Sklep internetowy ślub i dekoracje

W domu, restauracji, na ślub i bez okazji – sklep internetowy można prowadzić na różne sposoby.

Czy to prawda, że ozdoby bożonarodzeniowe najlepiej rozchodzą się w grudniu? A gadżety na wieczory panieńskie i kawalerskie latem? Zastanawialiśmy się nad tym już kiedyś na naszym blogu.
Pisaliśmy wtedy, że prowadząc lub myśląc o biznesie z kategorii „Dom i ogród”, „Ozdoby ślubne” lub „Dekoracje”, warto prześledzić, jak w ciągu roku rozkłada się zainteresowanie tego rodzaju asortymentem. Choćby po to, by szybciej reagować na sezonowość w swojej branży i lepiej dostosować ofertę do poszukiwań internautów.

Wiele o tej sezonowości wie właścicielka sklepów: Dla Domu i Restauracji oraz Ślubna Alejka – w jednym sprzedająca artykuły wyposażenia domów i restauracji, w drugim wszystko, co potrzebne do urządzenia ślubu marzeń.

Organizujesz na przykład wesele, albo firmową galę, bankiet… Jak ozdobisz salę? Co postawisz na stole? Specjaliści z dwóch wyżej wymienionych sklepów chętnie przychodzą z dobrą radą: „Sala bankietowa czy restauracyjna to wdzięczne pomieszczenie, które za odrobinę kreatywności i dopieszczenia potrafi odpłacić się niezwykłym blaskiem i urodą. Dlatego dekoracje, które znajdziecie w naszym sklepie uświetnią każde wesele, kolację, spotkanie biznesowe czy inną uroczystość”. Zresztą, nie trzeba im wierzyć na słowo. Wystarczy zajrzeć do samych sklepów…

Sklep internetowy dekoracje ślubne restauracje

„Rodzinna atmosfera, nostalgiczny nastrój i ciepły blask świec” – tak w sklepie Dla Domu i Restauracji wyobrażają sobie wnętrze, w którym będą chcieli przebywać zaproszeni przez ciebie goście. A że wiedzą o czym mówią, świadczy m.in. ich ponad 10-letni staż w branży. „Dzięki wypracowanym kontaktom handlowym, dostarczamy produkty w najlepszych cenach na rynku. Oferujemy dekoracje wysokiej jakości dla restauracji, hoteli i kawiarni, którymi można ozdobić każde przyjęcie, bankiet i wesele” – piszą na stronie swojego sklepu.

Jego mocną stroną są opisy sprzedawanych produktów – każda kategoria, ale i strona towaru zawiera szczegółowe informacje o przedmiocie i kilka przydatnych słów-inspiracji, co szczególnie docenią ci kupujący, którzy szukają pomysłów, na które sami by raczej nie wpadli. Bo na przykład, czy wiedziałaś/eś, że… „Nietuzinkową alternatywą dla zwykłych świec są świece pływające. Dzięki nim można stworzyć piękną ozdobę, która zbuduje klimat podczas kolacji w restauracji. Mogą być także całorocznym elementem aranżacji nie tylko w lokalach gastronomicznych, ale również w hotelu. Świece pływające mają kształt płaskich kul. Można je umieścić w pojedynczym świeczniku w kształcie długiej tuby, jak i okrągłej misce wypełnionej wodą. Efekt dekoracyjny wzmocni umieszczenie w naczyniach ozdobnych elementów takich jak kamienie ozdobne, plastikowe dekoracje, czy płatki kwiatów”. To tylko fragment opisu jednego produktu, ale już po nim widać, że nawet do „zwykłej” – wydawałoby się – świecy trzeba wiedzieć, jak podejść z pomysłem.

I jak pokazują poniższe wykresy, trzeba to robić przez cały rok. Zainteresowanie np. dekoracjami i branżą ślubną utrzymuje się na wysokim poziomie niezależnie od naszych osobistych preferencji zakupowych.

