Reklama dźwignią handlu to powiedzenie znane i prawdziwe również w sieci. Warto więc wiedzieć, jakie masz możliwości i gdzie reklamować sklep internetowy najskuteczniej.

Dlaczego musisz reklamować swój sklep internetowy?

Wyobraź sobie, że otwierasz sklep stacjonarny, np. z odzieżą. Ale nie masz w nim żadnej witryny wystawowej, żadnego szyldu z nazwą ani tabliczki “Otwarte” na drzwiach, a w środku nawet nie świeci się światło. Ty czekasz na klientów, a ci przechodzą koło twojego lokalu, w ogóle go nie zauważając. Nie brzmi to jak dobry biznes, prawda?

No właśnie. Sklep internetowy bez reklamy jest jak taki sklep tradycyjny bez wystawy albo restauracja bez “potykacza” czy tabliczki z menu niewidoczny i nieskuteczny. By dać się zauważyć klientom, pokazać im swoją ofertę i zachęcić ich do zakupu, potrzebujesz odpowiedniego “rozgłosu” w sieci. A jak promować sklep internetowy? Czytaj dalej, by poznać najistotniejsze możliwości.

Reklama w wyszukiwarce Google – zadbaj o widoczność

Obowiązkowym – a zarazem najbardziej skutecznym – działaniem dla każdego e-sprzedawcy jest płatna promocja w wyszukiwarce Google. To źródło ponad 30% całego ruchu w sklepach internetowych Shoper, co pokazuje nasz najnowszy raport o rynku e-commerce w Polsce.

Płatne reklamy w Google mają wiele form i różnią się m.in. miejscem wyświetlania, sposobem rozliczeń czy efektami. Dla sprzedaży internetowej najważniejsze typy kampanii Google Ads to:

kampanie Search – czyli reklamy tekstowe, które pojawiają się na głównej stronie wyszukiwarki nad organicznymi wynikami wyszukiwania;

kampanie PLA (Product Listing Ads) – czyli reklamy produktowe w systemie Google Shopping, zawierające zdjęcie produktu, jego cenę i najważniejsze informacje;

kampanie Display i YouTube – czyli reklamy graficzne i w formie video wyświetlane w sieci reklamowej  Google i na YT;

kampanie remarketingowe – czyli docierające do użytkowników, którzy już odwiedzili twoją stronę i potrzebują przypomnienia lub zachęty, by wrócić po zakupy.

 

Jaki typ reklam Google wybrać w e-commerce?

Reklamy typu display sprawdzają się najlepiej w zwiększaniu widoczności i rozpoznawalności marki czy produktu. W zależności od postawionego celu możesz je rozliczać za koszt kliknięcia (CPC – cost-per-click) lub koszt tysiąca wyświetleń (CPM – cost-per-mille). Dają jednak niewielką konwersję, więc nie przekładają się bezpośrednio na sprzedaż.

Znacznie skuteczniejsze w przypadku e-commerce są reklamy w wynikach wyszukiwania (kampanie Search). Ich zadaniem jest sprowadzenie na twoją stronę internetową ruchu wysokiej jakości. Zwiększają kliknięcia, zdobywają leady sprzedażowe, a także same transakcje. Rozliczane są w modelu CPC.

Typowo sprzedażowe reklamy Google Ads, wyróżniające się największą konwersją, to właśnie Product Listing Ads. Google Shopping i Comparison Shopping Service (Google CSS), czyli promocja w porównywarkach cenowych, są najbardziej wartościowe dla sklepów online. Jeśli dodatkowo połączysz je z remarketingiem, szybko zobaczysz świetne efekty.

Reklamy produktowe, lub inaczej kampanie produktowe, wyświetlają się tylko użytkownikom szukającym danego towaru, by doprowadzić do sprzedaży. Potencjalny klient widzi twój produkt i jego cenę w porównaniu z ofertą konkurencji, może więc zdecydować się na zakup jeszcze przed przejściem na stronę twojego sklepu. Podobnie jak w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce, w porównywarkach cenowych Google i na platformie Google Shopping płacisz tylko za kliknięcia.

Jak działają Google Ads? Sprawdź najważniejsze informacje

Nie od razu zysk zbudowano – przykład kampanii Google Shopping

Sklep sprzedający zabawki dla dzieci rozpoczął promocję w Google Shopping. Już od początku pojawiały się konwersje, choć nie od razu rentowność była satysfakcjonująca dla właściciela. Po miesiącu wydatki zostały zwiększone o połowę i to spowodowało spadek ROAS z 920% na 750%, z nieznacznym wzrostem przychodów.

