Płatności odroczone to kolejny argument, by kupować w sklepie online. Sprawdź, jak dzięki nim wartość koszyka zakupowego wzrosła o 17% w sklepie blue shadow.

 

Świadomość polskich konsumentów wzrasta. Nie liczy się już tylko cena czy szeroki wybór asortymentu, ale coraz ważniejsze stają się także doświadczenia zakupowe klientów. Aby osiągnąć sukces w branży e-commerce, trzeba wychodzić naprzeciw potrzebom kupujących i oferować im rozwiązania, które pozwalają kupować mądrze, bezpiecznie i wygodnie. Szczególnie istotne jest to w kwestii płatności. Nie dziwi zatem fakt, że coraz popularniejsze wśród konsumentów rozwiązania buy now, pay later, według najnowszych badań, mają być jednym z głównym czynnikiem kształtującym branżę e-commerce. Ich potencjał dostrzega coraz więcej sklepów internetowych. Zobacz na przykładzie marki blue shadow, pracującej na oprogramowaniu Shoper Premium, jak dzięki płatnościom odroczonym PayPo możesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie.

Jak działają płatności odroczone PayPo?

PayPo to metoda płatności, która pozwala odroczyć termin zapłaty za zakupy. Dzięki niej klient sklepu może zamówić produkt, odebrać go, a zapłacić za niego nawet za 30 dni, bez dodatkowych kosztów. Jeśli będzie potrzebował na zapłatę więcej czasu, może rozłożyć płatność na wygodne raty.

W praktyce wygląda to tak, że klient wybiera PayPo w sklepie jako formę płatności za zamówienie. Jeśli robi zakupy z PayPo pierwszy raz, to będzie musiał podać swoje podstawowe dane, na podstawie których w kilka sekund otrzyma decyzję o odroczeniu płatności. Następnie potwierdza on płatność wyłącznie kodem SMS, wysłanym na jego numer telefonu – nie musi logować się do swojej bankowości, ani podawać danych kart. PayPo opłaca zamówienie klienta, sklep otrzymuje pieniądze za nie od razu i przystępuje do jego realizacji, a klient ma aż 30 dni na zapłatę za zakupy, bez żadnych dodatkowych kosztów lub rozkłada płatność na raty.

Z PayPo aktywnie korzysta już prawie 700 tysięcy klientów, którzy łącznie zrealizowali około 8,5 mln transakcji na kwotę ponad miliarda złotych.

 

Klienci blue shadow kupują więcej z PayPo

Udostępnienie płatności odroczonych w ofercie to szansa dla sklepu na optymalizację konwersji sprzedaży i na zdobycie nowych klientów. Statystycznie konsumenci, którzy korzystają z płatności odroczonych, robią zakupy nawet dwa razy częściej. Dodatkowo zwykle kupują oni znacznie więcej towarów i szybciej decydują się na zakup nawet droższych produktów, z półki premium, czy tych w pierwszej cenie. Dlatego sklepy, które postanawiają wdrożyć tę opcję płatności w swojej ofercie, w szybkim tempie notują wzrost wartości koszyka zakupowego z PayPo. Podobnie było w przypadku sklepu internetowego blue shadow, który w ciągu sześciu miesięcy zanotował wzrost średniej wartości zamówienia z PayPo o 11% w stosunku do alternatywnych metod płatności.

„Zdecydowaliśmy się wdrożyć płatności odroczone PayPo w naszym sklepie, aby jeszcze bardziej ułatwić klientkom zakupy i poprawić ich doświadczenia zakupowe” – mówi Grzegorz Kołodziej, prezes zarządu blue shadow.

„Bardzo szybko przekonaliśmy się, że była to właściwa decyzja. Zaobserwowaliśmy, że klientki z PayPo kupują po prostu więcej. W najlepszym miesiącu współpracy, wartość koszyka zakupowego z PayPo wzrosła nawet o 17%” – dodaje Grzegorz Kołodziej.

Tak wysokie wzrosty wynikają głównie z tego, że sklep blue shadow wzorcowo komunikuje o opcji płatności odroczonych PayPo i umieszcza informację na ten temat już na karcie produktu. Klient zatem jeszcze przed zakupem wie, że ma dostępną taką formę płatności i może z niej skorzystać w koszyku. Wpływa to na wzrost konwersji transakcji. Ten drobny element znacząco mobilizuje klientów do dodania produktów do koszyka – szczególnie, kiedy się jeszcze zastanawiają i wahają nad zakupem.

 

 

Ta prosta, ale bardzo sugestywna komunikacja skutkuje tym, że wzrasta nie tylko wartość zamówień, ale również liczba transakcji realizowanych za pośrednictwem PayPo. Już 12% wszystkich zamówień w sklepie blue shadow opłacanych jest właśnie za pomocą tej metody płatności.

„Wysokie wzrosty liczby transakcji realizowanych za pośrednictwem PayPo widać szczególnie w momentach, w których udostępniamy klientkom nowe kolekcje. Widzimy, że mogąc rozciągnąć płatność w czasie i zapłacić później, kiedy im wygodnie, nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów, szybciej decydują się one na zakup produktów z najnowszych dropów, w pierwszej cenie” – komentuje Grzegorz Kołodziej z blue shadow.

„Wiemy, że nasze klientki cenią sobie PayPo również dlatego, że zanim zapłacą za produkt, mogą go sobie na spokojnie przymierzyć w domu. To dla nich bardzo duża wartość dodana, a my zyskujemy zadowolonych i lojalnych klientów” – dodaje Grzegorz Kołodziej.

Warto pamiętać, że dla 64% kupujących ważna jest możliwość obejrzenia wybranych towarów „na żywo” przed zapłaceniem za nie.

 

Płatności odroczone wpływają na wzrost konwersji w sklepie

Na wzrost sprzedaży w sklepach internetowych wpływa również wysoki współczynnik konwersji transakcji realizowanych za pośrednictwem płatności odroczonych PayPo. Chodzi tutaj o procentową liczbę zamówień opłacanych PayPo w stosunku do wszystkich transakcji z PayPo w danym sklepie. Część z nich może zostać przerwana przez klienta, np. ze względu na zbyt skomplikowany proces transakcyjny lub niektóre mogą nie dojść do skutku ze względu na brak pozytywnej decyzji o odroczeniu płatności. PayPo ma bardzo wysoki średni współczynnik konwersji transakcji, który wynosi powyżej 80%. Dla porównania, w przypadku tradycyjnych metod płatności kredytowych, konwersja transakcji wynosi zaledwie około 30%.

W sklepie blue shadow aż 87% transakcji z PayPo finalizowanych jest pomyślnie. O tak wysokiej konwersji decyduje bardzo intuicyjny, szybki i bezpieczny proces transakcyjny. Klient nie wypełnia długich wniosków, nie loguje się do bankowości i nie podaje danych karty. Decyzję o odroczeniu płatności otrzymuje w kilka sekund, a transakcję potwierdza tylko kodem SMS.

Więcej niezbędnych informacji na temat odroczonych płatności, które możesz już włączyć w sklepie internetowym Shoper znajdziesz na tej stronie.

 

Zobacz też webinar o płatnościach odroczonych i ratalnych