Płatności Google Pay

Oszczędności w e-commerce należy szukać w innym miejscu niż wygoda dla kupującego – dlatego jedna włączona metoda płatności w twoim sklepie to dziś zdecydowanie za mało.

 

Coraz powszechniejszy dostęp do urządzeń przenośnych, a tym samym większe zainteresowanie nowoczesnymi i bezpiecznymi formami płatności – to dwie główne przyczyny, dla których każdy sklep internetowy powinien przemyśleć i  włączyć bezgotówkową obsługę zakupów. Ale wciąż jest sporo e-biznesów, którym zdaje się wystarczać finalizacja koszyka w oparciu o „zakupy za pobraniem”, choć – jak wykazują najnowsze raporty – tego rodzaju płatności interesują coraz mniejszą liczbą kupujących. Dziś dużo atrakcyjniejsze i wygodniejsze są zakupy opłacane nawet nie kartą płatniczą, a szybkimi systemami płatności, które wymagają od kupujących jednego czy maksymalnie dwóch kliknięć. Bez nich trudno sobie wyobrazić konkurencyjny sklep internetowy – w końcu nowoczesne metody płatności mają większy wpływ na realizację zakupów niż może się to na pierwszy rzut oka wydawać.

Główną zaletą płatności takich jak np. Google Pay jest to, że po skonfigurowaniu tej usługi kupujący podczas zakupów nie musi mieć przy sobie ani portfela, ani karty. Druga ważna sprawa – bezpieczeństwo danych. W przypadku Google Pay do weryfikacji płatności służy wirtualny numer konta, użytkownik nie udostępnia więc sprzedawcy swojego prywatnego numeru karty. Nowoczesne płatności online umożliwiają zatem nie tylko szybkie i wygodne zakupy na urządzeniach mobilnych, ale zapewniają bezpieczeństwo tak istotne dla kupujących.

Zobacz, co zyskujesz uruchamiając płatności Google Pay

Oczywiście, nowo otwierane sklepy internetowe stawiają głównie na zakupy poprzez przelew bankowy lub za pobraniem – chcą w ten sposób zaoszczędzić pieniądze, boją się „prowizji”, którą należy zapłacić za transakcje np. kartą. Ale – to tylko pozorna oszczędność. I przekonują się o tym bardziej doświadczeni sprzedawcy – z czasem udostępniający w swoich sklepach więcej niż jedną czy dwie metody płatności.

Płatności w sklepach internetowych

Sklepy, zwłaszcza pracujące na niskich marżach, czasami nie uruchamiają szybkich płatności online, obawiając się wysokich kosztów. Obawy dotyczą nie tylko samej procedury wdrożenia systemu w sklepie, ale też stereotypowego przekonania, że płatności online są strasznie drogie.

Może to jednak skutkować odrzuceniem koszyka zakupowego przez klientów, którzy pod koniec zakupów odkryją, że mają do wyboru tylko płatność tradycyjnym przelewem, a nie chcą go dziś robić, bo: a) nie mają na to czasu, b) nie mają na to ochoty, c) wolą błyskawiczną płatność online.

Z badań prowadzonych na sklepach internetowych wynika zresztą, że jeśli w sklepie są włączone nowoczesne płatności oparte tylko na jednym kliknięciu, kupujący o 20% szybciej finalizują koszyk, a 30% z nich chętniej wróci na ponowne zakupy.

Dlaczego? Ważny jest dla nich na pewno czas transakcji (tradycyjny przelew wydłuża realizację zamówienia) oraz minimum działań wymaganych do podjęcia w sklepie – stąd rosnąca z roku na rok popularność płatności typu BLiK oraz uruchomionych właśnie w sklepach internetowych Shoper – Google Pay.

 

Shoper Google Pay

 

Skoro dziś 2/3 wizyt w sklepach działających na oprogramowaniu Shoper pochodzi z urządzeń mobilnych, sprzedawcy tym bardziej nie powinni zmuszać klientów do skomplikowanych zakupów, wymagających dodatkowych i niewygodnych na smartfonie logowań. Szybkie płatności na pewno temu zaradzą.