Co mógł w takiej sytuacji zrobić właściciel sklepu? Przerwać kampanię lub prowadzić ją dalej. Wybrał opcję numer dwa, nie zatrzymał się na spadku rentowności i w następnym miesiącu postawił na kolejny wzrost wydatków, który okazał się już bardziej rentowny. Budżet zwiększyliśmy dwukrotnie w porównaniu z pierwszym miesiącem, a ROAS tylko delikatnie się zachwiał. Za to przychód powiększył się o 20 tysięcy złotych!

Podniesienie wydatków na reklamę generuje więc większy ruch, który początkowo może nie być rentowny. Jednak więcej danych, jakie zyskujemy z nowego ruchu, pozytywnie wpływa na optymalizację kampanii i to finalnie przekłada się na sprzedaż. Warto zatem uzbroić się w cierpliwość i zainwestować w reklamę, która po odpowiednim czasie przyniesie satysfakcjonujące wyniki.

Uzupełnij swój zasięg z kampaniami Microsoft Ads

Google Ads to nie wszystko. Kiedy ograniczasz swoją promocję tylko do jednego czy dwóch najpopularniejszych kanałów, tak naprawdę odbierasz sobie szansę na przyciągnięcie nowych klientów z innych miejsc. Dlatego koniecznie musisz rozszerzać swoje działania reklamowe poza Google.

Bing to druga najczęściej używana przeglądarka internetowa na świecie. Ma już 9% udziału w globalnej sieci wyszukiwania i stale rośnie. W Polsce z wyszukiwarki Bing korzysta już ponad 7% internautów. To zupełnie nowi klienci, do których nie dotrzesz przez Google.

Microsoft Ads działają podobnie do Google Ads. Rozliczasz się za kliknięcie (CPC) i możesz wykorzystywać reklamy produktowe, tekstowe oraz display’owe. W ramach tego systemu twoje oferty pojawiają m.in. w:

wyszukiwarkach Microsoft (Bing, Yahoo!, DuckDuckGo – to kanały dostępne obecnie w ramach Shoper Kampanii. Poznaj Microsoft Ads w Shoper);

sieci reklamowej Microsoft (Microsoft Audience Network), czyli inne usługi Microsoft, witryny oraz aplikacje partnerskie, np. Outlook, MSN, Microsoft Edge, Skype;

☞ portalu społecznościowym Linkedln.

Od niedawna Microsoft Advertising emituje też reklamy na najpopularniejszym serwisie streamingowym, Netflixie. Ten kanał nie jest jeszcze dostępny w Polsce, ale niewykluczone, że wkrótce się to zmieni.

Jakie są zalety Microsoft Ads?

Docierasz do nowych potencjalnych klientów, którzy mogli dotąd nie słyszeć o twojej marce. Tym samym zwiększasz swój zasięg i szanse na sprzedaż.

Płacisz mniej za dobre efekty i łatwo zarządzasz budżetem. Konkurencja w Microsoft Advertising wciąż jest mniejsza niż w innych znanych kanałach, dlatego łatwiej wybić się z ofertą. Średni koszt kliknięcia w Microsoft Ads w przypadku klientów Shoper wyniósł 35% średniego kosztu kliknięcia w Google Ads.

Trafiasz do właściwych odbiorców. Dzięki wykorzystaniu danych z LinkedIn możesz targetować reklamy również pod kątem zawodu czy stanowiska klientów. To czyni Microsoft Ads świetnym narzędziem dla e-sklepów z sektora B2B.

Wyszukiwarka Bing - reklamy w zakładce Zakupy

Teraz możesz reklamować swoje produkty w Google i Microsoft w ramach Shoper Kampanii niezależnie od tego, na jakiej platformie prowadzisz sklep. Co więcej, jeśli przeniesiesz kampanię Google Ads do Shoper i jednocześnie włączysz kampanię Microsoft Ads, przez miesiąc poprowadzimy ją bez żadnej prowizji.
Skorzystaj z promocji na start

Wykorzystaj serwisy partnerskie – WP Ads

Skoro mowa o poszerzaniu zasięgów i wykorzystywaniu mniej oczywistych narzędzi do pozysku klienta, nie możemy zapomnieć też o systemie reklamowym WP Ads. To narzędzie, które daje ci możliwość ekspozycji swojego sklepu na portalach należących do Wirtualnej Polski (np. WP Sportowe Fakty, WP Moto czy Pudelek). Zyskujesz więc dostęp do prawie 23 mln odbiorców w Polsce!

