O początkach sprzedaży internetowej i o dobrych opiniach klientów, opowiada Piotr Kopeć – właściciel sklepu internetowego Agdmax24.pl.

Informacja o sklepie:

  • Profil sklepu: Sprzedaż artykułów RTV i AGD oraz artykułów dziecięcych.
  • Profil klienta: Świadomi i wymagający klienci szukający produktów o najwyższej jakości w atrakcyjnych cenach.
  • Czy firma prowadzi również handel tradycyjny? Tak, posiadamy dwa sklepy RTV – AGD i jeden sklep zajmujący się sprzedażą artykułów dziecięcych.
  • Data startu: W handlu tradycyjnym od 2000 roku, a w handlu internetowym od września 2009 r.
  • Złota zasada e-commerce wg Agdmax24.pl: Oferowanie naszym wymagającym klientom, jak najlepszej ceny i zapewnienie stu procentowej satysfakcji z zakupionego produktu.

Skąd pomysł na sklep internetowy?

Głównym ogniwem napędowym, który pchnął firmę do rozpoczęcia handlu w sieci, była coraz większa popularność Internetu i przekonanie się ludzi do e-zakupów.

Wybrali Państwo gotowe rozwiąznie sklepu internetowego. Jakimi kryteriami się Państwo kierowali i na co należy zwrócić szczególną uwagę przy wyborze takiej platformy?

agdmax24Przy wyborze platformy do obsługi sklepu internetowego, przede wszystkim powinniśmy zwracać uwagę na rozbudowanie jego funkcji. Jeżeli jest taka możliwość to najlepszym wyjściem jest przetestosowanie jego wersji demonstracyjnej. Pozwoli to przemyśleć, czy poszczególne rozwiązania są dobrane tak, że nasza późniejsza praca na sklepie będzie naturalna i prosta. Kolejna sprawa to wsparcie techniczne firmy świadczącej usługę, która powinna być ciągle gotowa do pomocy. My, z początku kierowaliśmy się przede wszystkim niskim kosztem zakupu jak i obsługi sklepu. Chcieliśmy aby sklep miał jak najwięcej przydatnych funkcji, a przy tym nie był horrendalnie drogi. Z ostrożnością i z rozsądkiem poszukiwaliśmy odpowiedniej platformy sklepu. Finalnie zdecydowaliśmy się na współpracę z Shoperem i jesteśmy zadowoleni.

Jakie były początki Państwa działalności, co przysporzyło najwięcej trudności i jak zostały przezwyciężone?

Z początku było ciężko, przede wszystkim z powodów technicznych, a konkretnie niewielekiej znajomości technologii sieciowych. Jednak z biegiem czasu, też dzięki wsparciu Shopera, wszystkie nasze trudności zostały przezwyciężone.

Jakie elementy serwisu e-commerce są Państwa zdaniem najważniejsze dla klienta? Design, czytelna strona produktu, a może coś innego?

Czytelna strona jest jednym z najważniejszych aspektów. Ważne żeby klient jak najszybciej i jak najwygodniej odnalazł produkt, który go interesuje. Dlatego wykluczone jest także zbyt wolne wczytywanie się strony internetowej.

Jednak zanim na tę stronę klient zajrzy, trzeba do niego dotrzeć. Z jakich kanałów promocji Państwo korzystają?

Promocję swojej działalności opieramy głównie o porównywarki cen. Powodów jest wiele, m.in. ceny naszych produktów które są często najatrakcyjniesze w Polsce oraz z uwagi na możliwość sprawdzenia opinii o naszym sklepie i porównania naszej jakości obsługi z konkurencją. Kładziemy ogromny nacisk na jak najlepszą obsługę Klienta, więc można powiedzieć, że promujemy nasz sklep cały czas :)

Sklep internetowy Agdmax24.pl został niedawno laureatem rankingu Zaufana Opinie Ceneo. Jakie wymogi dotyczące poziomu obsługi stawiają polscy e-klienci?

Zaufane-Opinie-CeneoNasi klienci są bardzo wymagający. Dla każdego bardzo istotna jest szybkość wysyłki. Jeżeli ktoś zapłacił za towar to chce go jak najszybciej otrzymać. Ważna jest także sprawna komunikacja ze sklepem. My odpisujemy na e-maile klientów bardzo szybko, mamy dwa adresy e-mail, pięć numerów gadu gadu i trzy infolinie. Te wszystkie kanały komunikacji pozwalają klientowi szybko porozumieć się ze sklepem, możemy fachowo doradzić i rozwiać wszystkie jego wątpliwości.

Warto brać udział w tego typu akacjach? Czy dobre opinie klientów procentują?

Tak, warto brać udział w tego typu akcjach, istotną sprawą dla potencjalnego klienta są opinie ludzi, którzy u nas kupili. Skoro zajęliśmy wysokie trzecie w rankingu zaufania, myślę, że jakość oferowanych przez nas usług została doceniona. Klienci w komentarzach na serwisie Ceneo często piszą, że przy zakupie sugerowali się atrakcyjną ceną i właśnie wysoką pozycją sklepu w „Zaufanych opiniach” Ceneo.pl.

Prowadzą Państwo jednocześnie sklepy tradycyjne. Czy dzięki e-commerce można się łatwiej utrzymać i na tym rynku?

Internet to wielki rynek, który wprowadził wiele zamieszania w handel tradycyjny. Bez prowadzenia sprzedaży w Internecie, sklep stacjonarny tak naprawdę ma dzisiaj nikłe szanse na przetrwanie.