intensywny rocznik dla platformy Shoper. Rozwijaliśmy naszą ofertę produktową, uruchamiając zarówno nowe funkcjonalności, jak i usługi dodatkowe – finansowanie sklepów online, rozwiązania logistyczne dla e-commerce czy chmura obliczeniowa to tylko przykłady oferty, która rozszerzała się w ubiegłym roku. Wszystko po to, by jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój biznesu naszych klientów poprzez zwiększenie ich sprzedaży.

Tak zmienialiśmy się dla ciebie w 2021 roku: poznaj nowe funkcjonalności i usługi dodatkowe Shoper

 

„Mamy za sobą bardzo udany rok i perspektywę szybkiego wzrostu w bieżącym. Najbardziej cieszy nas rozwój naszych klientów i szybkie zwiększanie się sprzedaży, którą generują na platformie Shoper. Intensywnie inwestujemy w rozwój oferty produktowej, aby ich aktywnie wspierać i budować przewagę konkurencyjną” – Marcin Kuśmierz, CEO Shoper.

 

 

Sprzedaż online jeszcze bardziej wygodna i kompletna

W Shoper dokładamy codziennie starań, by małe i średnie firmy mogły prowadzić efektywną działalność handlową w internecie. Dlatego oferujemy im szeroki wachlarz usług e-commerce i profesjonalne doradztwo, które umożliwia ich jak najlepsze wykorzystanie.

W 2021 wprowadziliśmy dla naszych sklepów wiele nowości, m.in. funkcjonalność kuponów rabatowych, wielomagazynowość (obsługę wielu magazynów), stany magazynowe z poziomem zerowym, nową galerię zdjęć produktów, walidację polskich numerów telefonów w koszyku, a także integrację API Facebooka czy integrację z usługą Zapier za pomocą webhooków.

Oprócz tego, sklepom Shoper udostępnione zostały płatności odroczone PayPo, nowoczesne rekomendacje produktowe oraz system Apilo, pozwalający na sprzedaż wielokanałową. Cały czas rozwijamy więc platformę Shoper o nowe funkcjonalności i dokładamy starań, by sprzedaż online była jeszcze wygodniejsza i nowocześniejsza dla sprzedawców, korzystających z naszych rozwiązań.

Sprawdź pełną listę nowych funkcjonalności Shoper tutaj

 

„Rekordowe wyniki finansowe Shoper są pochodną sukcesu naszych klientów. Odsetek przychodów powiązanych z usługami opartymi o model pay-as-you-grow przekroczył 70% i jest ściśle powiązany z wartością sprzedaży na platformie Shoper. Rekordowe poziomy GMV wpłynęły na najlepsze w historii wyniki finansowe Shoper” – Piotr Biczysko, CFO Shoper.

 

Wyniki najlepsze w historii

Jak podaliśmy już we wstępnych wynikach finansowych, w 2021 roku przychody, skorygowany zysk EBITDA oraz obroty na platformie Shoper rosły szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Przychody Shoper wyniosły w 2021 roku 80,3 mln zł, co znaczy, że były aż o 71% wyższe niż w roku poprzednim. Jeszcze szybciej rosły przychody w IV kwartale 2021 r., które wyniosły 26,9 mln zł, a to oznacza wzrost o ponad 85% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku. Warto zaznaczyć, że przychody wygenerowane przez Shoper w ostatnim kwartale 2021 były niemal równe przychodom osiągniętym przez spółkę w całym roku 2019.

Na przestrzeni ostatnich trzech lat Shoper zwiększył swoje przychody aż czterokrotnie.

Skorygowany zysk EBITDA w 2021 roku wyniósł 30,9 mln zł i był o 49% wyższy niż rok wcześniej. W IV kwartale 2021 skorygowany zysk EBITDA wzrósł o ponad 68% rok do roku i przekroczył 9 mln zł.

W 2021 roku równie rekordowo rosła sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która wyniosła 5,8 mld zł dla sklepów własnych (sklepy) i 6,4 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (omnichannel), tj. w sklepach własnych i połączonych z nimi platformach handlowych. Oznacza to wzrost odpowiednio o 44% i 46% w porównaniu do roku 2020.

IV kwartał 2021 roku był także najlepszym pod względem wzrostu GMV platformy Shoper. Sprzedaż na platformie Shoper wyniosła w tym okresie 1,9 mld zł dla sklepów i 2,0 mld zł dla omnichannel. Oznacza to wzrost odpowiednio o 54% i 51% w porównaniu do roku 2020.

 

Słowo roku: rozwój

Jesteśmy nr 1 na polskim rynku platform dla e-commerce udostępnianych w modelu SaaS. Dostarczamy sprzedawcom działającym w branży e-commerce gotową platformę do prowadzenia sklepu internetowego i cały czas ją rozwijamy.

Sami też stawiamy na ciągły rozwój.

2021 rok to rekordowo wysoki wzrost przychodów i GMV. To debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. To także setki nowych możliwości platformy, ale również mocna inwestycja w zespół.

Przenieśliśmy się do ultranowoczesnej i zielonej przestrzeni w centrum Krakowa, gdzie w hybrydowym modelu pracy pracować będzie mogło nawet 500 pracowników. Otworzyliśmy też nowe oddziały firmy w Szczecinie i Krośnie, a przede wszystkim – podwoiliśmy skład zespołu Shoper, który każdego dnia pracuje nad najlepszą platformą e-commerce w kraju.

 

Siedziba Shoper SA w Krakowie

Tysiące zadowolonych klientów

Na koniec 2021 roku z rozwiązań Shoper korzystało 33 tysiące klientów.

W 2022 roku będziemy mieć dla nich kolejne nowości i funkcjonalności, które pomogą jeszcze efektywniej sprzedawać online. Są już wśród nich m.in. udostępnione narzędzia do lepszego kontaktu z klientami sklepu (Shoper Connect) oraz usługi finansowania dla e-sklepów (Shoper Finanse). A już wkrótce naszym klientom oddamy do użytku konfigurator szablonów graficznych, ułatwienia w obszarze logistyki, nowe możliwości w usłudze Premium oraz wiele więcej.

Zapraszamy do śledzenia naszych kanałów na Facebooku i Linkedinie, by być z wszystkimi nowościami Shoper na bieżąco.