Gabriela zmieniła rodzinną firmę w dobrze prosperujący sklep internetowy. Dzisiaj ma swój zespół i grono zadowolonych klientów, ale na tym nie poprzestaje – już planuje dalszy rozwój. Zobacz, co ją inspiruje i jak prowadzi biznes online.

 

Sklep z pomysłem i sercem

“Przez ponad dwie dekady tworzyliśmy odzież damską, męską oraz młodzieżową, realizując projekty, nabyliśmy niezbędne doświadczenie. Udało nam się stworzyć wykwalifikowany zespół, który swoją wiedzą oraz pasją pragnie podzielić się także z innymi zawodowcami oraz amatorami” – tak przedstawia się na swojej stronie sklep Iguanatrend.pl.

To przykład marki łączącej w sobie wiele wartości oraz celów i niedającej się tak łatwo zaszufladkować. Bo Iguanatrend to nie tylko miejsce, w którym możesz zarazić się pasją do szycia i poznać krawieckie tajemnice. To również jeden z nielicznych na polskim rynku sklepów internetowych z binderami i bielizną spłaszczającą, przeznaczoną przede wszystkim dla osób transpłciowych.

Marka ma ważną misję – wspiera komfort psychiczny swoich klientów i pomaga im czuć się lepiej we własnym ciele. Jak wyjaśnia założycielka sklepu: “Bindery, jak i gaffy niejednokrotnie stanowią istotny element pozwalający na stłumienie dysforii płciowej, która dotyka wiele osób transpłciowych. Dbamy, aby każdy mógł znaleźć u nas bieliznę idealną dla siebie”.

 

 

Lepsze życie z szyciem

Coś dla siebie znajdzie tutaj również każdy, kto poszukuje ciekawego hobby, chce zacząć swoją przygodę z krawiectwem albo nauczyć się nowych technik. Na stronie sklepu może kupić profesjonalną maszynę do szycia albo zapisać się na kursy kroju i szycia. Iguanatrend organizuje w Bielsku-Białej warsztaty dla osób na różnym poziomie, od początkujących po zaawansowanych.

“Prowadzimy spotkania dla amatorów, którzy pragną poznać podstawy zawodu, a także dla profesjonalistów, pragnących poprawić swoje kompetencje. Odkrywamy świat techniki tworzenia różnorodnych fasonów, uczymy ciekawego doboru materiałów i kolorów, rozwijamy horyzonty” – czytamy na stronie sklepu.

W ramach kursów prowadzący dzielą się z innymi swoją wiedzą i dają im narzędzia do wyrażania siebie przez ubiór. Uczestnicy mogą samodzielnie tworzyć własną garderobę od podstaw albo przerabiać na swój styl gotowe ubrania.

 

Znaleźliście swoją niszę na rynku, prowadzicie wyjątkowy sklep. Skąd pomysł na takie połączenie oferty?

Gabriela Wełniak, właścicielka sklepu internetowego Iguanatrend.pl:

Wszystko zaczęło się od szycia. Z wykształcenia jestem krawcową i chciałam jak najlepiej wykorzystać swoje umiejętności. Przez wiele lat szyłam i sprzedawałam odzież. W pewnym momencie stwierdziłam, że przecież mogę podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Zaczęłam więc organizować kursy szycia, by połączyć swój zawód z ciekawym biznesem.

Później, już w trakcie prowadzenia warsztatów, powstał też produkt, który sprzedajemy teraz na stronie naszego sklepu, czyli bindery. Zainspirowało nas do tego nasze dziecko, które jest osobą transseksualną – można więc powiedzieć, że pomysł podało nam samo życie.

 

 

Dlaczego zdecydowaliście się właśnie na platformę Shoper?

Gdy wybieraliśmy platformę do prowadzenia sklepu internetowego, szukaliśmy sprawdzonych, pewnych rozwiązań. Tutaj zadziałał marketing szeptany. Słyszeliśmy od innych, że Shoper to dobre miejsce do prowadzenia e-biznesu i że łatwo na nim zacząć. Postanowiliśmy zaufać poleceniom i jak dotąd nie żałujemy.

 

Czy jest coś, co w prowadzeniu własnego sklepu internetowego podoba się wam najbardziej?

Myślę, że najlepsze w posiadaniu swojego biznesu i sklepu online jest to, że możemy prowadzić biznes, gdziekolwiek chcemy. Uwielbiamy z rodziną podróżować po świecie, dlatego ta swoboda jest dla nas ważna. O dowolnej godzinie, w dowolnym miejscu, czy jesteśmy w domu czy za granicą, możemy usiąść do komputera i obsługiwać sklep. W sprzedaży stacjonarnej nie mielibyśmy takiej możliwości.

 

Wasz e-biznes ciągle się rozwija. Jak promujecie swoją markę?

Od samego początku działania naszego sklepu internetowego dbamy o SEO i pozycjonowanie stron. Od około pół roku korzystamy też z płatnej promocji Google Ads w ramach Shoper Kampanii – i jesteśmy zadowoleni z wyników.

Oczywiście gdybyśmy mieli zajmować się reklamami sami, pochłonęłoby to zbyt wiele naszej uwagi. Samo prowadzenie rozwijającego się biznesu, nawet z pomocą swojego zespołu, jest wystarczająco angażujące. Dlatego właśnie przekazaliśmy te działania w ręce specjalistów, by oszczędzić własny czas i móc się skupić na innych rzeczach.

 

 

W sklepie internetowym dobre narzędzia to podstawa. Które funkcjonalności czy usługi są dla was najważniejsze?

Zdecydowanie ogromną pomocą w sklepie online jest to, że bezpośrednio z panelu administracyjnego możemy szybko nadawać wysyłki. Nie musimy robić tego ręcznie ani eksportować dziesiątek plików. Wcześniej do nadawania zamówień używaliśmy integracji z Apaczką, a od niedawna z powodzeniem korzystamy z usługi Shoper Przesyłki. To dla nas duża wygoda.

 

Jakie macie plany na rozwój swojego e-sklepu?

Przede wszystkim myślimy o powiększeniu zespołu i rozwoju sprzedaży również za granicą, gdzie jest duże zapotrzebowanie na produkty takie jak nasze. Działamy już na Amazonie i prowadzimy sprzedaż wielokanałową, ale chcemy, by sklep internetowy był naszą bazą.

Planujemy więc stworzyć anglojęzyczną wersję naszej strony i pokazywać produkty poza Polską. Szukamy tylko właściwej osoby, która pomoże nam w obsłudze zamówień z innych krajów.