Jak doświadczenie ze sprzedaży stacjonarnej wykorzystać w sklepie internetowym? Dlaczego warto dbać o pozycjonowanie stron i komu powierzyć działania SEO, by zobaczyć efekty? Sprawdź, co na ten temat mówi Tomasz Niwiński, zarządzający sklepem Zoo-Imperium.

 

Marka Zoo-Imperium już od 2013 roku dba o domowe zwierzaki. Zaczęła od sprzedaży stacjonarnej, a od kilku lat z sukcesem prowadzi również sklep internetowy. Założyciele tej rodzinnej firmy postawili sobie za cel dostarczać swoim klientom oraz ich pupilom karmy i inne artykuły tylko w najwyższej jakości.

Zoo-Imperium jest jedynym w Polsce importerem karm brytyjskiej marki Burgess. Nawiązuje też współprace z najlepszymi polskimi oraz zagranicznymi producentami artykułów dla zwierząt. Klientom indywidualnym, lecznicom czy innym sklepom zoologicznym oferuje również całą gamę swoich autorskich produktów.

 

Nieustannie szukamy nowości na rynku zoologicznym, próbujemy nowych produktów i jesteśmy otwarci na wszelkie dobre zmiany. Poszukujemy w branży nowinek dotyczących żywienia i behawioryzmu naszych milusińskich. Pogłębiamy wiedzę w trosce o dobre samopoczucie mieszkających z nami pupili – czytamy na stronie sklepu.

 

Oprócz swojego asortymentu Zoo-Imperium stale poszerza też możliwości i zasięgi sklepu internetowego. O jego lepszą pozycjonowanie w wyszukiwarkach oraz skuteczność dba we współpracy z profesjonalistami z zespołu Shoper Kampanii.

Aż 194% – o tyle od początku współpracy z Shoper Kampaniami wzrosły wyświetlenia sklepu Zoo-Imperium w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

 

Dobre biznesy nie powstają z dnia na dzień. Skąd pomysł na sklep online?

Tomasz Niwiński, zarządzający sklepem Zoo-Imperium: Mieliśmy już wcześniejsze doświadczenie z własnym rodzinnym biznesem. W branży zoologicznej pracujemy już od 1996 roku. Od prawie 10 lat prowadzimy też sklep stacjonarny i chcieliśmy jeszcze lepiej wykorzystać zgromadzoną przez ten czas wiedzę.

Kilka lat temu postanowiliśmy spróbować z czymś, czego nie robiliśmy wcześniej – czyli ze sprzedażą internetową. I udało się – początkowo sklep online był tylko dodatkowym zajęciem, teraz świetnie się rozwija.

Można powiedzieć, że pomogła nam w tym również pandemia, bo coraz więcej osób zaczęło robić zakupy przez internet. Właśnie wtedy skupiliśmy się najbardziej na rozkręceniu i rozbudowie e-sklepu. A wciąż mamy na niego jeszcze wiele pomysłów.

 

Jak staracie się wyróżniać wśród konkurencji?

Przede wszystkim stawiamy na jakość naszej oferty. Oczywiście kochamy zwierzęta, to nasza podstawa. Ale nie chcemy być jak wiele innych firmy w branży, które szczycą się swoją pasją, a w rzeczywistości nie do końca rozumieją potrzeby pupili.

Mamy do tego inne podejście. Chcemy wykorzystywać swoją wiedzę oraz doświadczenie w naprawdę rzetelny sposób. Staramy się zachowywać indywidualność i wysoki poziom. Dlatego do swojego sklepu internetowego zamiast popularnych, znanych marek, wybieramy tylko te przez nas sprawdzone, mające nasze pełne uznanie. Nie oferujemy naszym klientom niczego, czego sami ze spokojnym sumieniem nie podalibyśmy swoim zwierzakom.

 

W swoim sklepie internetowym prowadzicie też działania SEO. Jak to robicie? Co jest dla was tutaj najważniejsze?

Na początku korzystałem z kilku webinarów na temat SEO prowadzonych przez zespół Shopera. Sporo się z nich dowiedziałem, m.in. jak tworzyć dobre opisy produktów, jak konstruować nagłówki, czego koniecznie unikać. I tę wiedzę nadal staramy się wykorzystywać, bo widzimy, że ma duże znaczenie dla sprzedaży.

Ostatecznie postanowiliśmy jednak zaufać doświadczeniu specjalistów, którzy znają się na tym najlepiej. Dlatego w zakresie pozycjonowania stron korzystamy ze wsparcia Shoper Kampanii. Prowadzimy również płatną promocję w wyszukiwarce Google, by dodatkowo zwiększać skuteczność naszej sprzedaży.

 

 

Jakie są efekty wprowadzenia SEO w waszym sklepie internetowym? Czy według was to dobry krok w e-biznesie?

Dzięki podjętym działaniom wyraźnie widzimy większe zainteresowanie naszym sklepem i produktami. Spływa też do nas coraz więcej zamówień. Bez pozycjonowania stron i promocji nie osiągnęlibyśmy takich wyników.

Zdecydowanie doradzam działania SEO wszystkim przedsiębiorcom sprzedającym w internecie. Ale z jedną ważną uwagą: by rzeczywiście widzieć efekty i mieć nad nimi kontrolę, najlepiej korzystać z pomocy sprawdzonych specjalistów, nie przypadkowych agencji.

Doświadczenie i rzetelność są tutaj kluczowe. Mieliśmy wcześniej okazję współpracować z innymi firmami – bez szczególnych rezultatów. Z Shoper Kampanii jesteśmy za to bardzo zadowoleni i możemy je szczerze polecić.

 

Liczba fraz, na jakie pozycjonuje się sklep Zoo-Imperium, dzięki działaniom SEO wzrosła o 152%!

 

 

Jak planujecie rozwijać swój biznes i sklep internetowy?

Pomysłów i planów na przyszłość mamy sporo. Największym wyzwaniem jest znalezienie czasu na ich realizację. Na pewno chcemy rozwijać nasz asortyment i nawiązywać współprace z nowymi markami.

Bardzo chcielibyśmy też założyć na stronie sklepu własny blog, by dzielić się wiedzą, ale też dodatkowo poprawiać SEO. Planujemy również rozwinąć naszą obecność w mediach społecznościowych i docierać tam do nowych klientów.

 

Zobacz też: Jak wypozycjonował się sklep ze sprzętem sportowym i rowerami

 

Wiesz, że aż 97% internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Z naszą pomocą spraw, by twój e-sklep była dla nich lepiej widoczny. Skorzystaj z usługi pozycjonowania dla sklepów internetowych Shoper.