Najnowsza wersja oprogramowania Shoper (5.5.4) wprowadza responsywną skórkę graficzną sklepu – tym samym z wcześniej wdrożonym responsywnym panelem administracyjnym Shoper jest jedynym w Polsce komercyjnym oprogramowaniem do prowadzenia sklepu internetowego, które w tak intensywnym stopniu wykorzystuje  technologię Responsive Web Design.

front-end-RWDBadania rynkowe TNS Polska informują o tym, że niemal połowa Polaków posiada smarftony, a 64% spośród badanych wykorzystuje je do przeglądania Internetu – oznacza to, że coraz więcej zachowań konsumenckich zmierza w kierunku wykorzystania najnowszych technologii w codziennych procesach – w tym też zakupowych. Dlaczego więc nie zapewnić konsumentom komfortu dokonywania zakupów z wykorzystaniem urządzeń typu tablet czy smarfton?

Technologia RWD ujednolica wizerunek sklepu internetowego. Elastyczność rozwiązania sprawia, że wyświetlanie się sklepu automatycznie dostosowuje się do urządzenia aktualnie wykorzystywanego przez użytkownika. Przy okazji tworzenia sklepu w technologii RWD zoptymalizowaliśmy kod, co zaowocowało przyspieszeniem jego działania. Ponadto poprawiliśmy usability. Wdrożenie zrealizowaliśmy w odpowiedzi na potrzeby klientów. Zastosowanie RWD pozwoliło nam również przygotować grunt pod tegoroczne innowacje w platformie Shoper. – mówi Krzysztof Krawczyk, Prezes DreamCommerce S.A.

Oprogramowanie Shoper zostało zaudytowane pod kątem SEO przez trzech branżowych ekspertów: Krzysztof Marzec, Artur Strzelecki oraz Paweł Gontarek (AKA Zgred.pl). EDISONDA wykonała audyt użyteczności. Aktualnie Shoper jest pierwszym na świecie i jedynym w Polsce komercyjnym oprogramowaniem sklepu internetowego wykonanym w pełni w technologii Responsive Web Design.

 

Jakie znaczenie dla e-sklepu ma zastosowanie technologii RWD?

  • Atrakcyjność wyglądu sklepu – niezależnie od urządzenia, na którym wyświetlany jest sklep nawigacja jest przyjemna i wygodna dla użytkownika.
  • Wygoda – nie ma potrzeby różnicować treści i tworzyć oddzielnych stron mobilnych pod różne urządzenia.
  • Nowoczesne zastosowanie technologii – co z punktu widzenia najaktywniejszej grupy w sieci jest bardzo istotne.

 

Wygląd sklepu ma znaczenie – atrakcyjność wizualna jest czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe konsumentów. Nowy moduł zarządzania wyglądem pozwala optymalizować koszty związane z wizerunkiem sklepu. Wraz z wprowadzeniem front-endu sklepu w technologii RWD, dodane zostały także rozwiązania, dzięki którym właściciel e-sklepu może samodzielnie zarządzać poszczególnymi elementami graficznymi takimi, jak: tło, wielkość, kolor i rodzaj zastosowanej czcionki.

zmiana-kolorystyki-skinaDla dotychczasowych klientów Shoper przygotowana została bezpłatna skórka graficzna w technologii RWD – użytkownicy będą mogli przełączyć się na nią z poziomu panelu administracyjnego sklepu. W przypadku nowych klientów skórka RWD będzie domyślną skórką sklepu.

 

Ponadto najnowsza wersja Shoper wprowadza szereg usprawnień przygotowanych na podstawie zgłoszeń z forum Sugestii:

    • obsługa gabarytów w wysyłce – to rozbudowany mechanizm umożliwiający zarządzanie formami dostawy w odniesieniu do różnych (grup) produktów. W zależności od wielkości/rodzaju produktu można mu przypisać tylko niektóre, dopuszczalne w danym przypadku formy dostawy (np. nie wszystkie gabaryty przesyłek są obsługiwane przez danego przewoźnika czy rodzaj dostawy – teraz można tym w prosty sposób zarządzać).

gabaryty

    • nowością jest też udostępnienie rozbudowanego mechanizmu, rodzaju kreatora – do tworzenia własnych sliderów. Właściciel sklepu może teraz samodzielnie stworzyć ten element graficzny w sklepie dodając tło, zdjęcia, tekst i animację oraz decydując o czasach wyświetlania.

kreator-slidera

    • rozbudowano integrację z Pocztą Polską dodając najnowsze formy dostawy (dostępne w tylko w skórce RWD).
    • dodano możliwość decydowania o poziomie prezentowych cen – teraz właściciel ma do wyboru: netto, brutto oraz netto i brutto. Zmiana oczekiwana szczególnie przez sklepy realizujące sprzedaż hurtową.

ceny-netto-brutto

    • wprowadzono też znaczące zmiany w obszarze koszyka, takie jak rozwijana zawartość koszyka oraz progres koszyka (kroki zakupowe).

szybki-podglad-koszyka

finalizacja-zamowienia

  • zauważalną zmianą jest też wprowadzenie opcji quick view dla produktów (widoczne są wszystkie informacje o produkcie).

 

szybki-podglad-produktu

  • rozbudowano również obszar API – szczególnie ważne są nowe funkcje dotyczące zarządzania klientem i zamówieniami. Jest to istotny element zwłaszcza dla resellerów/developerów.

 

Szczegółowa lista nowości w wersji 5.5.4 Shoper w changelogu.

W pierwszej kolejności zaktualizowane zostały sklepy w wersji abonamentowej. Wkrótce aktualizacja obejmie też sklepy działające w oparciu o licencję samodzielną. By być na bieżąco z nowościami wykup asystę techniczną (dotyczy licencji samodzielnych).