Co najważniejsze, podczas gdy inne systemy reklamowe mają wiele ograniczeń tematycznych, w ramach WP Ads możesz promować produkty niemal z każdej branży, w tym CBD, gadżety erotyczne czy suplementy. Dlatego jeśli działasz w którejś z nich, koniecznie rozważ włączenie tego kanału do swojej strategii marketingowej.

Reklama w serwisach sieci WP Ads

Promocja sklepu internetowego w social mediach – bądź tam, gdzie klienci

Kolejną ważną przestrzenią do promocji twojego sklepu internetowego są media społecznościowe. Odpowiadają one za 13% wszystkich odwiedzin w sklepach Shoper. Dlatego ponad 60% właścicieli sklepów na naszej platformie korzysta zarówno z Google Ads, jak i Facebook Ads.

Social media stały się popularnym miejscem do robienia zakupów w sieci. Konsumenci wykorzystują serwisy społecznościowe najczęściej do porównywania ofert, poszukiwania inspiracji oraz zdobywania informacji i opinii. Coraz więcej sprzedawców to zauważa i prowadzi sprzedaż wielokanałową – czyli swój sklep online traktuje jako bazę, ale pokazuje swoje oferty również na Facebooku, Instagramie czy innych marketplace’ach.

Nawet jeśli nie masz sklepu na żadnym z tych serwisów społecznościowych, nadal możesz korzystać z ich potencjału dzięki płatnej promocji. Facebook pozwala na sprawne i łatwe targetowanie reklam, masz więc pewność, że twoja oferta wyświetli się tym użytkownikom, których rzeczywiście szukasz. To jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie nowych zamówień dla sklepu internetowego. Kampanie reklamowe uruchamiane w obrębie największego serwisu społecznościowego pojawiają się też na Instagramie i w Messengerze.

Z kolei TikTok – najczęściej pobierana aplikacja na świecie – wyróżnia się wyjątkowo wysoką konwersją. Aż 95% użytkowników ogląda reklamy na TikToku w całości, a ⅓ decyduje się dzięki nim na zakupy. W dodatku w Polsce wciąż niewiele firm potrafi rzeczywiście dobrze promować się w tej aplikacji, dlatego masz szansę prześcignąć konkurencję i się wyróżnić.

Wykorzystaj TikTok do promocji swojego sklepu – zobacz więcej

Kampania Facebook Ads w praktyce – czyli cierpliwość popłaca

Reklama dla sklepu ze sprzętem sportowym ruszyła początkiem grudnia, kiedy większość branż notuje wzrost sprzedaży. Przez pierwsze miesiące konwersji było niewiele, a ruch na stronie wymagał wsparcia. Klient mimo wszystko postanowił jednak nadal zwiększać inwestycję, mimo średnich wyników.

W końcu cierpliwość się opłaciła. Dzięki temu, że posiadaliśmy rzetelne dane z poprzednich miesięcy, kiedy kampania była prowadzona bez przerwy, mogliśmy ją zoptymalizować i większą część budżetu przeznaczyliśmy na remarketing dynamiczny. Początkowo nic się nie działo, jednak pod koniec miesiąca nastąpił przełom i stopniowo pojawiało się więcej konwersji.

W marcu, czyli w czwartym miesiącu prowadzenia kampanii, zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost liczby zamówień. Kampania naprawdę zaczęła na siebie zarabiać. ROAS osiągnął świetny wynik, bo aż 1702%. Kampania wygenerowałą 38 konwersji, co było dużym skokiem w porównaniu z poprzednimi miesiącami – ale na tym nie koniec.

Do 23 dnia kolejnego miesiąca zwrot ROAS wzrósł do 1922%! Kampania stała się dla klienta bardziej opłacalna, ponieważ przy niższych wydatkach przyniosła lepsze rezultaty. Na podstawie na bieżąco zbieranych danych dotarliśmy do najbardziej zainteresowanych zakupem klientów, dzięki czemu maksymalnie wykorzystaliśmy budżet.

