https://www.shoper.pl/blog/dlaczego-warto-zalozyc-sklep-internetowy-praca-marzen/

Czy da się zarabiać na tym, co lubisz, na własnych zasadach i z dowolnego miejsca? Da się, jak najbardziej! Musisz tylko zrobić pierwszy krok i założyć własny sklep internetowy– tak jak Marta, Maciej, Iga czy Gabriela.

Codzienna rutyna, długie dojazdy, trudny szef, monotonne zadania, które nie dają ci satysfakcji… Masz dość takiej pracy? A może nawet lubisz swój zawód, ale potrzebujesz się rozwijać, robić coś pod własnym nazwiskiem i zapewnić sobie dodatkowe źródło dochodów. Albo próbujesz wrócić do pracy np. po urlopie macierzyńskim, tylko nie wiesz jak.

Takie dylematy przeżywa wiele osób – więcej nawet, niż myślisz. Co wtedy zrobić? Możesz oczywiście stwierdzić, że lepiej nie ryzykować i wybrać najprostsze rozwiązanie. I przez resztę życia zastanawiać się, co by było, gdybyś jednak spróbował/a. A możesz też “wziąć byka za rogi” i wystartować z własnym biznesem. Najlepiej online. Dlaczego warto? Zaraz wyjaśnimy.

6 największych zalet posiadania własnego sklepu online

1. Robisz to, co lubisz, i zarabiasz na swoim

“Jeśli lubisz swoją pracę, nie przepracujesz w życiu ani jednego dnia” – znasz to powiedzenie? Jest w tym sporo racji. Gdy zakładasz własny biznes online, to ty decydujesz, czym będziesz się w nim zajmować, i możesz połączyć przyjemne z pożytecznym.

Umiesz szyć i projektować ubrania? Otwórz sklep internetowy z odzieżą, której nie ma nigdzie indziej. Lubisz rysować? Sprzedawaj plakaty i grafiki online. Masz bzika na punkcie technologii i elektroniki? Załóż sklep z gadżetami dla innych miłośników nowinek technologicznych. Możliwości jest mnóstwo.

Marta, założycielka sklepu Noteka.pl, właśnie tak stworzyła sobie pracę swoich marzeń. Chciała zacząć coś swojego, razem ze wspólniczką, Anitą, znalazła więc lukę na rynku i wystartowała z e-sklepem z artykułami biurowymi w najlepszym designie.

“Dzięki e-sklepowi mam teraz pracę, o której marzyłam, którą kocham i do której chodzę z przyjemnością!” – Marta, Noteka.pl.

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

Teraz sklep stale się rozwija i działa w najlepsze, również stacjonarnie. Innym Marta radzi, że warto być odważnym i po prostu zacząć działać, a sklep internetowy to pierwszy krok w stronę marzeń.

2. Pracujesz na swoich zasadach i z dowolnego miejsca

Jesteś nocnym markiem i wolisz pracować wieczorami? Lubisz podróże i nie chcesz być uwiązany/a do jednego miejsca lub odwrotnie – jesteś prawdziwym domatorem, a praca w 100% z domu to twój wymarzony układ? To kolejny znak, że własny sklep internetowy jest dla ciebie.

Oczywiście, są tacy szczęśliwcy, którym udaje się znaleźć niemal idealne zatrudnienie z dużą swobodą. Ale nawet oni muszą spełniać pewne warunki stawiane przez pracodawcę. Tymczasem nikt nie może ci narzucać, jak, kiedy i skąd masz prowadzić własny biznes online.

W przeciwieństwie do pracy na etacie czy sprzedaży stacjonarnej, w e-sklepie to ty ustalasz, co ci odpowiada i jaki system sprawdza się w twoim przypadku najlepiej. Doceniła to już Gabriela, właścicielka sklepu Iguanatrend.pl:

“Myślę, że najlepsze w posiadaniu swojego biznesu i sklepu online jest to, że możemy prowadzić biznes, gdziekolwiek chcemy. Uwielbiamy z rodziną podróżować po świecie, dlatego ta swoboda jest dla nas ważna. O dowolnej godzinie, w dowolnym miejscu, czy jesteśmy w domu czy za granicą, możemy usiąść do komputera i obsługiwać sklep. W sprzedaży stacjonarnej nie mielibyśmy takiej możliwości” – Gabriela, Iguanatrend.pl.

Biznes ręcznie szyty. Cały wywiad z Gabrielą z Iguanatrend przeczytasz tutaj

3. Wcale nie musisz się na tym znać

“Brzmi fajnie, ale przecież to nie może być takie proste” – pewnie coś takiego przeszło ci przez myśl. Przyznajmy szczerze: prowadzenie biznesu w sieci nie jest zawsze lekkie i kolorowe. Na pewno nie raz spotkasz się z trudnymi wyzwaniami. Ale jeśli martwisz się, że kwestie techniczne będą jednym z nich, to mamy dla ciebie dobrą wiadomość.

