Sklep internetowy Shoper

Budują wiarygodność marki, motywują lub zniechęcają do zakupów – choćby dlatego warto szczególnie potratować opinie klientów w twoim sklepie internetowym.

 

Jak informowaliśmy już w jednym z naszych raportów, aż dla 80% właścicieli sklepów internetowych Shoper opinie kupujących to element, który najbardziej wpływa na wiarygodność marki na rynku. Wyprzedzają one wyraźnie takie elementy e-sklepu, jak „ładne zdjęcia / oprawa graficzna strony”, „dokładne opisy produktów” czy „możliwość płatności przy odbiorze”.

 

Opinie sklep internetowy

 

Ale nie trzeba nawet sprawdzać raportów i badań – z własnego punktu widzenia opinie w internecie są przecież dla każdego z nas szalenie istotne. Przypomnij sobie ostatni zakupy zrobione online:czy robiłeś/aś je w sklepie o sprawdzonej opinii? A może przed zakupem sprawdziłeś/aś recenzje innych klientów? Idziemy o zakład, że gdy szukasz jakiegoś produktu i dodatkowo widzisz przy nim opinie innych kupujących – nabierasz dodatkowego zaufania do produktu czy sprzedającego.

Dla kupujących opinia o produkcie czy sklepie jest ważna – pozwala skonfrontować marketingowe opisy z realnym doświadczeniem kupującego. W przypadku produktów daje szansę na weryfikację stanu faktycznego przedmiotu. Można z tego z powodzeniem zrobić wartość dodaną. Dzięki temu opinie stają się swego rodzaju wartościowym zapleczem. Zgromadzone o sklepie czy produktach treści pracują na zachęcenie do zakupów innych. Oczywiście ważne jest też to, jak dobry jest sam produkt oraz obsługa sklepu – ale to internauci budują o nich zdanie w internecie.

Jak możesz prezentować opinie w swoim sklepie?

O tym, jak pozyskiwać opinie klientów w sklepie internetowym przeczytasz w tym artykule, poniżej prezentujemy przykład nowoczesnego wykorzystania tego elementu e-biznesu. Wzięliśmy go ze strony prowadzonego na oprogramowaniu Shoper sklepu Niwatch.pl, w którym można znaleźć zegarki znanych i cenionych firm a także liczne dodatki.
Kupujący oprócz dodania oceny i komentarza, mają też możliwość dodania własnego zdjęcia zakupionego w sklepie towaru.

 

 

Dla lepszego wykorzystania opinii na swojej stronie, sklep Niwatch.pl wykorzystuje dodatkowo aplikację Getreview, która pozwala na zbieranie i prezentowanie opinii w bardzo przejrzysty i atrakcyjny sposób.

Aplikacja Getreview pozwala dodatkowo moderować i odpowiadać na opinie klientów, ustawiać własne pytania dla klientów, przyznawać nagrody, a przede wszystkim – zwiększać skuteczność zbierania opinii nawet 10-krotnie w stosunku do podstawowego modułu.

O innych pomysłach na efektywne zbieranie opinii w swoim sklepie internetowym przeczytasz więcej tutaj.