Pozycjonowanie stron internetowych – daj się znaleźć

Płatna promocja w Google czy mediach społecznościowych jest podstawą, ale nie wyczerpuje jeszcze wszystkich możliwości zwiększania sprzedaży. Prawie ⅓ ruchu w sklepach internetowych Shoper pochodzi z organicznych wyników wyszukiwarki Google – a z tej korzysta ponad 97% polskich internautów. Dlatego pozycjonowanie stron, czyli SEO (Search Engine Optimization) jest kolejną rzeczą, którą koniecznie musisz wykorzystać w promocji sklepu internetowego.

Na czym polega SEO? W skrócie: na optymalizacji strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim Google. Zadaniem pozycjonowania jest takie przygotowanie strony internetowej, by ta wyświetlała się na górze wyników wyszukiwania i w odpowiedzi na jak najwięcej słów kluczowych używanych przez twoich potencjalnych klientów. Dobre pozycjonowanie sklepu internetowego znaczy, że użytkownik szukający produktu, który masz w ofercie, łatwiej na niego trafi.

Pozycjonowanie sklepu w Google to proces, który wymaga i czasu, i pracy. Nie da się określić konkretnych ram czasowych, w których on się uda, ale można go na pewno przyspieszyć poprzez odpowiednie działania. Po to właśnie powstała usługa SEO dla sklepów Shoper, by maksymalnie ułatwić pozyskiwanie nowych klientów i zamówień z wyszukiwarki.

Jak wypozycjonował się sklep z akcesoriami – zobacz SEO case study

Jak reklamować sklep internetowy – samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

Wiesz już, że jeśli masz swój sklep internetowy i chcesz w nim zwiększyć sprzedaż, nie możesz pominąć reklamy w sieci. Jednak prowadzenie dobrych kampanii reklamowych Google Ads czy w mediach społecznościowych wymaga specjalnych umiejętności, szerokiej wiedzy i czasu.

Nie każdy e-przedsiębiorca ma możliwości, by zajmować się tym samodzielnie. Oczywiście, możesz próbować wypromować sklep internetowy na własną rękę. Ale jako indywidualny reklamodawca musisz się liczyć z mniej korzystnymi warunkami i słabszymi efektami. Dlatego najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom z najlepszymi kompetencjami – takim jak w Shoper Kampaniach.

Nasz oficjalny status Partnera Premium Google i Google CSS to dla ciebie gwarancja skuteczności. Jako właściciel sklepu internetowego na platformie Shoper zyskujesz:

☞ reklamy produktowe, tekstowe i remarketing w ramach jednej, wewnętrznej usługi,
☞ kliknięcia (CPC) tańsze o 20%.
☞ wzrost widoczności produktów,
☞ zwiększenie ruchu na stronie sklepu,
☞ poprawę ROAS (współczynnika zwrotu nakładów na kampanię),
☞ aż 1200 zł na pierwszą kampanię (przeczytaj regulamin),
☞ wsparcie specjalistów z oficjalnymi certyfikatami Google i dostępem do najświeższej wiedzy.

Ale pamiętaj: z Shoper Kampanii możesz korzystać nawet wtedy, gdy prowadzisz sklep na innym oprogramowaniu. Uruchom z nami kampanie Google i Microsoft.

Shoper Kampanie – co warto wiedzieć na starcie

Spokojna głowa i pewny zysk

Z Shoper Kampaniami zyskujesz nie tylko w Google. Jesteśmy również partnerami Facebooka, TikToka (jako pierwsi wśród polskich platform oferujących oprogramowanie do sklepów internetowych), Microsoft czy Amazon.

Nie musisz znać się na systemach reklamowych, przygotowywać kreacji ani spędzać godzin na konfiguracji i analizach. Nasi specjaliści wszystkim zajmą się za ciebie – ty zobaczysz raporty i efekty. A te naprawdę robią wrażenie.

Shoper Kampanie - ROAS w branży elektronicznej

 

Dane ze sklepów internetowy Shoper mówią same za siebie. Średni zwrot z inwestycji na reklamę (ROAS, return on ad spend) u sprzedawców korzystających z Shoper Kampanii wynosi ponad 1000%! Wyniki widać w każdej branży, np.:

☞ Odzież – średni ROAS 918% przy średnim budżecie 2 248 zł,
☞ Zdrowie i uroda – średni ROAS 848% przy średnim budżecie 2 003 zł,
☞ Dom i ogród – średni ROAS 1105% przy średnim budżecie 2 827 zł,
☞ Elektronika – średni ROAS 1158% przy średnim budżecie 2 827 zł.

Chcesz osiągnąć podobne rezultaty?
Uruchom reklamę z Shoper Kampaniami