Ciastka, torty, czekolady – w internecie możesz sprzedawać wszystko! Delikatesy przenoszą się do sieci, a klienci razem z nimi. Zobacz, jak sprzedają nasze sklepy internetowe ze słodyczami.

 

Apetyt na e-commerce – branża spożywcza w sieci

Zakupy spożywcze online to już nie śpiew przyszłości ani luksus dla nielicznych – to codzienność. Jeszcze przed pandemią popularność e-sklepów z żywnością rosła. Dwa lata lockdown’ów, kwarantann i ograniczeń w handlu stacjonarnym zmieniły rynek e-commerce niemal nie do poznania, również w branży Delikatesy.

E-commerce w 2021 roku – zobacz raport

W 2020 roku sklepów internetowych oferujących produkty spożywcze powstało aż o 110% więcej niż rok wcześniej. W 2021 stanowiły już 5% wszystkich sklepów na platformie Shoper. Dzisiaj sprzedaż żywności to nie tylko domena wielkich marek i supermarketów. Dużym powodzeniem cieszą się małe i średnie sklepy internetowe, najczęściej ze zdrową żywnością i własnymi wyrobami. O klienta walczą ciekawym asortymentem, profesjonalną obsługą czy możliwością personalizacji zamówień.

Do tego kupujących online stale przybywa. W sieci zakupy mogą robić o każdej porze, bez wychodzenia z domu, z wygodnymi dostawami pod drzwi. Przekonują się, że towary zamawiane przez internet wcale nie są są gorszej jakości niż te kupowane w tradycyjnym sklepie. A dzięki temu sami nie muszą tracić czasu ani energii na dojazdy, stanie w kolejkach przy kasie i noszenie ciężkich reklamówek.

Jak sprzedawać spożywkę w sieci? Sprawdź

O co warto zadbać w e-sklepie ze słodkościami?

Reklama

Gdy chodzi o słodycze, apetyt to słowo klucz. A ten trzeba odpowiednio pobudzić. W tradycyjnej cukiernii wieszasz szyld, w witrynie pokazujesz pięknie udekorowane wypieki, a w środku kusisz zapachem.

W sklepie online przyciągasz klientów przede wszystkim reklamą. Najpierw musisz im powiedzieć o swojej stronie i zachęcić ich do wejścia na nią. Zamiast szyldów, tabliczek czy wystaw, w internecie wykorzystasz do tego Google Ads i Google Shopping, reklamy w mediach społecznościowych, np. Facebook Ads, i pozycjonowanie stron, czyli SEO.

Bez reklamy nie ma sprzedaży – jak promować sklep online

 

Opisy i zdjęcia produktów

Gdy klient wejdzie już do twojego sklepu ze słodyczami, musisz mu “narobić smaka” na twoje produkty. Pokaż mu pyszności, na widok których od razu poczuje się głodny. Jedzenie, a zwłaszcza słodkości, to coś, co odpowiednio sfotografowane, niesamowicie działa na nasze zmysły. Zadbaj więc o atrakcyjne i apetyczne zdjęcia swoich towarów.

Pamiętaj też o dobrych opisach produktów. Przekaż w nich to najważniejsze informacje o składzie i kaloryczności, ale spróbuj dodać też coś od siebie. Jeżeli np. sprzedajesz ręcznie robione czekoladki, możesz opowiedzieć krótko i ciekawie, jak wygląda proces produkcji, jak dobierasz składniki albo skąd wziął się pomysł na konkretny smak. W ten sposób przyciągniesz uwagę odbiorcy i pobudzisz jego wyobraźnię.

 

Bezpieczne dostawy

Chyba niewiele jest rzeczy denerwujących bardziej niż pokruszone drobno ciasteczka albo prezentowy kosz dobroci, który przychodzi już po urodzinach. I to właśnie często powstrzymuje klientów przed kupowaniem żywności online.

Możesz ich jednak przekonać, oferując w swoim sklepie internetowym wiele różnych form wysyłek: błyskawiczne w 24 godziny, kurierem pod drzwi czy – co szczególnie ważne w przypadku np. tortów czy ciast – z odbiorem osobistym lub dostawą realizowaną przez twoją firmę. Nie zapomnij też o odpowiednim bezpiecznym pakowaniu zamówień, najlepiej z wykorzystaniem ekologicznych materiałów zamiast plastiku.

