blog3-prev

Już nie tylko Amerykanie mogą czerpać korzyści z wielkiej akcji wyprzedażowej pod nazwą Black Friday. Gorące promocje, których nie warto przegapić, coraz częściej oferują w ostatni piątek listopada również polskie marki. W tym także Shoper.

Można się zastanawiać, który dzień dla Amerykanów jest w listopadzie ważniejszy – czwarty czwartek miesiąca, na który przypada Święto Dziękczynienia, czy następujący zaraz po nim Czarny Piątek, znany na całym świecie pod nazwą Black Friday. Ten ostatni to dzień istnego zakupowego szaleństwa – największe sieci handlowe oraz najpopularniejsze marki sprzedające swoje towary za oceanem, obniżają masowo ceny o kilkadziesiąt procent, przyciągając do sklepów potężne tłumy klientów. Jeszcze lata temu, korzystały na tym tylko placówki stacjonarne – po wymarzony telewizor trzeba było stać w kilkugodzinnych kolejkach, nierzadko koczując pod drzwiami nawet całą noc, dziś już jednak Black Friday to święto wszystkich sklepów, także online i nie tylko w samych Stanach.

Podobnie, jak kiedyś moda na Walentynki czy Halloween, tak i dzień oznaczający w USA oficjalny start przedświątecznych wyprzedaży, z roku na rok coraz śmielej rozprzestrzenia się po całym świecie. Black Friday to teraz międzynarodowa marka – o amerykańskim szale zakupów mówią w listopadzie niemal wszyscy, a równie atrakcyjnych ofert co w tamtejszym Wal-Marcie klienci szukają także w swoim kraju. W Polsce dzieje się podobnie – choć póki co praktyka Black Friday przenoszona jest do nas dość ostrożnie, z roku na rok coraz więcej sklepów i producentów dołącza do światowego ruszenia i już z końcem listopada startuje z przedświąteczną promocją.

Ci wiedzą co robią – choć pozornie Black Friday ma miejsce w dalekich dla nas Stanach, trzeba pamiętać, że wraz z obniżką cen w sklepach stacjonarnych, Amerykanie uruchamiają również mega promocje w internecie. I za wysyłkę towarów do Europy też każą płacić grosze. Ale przecież zaraz mamy swój Dzień Darmowej Dostawy, ten powinien wystarczyć – powiedzą niektórzy. Być może mają rację. Ale tylko być może, bo oba wydarzenia dzieli jednak wystarczająco dużo czasu, by między jednym a drugim klienci wydali sporą część pieniędzy z puli przeznaczonej na zakupy świąteczne.

Właśnie – oszczędność pieniędzy. To największy atut po stronie Black Friday. Tradycją już szalonego pod względem rabatów piątku jest to, że w ciągu 24 godzin można dostać towary w cenach nieosiągalnych przez resztę roku. Mając taką opcję do wyboru, klienci długo się nie zastanawiają i decydują się robić zakupy właśnie wtedy.

Ale przy okazji Black Friday skorzystać mogą nie tylko kupujący. Okres przedświąteczny to dobry czas również dla sprzedawców (bo ci sprzedają wtedy dużo więcej towarów) oraz tych, którzy dopiero planują uruchomienie swojego biznesu w internecie. Założenie e-sklepu w możliwie najniższej cenie oferowanej w Black Friday, pozwala zaoszczędzić koszty i zainwestować więcej w asortyment, który będzie można zacząć sprzedawać jeszcze przed mikołajkami. Gdyby tego nie wykorzystać i czekać na promocje stricte świąteczne, uruchomienie sklepu i wejście ze swoim produktem na rynek nie udałoby się już w bezpiecznym, i mogącym przynieść potencjalne zyski, terminie przed Gwiazdką.

Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, Shoper proponuje ofertę zgodną z najlepszymi tradycjami Black Friday: tylko w piątek 28 listopada, i tylko do północy, każdy sklep Shoper można kupić za jedyne 20 zł! Skorzystaj z ograniczonej w czasie promocji i zacznij sprzedawać swoje produkty w internecie jeszcze przed Świętami.