Sprzedawaj swoje produkty nie tylko w Polsce, ale i za granicę. Zobacz, jak podczas sprzedaży międzynarodowej przydatny jest moduł slider dla różnych wersji językowych.

 

Oprogramowanie dla sklepów internetowych Shoper, dzięki wbudowanej funkcjonalności wielu języków, pozwala na prowadzenia sprzedaży na rynkach zagranicznych. Cała procedura aktywacji nowej wersji językowej rozpisana jest w naszym artykule pomocy pod tym linkiem. Z kolei w tym materiale dowiesz się, co twój sklep internetowy musi posiadać, by zacząć sprzedaż poza granicami Polski.

Kiedy mamy już wstęp za sobą, możemy zająć się konfiguracją slidera na stronie głównej – czyli jednego z najważniejszych elementów podczas pierwszego kontaktu wzrokowego klienta ze sklepem. To bardzo ważne, by zagraniczny klient po wejściu na stronę sklepu miał automatycznie poczucie, że trafił w dobre miejsce – obsługiwane w jego języku.

Ważne elementy przy uruchamianiu sprzedaży zagranicznej

☞ Dopasowanie strony do nowego rynku. Sklep musi sprawiać wrażenie rodzimego i budzić zaufanie klientów.

☞ Obsługa wielu walut i płatności. Atrakcyjne ceny są jednym z podstawowych powodów, dla których kupujemy w sieci, ale trzeba przede wszystkim pamiętać, że mało który klient z zagranicy potrafi w pamięci przeliczać złotówki na euro czy funty.

☞ Dostosowanie logistyki na dany kraj. Klienci przywykli do coraz krótszego oczekiwania. Należy więc zaoferować im taki sposób dostawy, gdzie wysyłka produktów za granicę nie trwa dużo dłużej od krajowej.

☞ Marketing i reklama. W prowadzeniu e-biznesu za granicą dodatkowych trudności przysparza brak znajomości lokalnego rynku. Na szczęście większość technik promowania sklepu w sieci np. kampanie Google Shopping i Facebook Ads w innych krajach działają w podobny sposób.

☞ Regulamin sklepu dostosowany do miejscowych przepisów. Bo każdy klient chce się czuć w sklepie internetowym bezpiecznie. A już zwłaszcza w sklepie spoza jego kraju.

Slider dla różnych wersji językowych

O ile podstawowe moduły dodawane na stronie sklepu można dodawać / edytować w danym języku, o tyle sam slider wymaga nieco innego podejścia. Standardowo slider wyświetla się taki sam dla każdej wersji językowej, dlatego by ustawić inne obrazki dla różnych wersji językowych, należy użyć kilka linijek kodu we własnym stylu CSS. Tych, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z CSS uspokajamy – wszystko jest do zrobienia!

Moduł slider – jak go ustawić?

Najpierw w panelu administracyjnym sklepu, w edycji wyglądu aktywnego stylu graficznego, dodajemy tyle sliderów, ile mamy wersji językowych. W naszym przykładzie będą to trzy wersje: polska, angielska, słowacka. Utworzone slidery udostępniamy np. w widoku strony głównej.

Tak zapisany wygląd strony pokaże nam jednak na każdej wersji językowej wszystkie trzy slidery. Co zrobić, żeby slider #4 wyświetlał się tylko w wersji polskiej, slider #41 w wersji angielskiej, a slider #42 słowackiej? Do tego potrzebny jest właśnie CSS.

 

We własnym CSS aktywnego stylu graficznego dodajemy kod:

:lang(pl) {
#box_slider_41{
display:none;
}
}
:lang(pl) {
#box_slider_42{
display:none;
}
}

Powyższy kod zadziała nam następująco: jeżeli użytkownik jest w polskiej wersji językowej „:lang(pl)” to ukryte zostaną przed nim slidery o #41 i #42 czyli te, które chcemy wyświetlać w innych wersjach, aktywny zostanie jedynie slider #4.

 

Jeżeli zaś użyjemy kodu:

:lang(en) {
#box_slider_4{
display:none;
}

}
:lang(en) {
#box_slider_42{
display:none;
}

…zadziała on następująco: jeżeli użytkownik jest w angielskiej wersji językowej „:lang(en)” to zostaną przed nim ukryte slidery #4 i #42, aktywny będzie slider #41.

 

Jeżeli użyjemy kodu:

:lang(sk) {
#box_slider_4{
display:none;
}

}
:lang(sk) {
#box_slider_41{
display:none;
}

…użytkownik będący na słowackiej wersji językowej sklepu („:lang(sk)” nie zobaczy sliderów #4 i #41. Wyświetli mu się tylko slider #42.

Tak proste rozwiązanie pozwoli wpłynąć jeszcze bardziej na personalizację wyglądu strony i lepsze dostosowanie jej do konkretnej wersji językowej.

Sprawdź więcej interesujących dodatków dla twojego sklepu internetowego w naszych poprzednich wpisach.