Wygodne, szybkie i tanie dostawy – zobacz, jak działają Shoper Przesyłki

 

Czekolada tradycyjnie w internecie

Jak słodycze, to przede wszystkim czekolada! Najlepiej taka tradycyjna, znana nam od dzieciństwa. Jedna z najstarszych polskich firm produkujących czekolady, czekoladki, cukierki, torciki i inne pyszności pochodzi z Krakowa i działa już od 1898 roku!

Wawel – bo o nim oczywiście mowa – to marka, którą możemy znaleźć w każdym supermarkecie, kiosku, osiedlowym sklepiku, a także w internecie. W firmowym e-sklepie Słodki Wawel kupimy wszystko, czego tylko dusza łasucha może zapragnąć. Od kultowej mieszanki krakowskiej przez kasztanki i krówki po pudełka prezentowe czy figurki z czekolady. Istny raj.

Wawel zachęca do zakupów w swoim sklepie nie tylko szerokim apetycznym asortymentem. Oferuje darmowe dostawy powyżej 69 zł i realizację zamówień nawet w 24 godziny.

 

 

Słodycze z całego świata

Dla tych, którzy zamiast tradycyjnych polskich wyrobów wolą próbować nowych smaków w szalonych wydaniach, też jest w internecie świetne miejsce. To Candy Shop – sklep największego dystrybutora tego typu w Polsce.

“U nas znajdziesz słodkie specjały niemal z całego świata” – zapewnia Candy Shop. Ponad 100 rodzajów pianek i żelków, niespotykane w polskich sklepach słodycze prosto z Ameryki czy Japonii, wymyślne napoje gazowane czy kremy do kanapek – tutaj jest naprawdę wszystko. A równie ważny jak szeroki wybór jest też apetyczny wygląd.

“Wszyscy kochamy słodycze, ale prawda jest taka, że te ogólnie dostępne na sklepowych półkach rzadko potrafią spełnić nasze smakowe oczekiwania. Co więcej, nawet jeśli są wystarczająco smaczne, rzadko wyglądają równie miło dla oka – a przecież nie od dzisiaj wiadomo, że słodycze prócz smaku, muszą mieć także niebanalny wygląd lub formę!” – czytamy na stronie sklepu.

W Candy Shop dobrze wiedzą, że słodyczy nigdy za wiele, dlatego im większe zakupy robi klient, tym mniej płaci. Zawsze też znajdzie u nich coś pysznego w promocji.

 

 

Od święta i na co dzień

W internecie można sprzedawać nie tylko pakowane słodycze, ale też świeże wypieki. Cukiernia Zatorscy, już od ponad 50 lat działająca w Krakowie, daje swoim klientom na terenie miasta możliwość zamawiania ciast, tortów okolicznościowych czy pączków również online.

Naturalny skład wszystkich wyrobów – bez konserwantów czy sztucznych barwników – to tylko jedna z rzeczy, którą cukiernia przyciąga kupujących. Właściciele dbają też o to, by każde zamówienie dotarło do klientów w idealnym stanie, a dodatkowo oferują darmową dostawę powyżej 160 zł.

 

Wygadane ciastka

Słodkie mogą być też upominki na różne okazje. Karolina i Piotrek już od 2013 roku tworzą i sprzedają w internecie pięknie dekorowane smakołyki. “Nasza przygoda z ciastkami zaczęła się od maślanych, naprawdę maaaaaślanych ciastek z napisami do personalizacji. Wypiekamy i zdobimy ciastka na każdą okazję” – piszą na stronie swojego sklepu.

Kuki – Wygadane Ciastka można kupić w dowolnym kształcie, kolorze i z indywidualnym motywem, jako upominek dla weselnych gości, prezent na urodziny czy słodki akcent na firmową imprezę. Każde ciasteczko Karolina i Piotrek starannie pakują tak, by już samo w sobie było prezentem. Stawiają też na indywidualne podejście do każdego klienta, chętnie więc przyjmują specjalne zlecenia i tworzą nowe wzory wypieków.

 

 

Chcesz dołączyć do słodkiej strony e-commerce i otworzyć własny sklep online? Załóż konto i testuj Shoper przez 14 dni za darmo!