Założenie własnego sklepu internetowego wcale nie wymaga od ciebie dużego doświadczenia ani znajomości programowania i całej stojącej za tym technologii. Jeśli wybierasz gotowe rozwiązania na takiej platformie e-commerce jak Shoper, wszystkie podstawowe narzędzia niezbędne do uruchomienia sprzedaży online dostajesz w ramach jednego abonamentu.

“Nie wiedziałam, czy sobie poradzę z technikaliami, ale zakładanie e-sklepu okazało się całkiem proste” – Iga, Chienchat.store.pl.

 

A gdy z czasem będziesz potrzebować bardziej zaawansowanych funkcjonalności, możesz wybierać z setek dodatków i integracji. Na platformie Shoper masz też dostęp do bogatej bazy wiedzy, szkoleń i darmowych webinarów z różnych tematów: od konfiguracji sklepu przez sprzedaż wielokanałową po marketing. Dlatego nawet jeśli nie masz jeszcze zielonego pojęcia o tym, jak sprzedawać w sieci, szybko możesz się tego nauczyć z pomocą naszych ekspertów.

Zdobywaj przydatną wiedzę o e-commerce – sprawdź Uniwersytet Shoper

4. Zaczynasz bez wielkich inwestycji

Zakładanie własnej firmy może wielu osobom wydawać się początkowo przerażające. Nic dziwnego, skoro często słyszą historie typu: “zainwestował w biznes oszczędności życia, wziął ogromny kredyt i zbankrutował”. Ale to właśnie różni sprzedaż internetową od innych rodzajów działalności, że wcale nie potrzebujesz do tego dużych inwestycji.

Nie musisz wynajmować lokalu, płacić za media ani nawet za pracowników, jeśli sprzedajesz samodzielnie. Sam sklep internetowy otworzysz już od 35 zł za miesiąc (a nawet taniej, jeśli skorzystasz z jednej z wielu promocji na Shoper). Jeszcze lepsze jest to, że możesz mieć sklep online nawet bez własnego towaru i magazynu.

Jak? Jedno słowo: dropshipping. To taki model sprzedaży internetowej, w którym ty jako właściciel sklepu jesteś tylko pośrednikiem między kupującym a hurtownią. To ona magazynuje wszystkie produkty. Ty wystawiasz je na swojej stronie, a gdy ktoś złoży zamówienie, przekazujesz tę informację do hurtowni, która kompletuje i wysyła paczkę do klienta.

Nie musisz więc kupować towaru na zapas, nie wiedząc, czy się sprzeda, trzymać go po kątach ani zamrażać pieniędzy. Płacisz hurtowni tylko za to, co rzeczywiście się sprzedało. Same korzyści.

Jak działa dropshipping i czy warto spróbować? Zobacz

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

5. Sprawdzasz swój pomysł na biznes bez ryzyka

A co gdy masz już pomysł na biznes, ale boisz się spróbować, bo nie wiesz, czy to wypali? Tutaj znów z pomocą przychodzi e-commerce. Ogromnym plusem sklepu internetowego jest to, że możesz w nim bez większego ryzyka przetestować swoją koncepcję.

Nie musisz stawiać wszystkiego od razu na jedną kartę, bo e-sklep zakładasz i (czego ci nie życzymy!) zamykasz w kilka chwil, bez spędzania nad tym setek godzin czy zapożyczania się na lata. Możesz go też łączyć z innymi zajęciami, więc nie ma konieczności rzucania stałej pracy, jeśli nie czujesz się na to gotowy/a.

Ten sposób daje o wiele większe możliwości. Potwierdzają to przykłady innych. Iga z Chien-Chat marzyła o sklepie stacjonarnym, ale nie chciała ryzykować w niepewnych czasach. Zaczęła więc sprzedawać online i szybko okazało się, że jej pomysły – m.in. ceramiczne miski dla zwierzaków – naprawdę cieszą się powodzeniem! Dzięki temu teraz już wie, że idzie w dobrym kierunku, może bez obaw rozwijać swoją firmę i stawiać odważniejsze kroki.

Zobacz cały wywiad z Igą z Chien-Chat

6. Sprzedajesz na całym świecie, nie tylko lokalnie

Dlaczego sklep internetowy jest lepszy niż stacjonarny? Także dlatego, że oprócz mniejszych kosztów i większej swobody pracy e-sklep daje ci jeszcze jedną przewagę – globalny zasięg.

Wyobraź sobie, że jesteś jednocześnie w Krakowie, Poznaniu, Londynie i Nowym Jorku, chociaż nawet nie ruszyłeś/aś się ze swojej kanapy. Tak to działa, kiedy sprzedajesz online. Z jednym sklepem możesz docierać do klientów na całym świecie.