Dekoracje Ślubne Gdzie Kupić

Dekoracje weselne natomiast – tu cytat ze sklepu Śluba Alejka – „nie muszą być wcale drogie, by robić niesamowite wrażenie. Tu liczy się pomysł i oryginalność”. Czyli na przykład: modne konfetti, balony, banery z napisami. Jak mówią specjaliści z branży – im bardziej spersonalizowane, tym lepiej.

Sklep internetowy ozdoby ślubne

Żeby je jednak z powodzeniem sprzedać, sklep internetowy musi być dobrze zaprojektowany. Asortyment z kategorii „dom i ogród”, a już zwłaszcza „wesele”, potrzebuje ładnego i cieszącego oko otoczenia. Strona sklepu musi być przejrzysta, czytelna, utrzymana w stonowanych i spokojnych kolorach – tak, by nic nie odwracało wzroku i uwagi od najważniejszego, czyli wyboru odpowiednich błyskotek i dodatków.

Jak zadbać o ładną grafikę w sklepie?

Wytypowaliśmy już kiedyś w tym materiale pięć rozwiązań z web designu, które przyjęły (albo powoli przyjmują) się w branży e-commerce. I są bardzo mile widziane w każdym sklepie internetowym – szczególnie w tych branżach, które muszą „sprzedawać oczami”.

Przykłady ładnie zaprojektowanych sklepów znajdziesz też w tym artykule. Piszemy w nim m.in., że między sklepem „wyglądającym całkiem przyzwoicie”, a takim, „w którym rzeczywiście chce się zrobić zakupy” jest kolosalna różnica. I najczęściej widać ją już na pierwszy rzut oka, podczas pierwszych sekund spędzonych na nowootwartej stronie.

Dlatego strony sklepów internetowych należy projektować w taki sposób, by nawet podczas 1-2-minutowej wizyty maksymalnie przyciągnąć uwagę klienta i zachęcić go do pozostania na stronie sklepu dłużej. Łukasz Kozłowski, odpowiedzialny za rozwój i sukces sklepów korzystających z oprogramowania Shoper, radzi: „Jeśli sprzedajesz w internecie, na przekonanie potencjalnego klienta do zakupu masz zaledwie krótkie minuty. Jeśli więc tak zaprojektujesz stronę, że klient nie będzie umiał na niej niczego znaleźć, najpewniej opuści ją przed upływem tej średnio wyliczonej minuty”.

Ważne fakty i liczby przedstawia grafika poniżej – jedna sekunda opóźnienia w ładowaniu strony może oznaczać aż o 7% niższą konwersję, a aż 46% użytkowników, którzy trafią na wolno ładującą się stronę, nigdy już na nią nie wróci. Tak, to mogą być także twoi klienci.

Czas ladowania strony zakupy internetowe
Źródło: HubSpot

O czym warto pamiętać:
  o odpowiednim rozwiązaniu dla twojego biznesu – w przypadku dużych sklepów warto sprawdzić ofertę Premium i system Premium Cache, który zapewnia nawet 10-krotnie szybsze ładowanie podstron sklepu,
  o dobrze zaprojektowanym menu – by klient mógł swobodnie poruszać się po kategoriach produktów,
☞  o stonowanej kolorystyce strony, by nic klienta nie rozpraszało,
  o dużych i ładnych zdjęciach produktów,
☞  o czytelnych opisach produktów,
☞  o włączonej, nowej wyszukiwarce, by każdy mógł znaleźć dowolny przedmiot w sklepie,
☞  o zainstalowanym certyfikacie SSL, by zapewnić bezpieczeństwo zakupów.

Ze sklepem internetowym jest więc trochę tak, jak z restauracją – dobre wrażenie musi robić już na wejściu. Twój sklep powinien też być trochę jak udane, dobre wesele – żeby nikt go nie chciał opuszczać już po pierwszym tańcu.

Przeczytaj także:
☞  Wyglądaj dobrze ze swoim sklepem! Podpowiadamy, jak to zrobić
☞  Masz specjalne wymagania? Zainwestuj w grafikę sklepu na indywidualne zamówienie