Pozycjonowanie, promocja na Facebooku, może promocje cenowe? Sposobów na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego jest wiele, ale które sprzedawcy uznają są najskuteczniejsze?

 

„Sklepy starają się trafić ze swoją ofertą tam, gdzie zobaczy ją najwięcej internautów. Dlatego też stawiają przede wszystkim na obecność w topowych miejscach w sieci: wyszukiwarce Google i mediach społecznościowych. Wśród nich największym powodzeniem cieszy się Facebook. W reklamę w tym serwisie inwestuje 60,2% sklepów” – pisaliśmy w naszym raporcie „Multiwyzwania”. Sprzedawcy przy jego okazji pytani, co ich zdaniem ma największe przełożenie na sprzedaż, najczęściej (49% odpowiedzi) wskazywali systematyczne wzbogacanie oferty i obsługę klienta na wysokim poziomie. Ale nie tylko.

 

Shoper Sklep Internetowy Sprzedaz

Co działa

Kampanie reklamowe. Te mają przełożenie na sprzedaż według 46% pytanych. Reklama jednak reklamie nierówna, i przed uruchomieniem pierwszej kampanii warto ją dobrze przeanalizować: jakim dysponujesz budżetem i co twój sklep ma dzięki niej osiągnąć? Do kogo chcesz dotrzeć? Czy użytkowników wyszukiwarki Google czy społeczności na Facebooku?

O skutecznej reklamie w Google przeczytasz w tym miejscu
Tutaj – o tym, jak reklamować się na Facebooku

Doświadczenia sprzedawców pokazują, że są aspekty prowadzenia e-biznesu, którymi warto się zająć, aby zaistnieć na rynku – np. obecność na Allegro czy spersonalizowana szata graficzna. Ale w większości przypadków wynik sprzedażowy robi co innego.

Na przykład myśląc o lepszej pozycji organicznej w Google – zamiast zlecać to zadanie agencji zewnętrznej, warto zacząć samemu pisać w sklepie bloga, koncentrując się we wpisach na słowach kluczowych związanych z naszym asortymentem/branżą. Pomogą też w tym opinie klientów – każdy sklep powinien dbać o zadowolenie klienta, a następnie o to, by klienci wystawiali mu oceny, gdzie to tylko możliwe. W Google, na Facebooku i na stronie sklepu. „Rekomendacje klientów” mają bowiem przełożenie na sprzedaż według 41% sprzedawców.

Co nie działa

Tylko co piąty e-sprzedawca uważa, że obecność na portalach aukcyjnych przekłada się na wzrost sprzedaży, a co dziesiąty – widzi zależność między obecnością jego sklepu w porównywarkach cen a wzrostem sprzedaży.

My od siebie dodamy, że w powodzeniu e-biznesu na pewno nie pomaga ograniczanie wolności zakupowych klientów. Najlepszy przykład – tylko jedna dostępna w sklepie metoda płatności. Kupujący nie chcą już być skazani na jedną opcję płatności, na jedną formę przesyłki, na tylko to, nie tamto. Chcą mieć wybór i coraz częściej kierują się tym podczas zakupów online.

 

Metody Platnosci Sklep internetowy

 

 

Dlatego też, jak wskazują nasze badania, w połowie 2019 roku liczba sklepów, w których klienci mają do wyboru co najmniej trzy metody płatności wzrosła z 53 do 63 procent. A i to się wkrótce zmieni, bo w sklepach internetowych na znaczeniu zyskują Apple i Google Pay – zapewniające nowoczesne, bezpieczne i błyskawiczne zakupy niemal za jednym kliknięciem.

Zobacz, dlaczego wybór metod płatności jest taki ważny

A czas jest w e-sklepie dziś na wagę złota. Z naszych analiz dotyczących czasu zakupów wynika, że sesja na stronie sklepu trwa średnio 2,5 minuty. To bardzo niewiele, dlatego sprzedawcy powinni ułatwić także kupującym szybkie znalezienie tego, czego szukają. Ważne jest przemyślenie i dopracowanie UX sklepu oraz dostarczenie wygodnych i skutecznych narzędzi skracających drogę od startu do mety. Wielkim błędem niektórych z nich jest niedocenianie mechanizmu wyszukiwarki na stronie sklepu.

A jak donoszą raporty z branży – sprawna i funkcjonalna wyszukiwarka zawsze się opłaca. Według badania dostawcy narzędzia SalesBee, czyli asystenta sprzedaży w branży e-commerce, tylko 3 na 100 potencjalnych klientów odwiedzających stronę danego sklepu, rzeczywiście dokonuje zakupu. Inne ciekawe dane przynosi raport Digital Training Academy mówiący, że 80% procent internautów woli używać wewnętrznej wyszukiwarki na stronie danego sklepu, niż poruszać się po nim „na ślepo”. Warto o nich wszystkich pamiętać i maksymalnie ułatwiać im proces zakupowy.

Sprawdź możliwości nowej wyszukiwarki w sklepie internetowym Shoper

 

Przeczytaj także:

7 powodów, przez które sklepy internetowe upadają
☞ 5 pomysłów na sklep internetowy, który sprzedaje
Duży, a gotowy – sklep internetowy w jakości premium