Sklep internetowy SaaS

Ile razy zastanawiałeś się nad prowadzeniem sklepu internetowego? Ile już razy próbowałeś rozszyfrować te wszystkie hasła, sformułowania brzmiące niczym zaklęcia? Ile razy rezygnowałeś – bo dochodziłeś do wniosku, że nie podołasz skoro nie rozumiesz pojęć, jakimi operują tzw. branżowcy a samo czytanie wstępnych informacji o tym, co niezbędne zajęło ci tak dużo czasu, że minął kolejny miesiąc…?

Pewnie już wiesz jakie są rodzaje oprogramowania, coś tam wiesz o serwerach, potrzebnym sprzęcie no i kosztach. Nadal jednak nie wiesz co wybrać, czym się kierować, co jest ważne…

Jeśli jesteś zwykłym Kowalskim, nie masz specjalistycznej wiedzy, nie masz też dużych środków finansowych i zespołu ludzi, czasu też niezbyt dużo rozwiązaniem dla ciebie jest oprogramowanie sklepu internetowego w modelu SaaS.

Co to jest SaaS?

SaaS (z ang. Software as a Service) – to oprogramowanie oferowane jako usługa – polega na korzystaniu z oprogramowania poprzez internet, na wynajmowaniu go od dostawcy. W tym modelu wszystkie obowiązki związane z utrzymaniem, aktualizacją, serwisem są realizowane nie przez właściciela danego sklepu, ale firmę, która takie oprogramowanie dostarcza. Czyli w tym przypadku platformę Shoper. SaaS umożliwia prowadzenie działalności z wykorzystaniem najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji.

Dlaczego SaaS dla sklepu internetowego?

Z prostej przyczyny. Jeśli przed rozpoczęciem sprzedaży przez internet powstrzymywała cię obawa o samodzielne prowadzenie sklepu ze względu na brak specjalistycznej wiedzy, zaplecza technicznego lub konieczność zakupu serwera, zatrudnienia informatyka czy agencji interaktywnej – to wybierając rozwiązanie w modelu SaaS nie musisz martwić się o te kwestie. By sprzedawać w internecie potrzebujesz jedynie urządzenia z dostępem do sieci. Zapomnij o serwerach, informatykach czy programistach lub grafikach, a tym bardziej o specjalistycznej agencji i zacznij wreszcie prowadzić biznes.

Podejmując decyzję o prowadzeniu sklepu internetowego – na pewno zastanawiałeś się nad tym: czy się uda? Ile pieniędzy stracę? Zamawiając dedykowany sklep internetowy ponosisz spory koszt inwestycji – obawy są więc naturalne. Pewnie nie raz też zadawałeś sobie pytanie: ile trzeba mieć na start?

Informacje dostępne na forach mówią o liczbach z kilkoma zerami, co nie ułatwia podjęcia decyzji. Tymczasem wybierając sklep w modelu SaaS nie ponosisz żadnych wydatków na sprzęt, zakup licencji, konieczne dostosowania czy instalację – koszt wystartowania ze sprzedażą jest niski. Cała infrastruktura – zakup serwerów, ich utrzymanie, a także koszty, które mogą być znaczne w budżecie każdej firmy, związane z wymianą sprzętu, są w przypadku SaaS przeniesione na dostawcę oprogramowania.

Nie lubisz czekać? A kto lubi… Zwłaszcza gdy głowa pełna pomysłów i chęci do pracy nad swoim e-biznesem, a tymczasem czytasz na forach internetowych, że tworzenie sklepu trwa tygodniami, miesiącami. Projekty, poprawki, testy… Mocno to zniechęcające informacje. 

Ale sklep internetowy w modelu SaaS jest rozwiązaniem gotowym, dostępnym od ręki. Uruchamiasz go wypełniając formularz, po chwili dostajesz dane do logowania i już możesz zaczynać. Nie ma nic szybszego i prostszego.

Innym jego atutem jest fakt, że sklep internetowy w modelu SaaS to gwarancja korzystania z najnowszych rozwiązań. Oprogramowanie Shoper jest dostępne w technologii RWD – w praktyce oznacza to, że sklep wyświetla się bez problemów i możesz nim administrować z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu. W ten sposób gdziekolwiek jesteś, możesz w komfortowy sposób zarządzać e-sklepem, być na bieżąco i mieć wszystko pod kontrolą.

No dobrze, a co dalej?

Technologia rozwija się w szalonym tempie. Zmieniają się preferencje i oczekiwania konsumentów. Każdy właściciel chciałby, by jego sklep był pod tym względem aktualny, by jego rozwój podążał wraz ze zmianami na rynku. Sklep abonamentowy ma ten właśnie atut, że zawsze korzystasz z najnowszej wersji – czyli najbardziej aktualnej pod względem zastosowanych narzędzi.

Oprogramowanie jest automatycznie aktualizowane i wzbogacane o nowe rozwiązania ułatwiające sprzedaż przez internet. Nie ponosisz dodatkowych kosztów z tym związanych, nie martwisz się o aktywność sklepu i poprawne działanie, nie szukasz ludzi, którzy dopiszą ci pożądaną funkcję (np. możliwość korzystania z paczkomatów, czy dostosowanie się sklepu do wyświetlania na urządzeniach mobilnych) i nie stresujesz, czy owa funkcja zadziała należycie.

I… Na SaaSie nie musi wyłącznie sprzedawać mały e-biznes. Przykłady w tym artykule pokazują, że w modelu abonamentowym świetnie też sobą radzą wielcy gracze. Ograniczenia? Lepiej pytać o możliwości – tych na pewno znajdziesz w tym rozwiązaniu znacznie więcej.