“Bardzo istotne są też niemal nieograniczone możliwości, jakie daje e-commerce. Docieramy z naszymi produktami do klientów w całej Polsce, i nie tylko. Możemy też dzielić działania na różne etapy, skupiać się na konkretnych grupach, produktach i kanałach. […] W internecie możemy sprzedawać jednocześnie w Warszawie i, na przykład, Wałbrzychu. A jeśli chcemy, to i w Berlinie” – Maciej, Medizal.pl.

Gdy prowadzisz biznes stacjonarnie, ogranicza cię twoja lokalizacja. O ile nie znajdziesz lokalu w samym centrum miasta (za który pewnie zapłacisz krocie), ciężko będzie ci przyciągnąć nowych klientów. W internecie twój sklep może odwiedzić każdy, z każdego miejsca i o każdej porze. Nawet w niedziele niehandlowe.

Skuteczne reklamy, np. w Google Ads czy na Facebooku, dodatkowo zwiększają twój zakres dotarcia do nowych odbiorców. A gdy zadbasz jeszcze o właściwe pozycjonowanie strony (SEO), twój sklep może być jedną z pierwszych odpowiedzi na pytania, jakie internauci zadają wyszukiwarce.

Zobacz, jak sprzedaje i pozycjonuje się Medizal.pl

“No dobra, chcę sprzedawać online… tylko co?”

To pytanie zadaje sobie chyba większość początkujących przedsiębiorców. Droga do e-biznesu nie zawsze zaczyna się od marzenia i genialnej idei – czasem to właśnie ten pomysł na sklep jest największym wyzwaniem. Warto więc szukać inspiracji wśród innych sprzedawców i śledzić trendy w internecie.

A online możesz sprzedawać wszystko. Ale pewne branże i towary cieszą się wśród kupujących większym powodzeniem. Według corocznego raportu Gemius w sieci najlepiej sprzedają się:

☞ odzież, akcesoria i dodatki,
☞ obuwie,
☞ kosmetyki i perfumy,
☞ książki i płyty,
☞ produkty farmaceutyczne,
☞ sprzęt RTV/AGD,
☞ meble i elementy wystroju wnętrz.

W tych kategoriach możesz spotkać jednak dużą konkurencję. Dlatego by dobrze zarabiać na sprzedaży internetowej, najlepiej znajdź własną niszę – coś, na co jest popyt, a czego nie oferuje nikt inny lub co możesz ulepszyć. Duże sukcesu odnoszą np. e-sklepy z rękodziełem, ekologicznymi produktami czy designerskimi artykułami dla zwierząt (jak Chien-Chat).

Gdzie założyć sklep internetowy?

Nie wiesz, jak zacząć swoją przygodę z e-commerce i gdzie założyć sklep internetowy? Najprościej wybrać takie rozwiązanie, które daje ci w jednym miejscu wszystko, czego potrzebujesz do rozpoczęcia i rozwoju sprzedaży online. Czyli takie jak Shoper – najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce w modelu abonamentowym, wybierana przez kilkadziesiąt tysięcy sprzedawców. Znajdziesz tutaj setki sprawdzonych narzędzi, od tych podstawowych po najbardziej zaawansowane.

Co daje ci kompleksowa platforma Shoper?

☞ Stabilne, gotowe oprogramowanie, stale aktualizowane i rozwijane.
☞ Pakiety dla mniejszych firm (Shoper Standard) i zaawansowane rozwiązania dla większych biznesów (Shoper Premium i Shoper Enterprise).
☞ Specjalne promocje dla początkujących sprzedawców.
☞ Obsługa przez infolinię, czat i e-mail oraz wsparcie techniczne 24/7.
☞ Dostęp do bazy wiedzy, szkoleń i pomocy specjalistów.
☞ Wygodny panel administracyjny sklepu z edytorem wyglądu sklepu.
Bezpieczną domenę, hosting i certyfikat SSL.
Regulamin sklepu zgodny z obowiązującym prawem.
Szeroki wybór szablonów graficznych i indywidualne projekty na zamówienie.
☞ Wbudowane integracje z systemami płatności i firmami kurierskimi (Poczta Polska, InPost, DHL, DPD itp.).
☞ Narzędzia do sprzedaży wielokanałowej i międzynarodowej (m.in. na platformach Allegro, Amazon, Alibaba).
☞ Integracje z systemami ERP oraz programami do obsługi księgowości i magazynów.
Integracje z hurtowniami i narzędzia do sprzedaży w dropshippingu.
☞ Integracje z Google Analytics i serwisem Facebook.
☞ Narzędzia do prowadzenia własnej infolinii (Shoper Connect).
Kampanie reklamowe (m.in. Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads, WP Ads) i pozycjonowanie stron w ramach usług Shoper Kampanii.
Finansowanie biznesu (m.in. Brutto, Uncapped, Erbeo).

Jeszcze się wahasz? Po prostu spróbuj. Zrób ten pierwszy krok w stronę własnego biznesu. Jeśli się rozmyślisz, zawsze możesz zrezygnować – choć pewnie będziesz żałować. Załóż sklep internetowy i testuj za darmo przez 14 dni.

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności