Co to jest system ERP, na co pozwala i jak go wykorzystać do zarządzania sprzedażą online? Poznaj najważniejsze informacje i sprawdź, jaki system wybrać dla twojego sklepu.

 

Najłatwiej byłoby napisać, jak to już zrobiliśmy w tym artykule Uniwersytetu Shoper, że system ERP to po prostu oprogramowanie, które służy do kompleksowego zarządzania zasobami firmy (z angielskiego Enterprise Resource Planning). Ale za tym skrótem kryje się dużo więcej. Systemy ERP charakteryzują się bowiem możliwością dopasowania do konkretnych wymagań firmy. Mogą więc dać twojemu e-biznesowi tyle możliwości, ile potrzebujesz.

System ERP, czyli co i dla kogo?

Systemy ERP pomagają w zarządzaniu działalnością przedsiębiorstwa na różnych obszarach: sprzedaży, finansów, magazynu, zaopatrzenia czy produkcji. Kryjące się w skrócie ERP „planowanie zasobów” obejmuje więc kontrolę i zarządzanie wszystkim, co się dzieje w firmie. Głównym celem systemu ERP jest integracja wszystkich działów i funkcji w obrębie przedsiębiorstwa i wykorzystywanie w codziennej pracy wspólnej bazy danych. Tak, by zapobiec rozproszeniu informacji i ułatwić firmowe procesy.

Korzystając z systemu ERP, firmy mogą zatem w łatwiejszy sposób gromadzić, przechowywać, interpretować oraz porównywać dane. Jednocześnie przy tym zyskują: szybszy dostęp do nich, mogą lepiej zarządzać pracą i jej czasem, a także – dzięki lepszemu przepływowi informacji – eliminować ryzyko popełnienia błędu.

Systemy ERP są więc przeznaczone dla przedsiębiorstw, które chcą zadbać o lepszą organizację pracy oraz takich, które planują na przykład uruchomienie kilku sklepów internetowych albo połączyć różne kanały sprzedaży (online i sprzedaż stacjonarną) obsługę magazynów czy sprzedaż do innych krajów.

 

Jaki system ERP wybrać?

Już wiemy, że system ERP pomaga w zarządzaniu zasobami firmy, upraszcza przepływ informacji oraz pozwala usprawnić procesy zachodzące w ramach jednego przedsiębiorstwa. Ale jeden ERP drugiemu nierówny i na rynku dostępne są różne typy takich systemów – od bardzo kompleksowych rozwiązań, pomagających zarządzać skomplikowaną produkcją, po systemy, które ułatwiają np. tylko zarządzanie sprzedażą online. Jaki więc system ERP wybrać?

Idealny ERP to taki, który jest dopasowany do potrzeb firmy. Warto więc rozejrzeć się po rynku i znaleźć odpowiedni system do np. zarządzania sprzedażą online, która nas w tym przypadku interesuje najbardziej. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, ale chcesz też sprzedawać w innych kanałach, w których są twoi klienci, planujesz zacząć sprzedawać za granicą albo korzystasz z asortymentu wielu hurtowni i chcesz zarządzać tym wszystkim z jednego miejsca, potrzebujesz systemu ERP, który będzie posiadał wszystkie niezbędne funkcjonalności, które pozwolą ci usprawnić sprzedaż.

 

Apilo – system ERP do obsługi sprzedaży wielokanałowej

Jednym z najważniejszych wyzwań podczas prowadzenia sklepu internetowego, jest poszerzanie grona odbiorców i znajdywanie nowych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Apilo to nowoczesny system ERP, który pozwala na integrację oraz zarządzanie dowolną liczbą kont w serwisach sprzedażowych takich jak Allegro, Amazon, eBay, Empik czy Morele. Ale to tylko część z jego możliwości.

Dowiedz się wszystkiego o systemie Apilo

Poznaj przynajmniej 5 powodów, dla których warto połączyć sklep Shoper z Apilo

Apilo nie tylko pozwala i maksymalnie ułatwia połączenie sklepu internetowego z najpopularniejszymi dodatkowymi kanałami sprzedaży, ale również oferuje kompletną integrację z firmami kurierskimi oraz zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.

Największą zaletą platformy Apilo jest opcja zarządzania całą e-sprzedażą w jednym miejscu. Modułowa budowa systemu pozwala także na ciągłe zwiększanie jego funkcjonalności i dostosowywania do zmieniającego się rynku i wymagań e-sprzedawców.

Dzięki temu można szybko i w prosty sposób dodawać do sklepu dodatkowe kanały sprzedaży. Obsługiwać zadania automatyczne (np. wystawianie faktur, wysyłkę maili, zmiany statusów zamówień), masowo generować listy przewozowe dla różnych przewoźników i platform sprzedażowych jednocześnie, czy nawiązywać współpracę z wieloma hurtowniami i sprzedawać wygodnie w dropshippingu.

Apilo zapewnia przy tym pełen backup danych, używa szyfrowania komunikacji między komputerami oraz gwarantuje płynne i wydajne działanie systemu. Powstał on w oparciu o ponad 17-letnie doświadczenie w sprzedaży online (za pośrednictwem sklepów, platform aukcyjnych, sprzedaży stacjonarnej i telefonicznej) oraz budowy systemów CRM, ERP i B2B, zatem stoją za nim najlepsi specjaliści na rynku.

Sprawdź, jak sprzedawać za granicę dzięki systemowi Apilo

 

Zarządzanie sprzedażą w internecie – jak to robić?

W przypadku korzystania z systemu Apilo, zamówienia z wszystkich kanałów sprzedaży są dostępne w jednym miejscu i z dowolnego urządzenia, na którym pracujesz (komputer, tablet, smartfon).

Tym samym ograniczasz ryzyko błędów związanych z koniecznością ręcznej aktualizacji stanów magazynowych, błędów związanych z ręczną obsługą zamówień oraz zyskujesz większą kontrolę nad faktycznym stanem magazynów i zamówień, równocześnie nie poświęcając na to swojego cennego czasu.

Jednym z atutów serwisów EPR takich jak Apilo jest sprawna i efektywna automatyzacja sprzedaży. Z uwagi na to, że system wyręcza sprzedawcę w wielu rutynowych procesach i obsługa zamówień przebiega o wiele szybciej. Do zakresu zadań, w jakich Apilo może wyręczyć sprzedawcę, zaliczają się: zmiana statusów zamówień klientów, dodawanie tagów do zamówień, automatyczna wysyłka wiadomości e-mail oraz samodzielne generowanie faktur.

Ale to nie wszystko. Pełnię możliwości Apilo możesz przetestować, instalując go we własnym sklepie Shoper. Aplikacja Apilo jest dostępna tutaj.

Sprawdź też inne integracje sklepu Shoper z systemami ERP