Sklep internetowy Shoper

Czytelne, pomocne, motywujące do zakupów i koniecznie pełne słów kluczowych. Oto, jakie powinny być opisy w kategoriach produktów w twoim sklepie.

 

Właściciele często pytają o właściwą długość opisu, który wyświetla się nad produktami w danej kategorii na stronie prowadzonego przez nich sklepu. Jak donoszą nasi specjaliści od rozwoju i sukcesów sklepów – koleżanki i koledzy z działu Customer Success na stronach Uniwersytetu Shoper – „jeśli chodzi o długość minimalną, sprawa jest prosta: lepiej napisać trzy angażujące i sensowne zdania niż dziesięć lania wody”.

Rekomendujemy więc język zwięzły i konkretny. Warto w opisach stosować język korzyści i odpowiadać na istotne pytania dotyczące towarów z danej kategorii. Pod kątem pozycjonowania istotna jest unikatowość opisu. Należy wystrzegać się nachalnego upychania słów kluczowych i pisania opisów wyłącznie pod wyszukiwarki.

Ale… jeżeli ktoś koniecznie potrzebuje długich opisów kategorii w swoim sklepie – i na to mamy sposób!

 

 

Długi opis zazwyczaj zlewa się w jedną, literacką masę, i rzadko kiedy bywa w całości czytany przez klienta. Może też niespecjalnie zachęcać do zakupów – zanim bowiem kupujący zobaczy produkty na stronie kategorii, będzie musiał trzykrotnie ją zescrollować, by dotrzeć tam, gdzie właściwie mu zależy. O niemiłych doświadczeniach na urządzeniach mobilnych nie wspominając!

Jeśli bardzo nam zależy na takiej długości tekstu, można go na szczęście zaprezentować w dużo ciekawszej formie – zajmującej znacznie mniej przestrzeni w sklepie. Przy jej wyborze, nawet gdy ktoś zainteresuje się opisem na tyle, że będzie go chciał przeczytać w całości – prosimy bardzo. Jest i taka możliwość.

 

 

Z pomocą przychodzi nam tutaj np. jQuery, czyli biblioteka programistyczna, dzięki której możemy sprawić, by część tekstu była niewidoczna dla użytkownika z jednoczesnym zachowaniem widoczności tekstu dla robotów indeksujących stronę.

Jak to zrobić? Albo znać się na jQuery, albo… odezwać się do nas i zlecić takie wykonanie

Zapraszamy też cały czas do skorzystania z usługi Shoper Premium, która oferuje niestandardowe rozwiązania oraz dedykowaną opiekę techniczną.