Flawless jak sprzedawac odziez dla dzieci

Który rodzic nie chciałby, żeby jego dziecko nosiło fajne i wygodne ubrania? Ale tylko niektórzy decydują się, by zacząć je samodzielnie robić. Poznaj markę i sklep Flawless, który tylko pozornie jest sklepem dla dzieci.

Flawless, z angielskiego: nieskazitelny, doskonały, idealny. To też tytuł utworu, który w świecie muzyki wypromowała Beyonce i często za jej przykładem wykorzystywany jest teraz jako nadruk na koszulkach czy bluzach sprzedawanych w popularnych sieciówkach.

Ale nie o takim użyciu „nieskazitelności” będzie w tym tekście. Flawless to bowiem także marka odzieżowa i nazwa sklepu, założonego przez dwie ambitne mamy – Bogusię i Magdę, które od 2011 roku zajmują się produkcją i sprzedażą ubrań dla dzieci i dorosłych. Dziś zarówno przez sklep internetowy (na platformie Shoper), jak i butik stacjonarny (Warszawa, Al. Rzeczypospolitej 10 U2a).

Flawless Royal Navy from Flawless on Vimeo.

Zapytane, skąd wzięły pomysł na taki rodzaj aktywności, odpowiadały w jednym z wywiadów, że „z poczucia chwili”. Najpierw chodziło o to, by ich dzieci nosiły wygodne, a przy tym niebanalne ubrania, a kiedy znajomi i ludzie dookoła zaczęli je zauważać i pytać o ich dostępność, kwestią czasu było już tylko wyjście poza własne podwórko i szuflady (co teraz widać najlepiej na tej stronie).

Na starcie, za marką Flawless kryły się ubranka dla dzieci szyte w sześciu rozmiarach, ale życzenia innych mam zrobiły swoje – one też chciały fajnie wyglądać i nosić ciuchy podobne do swoich pociech, dlatego pomysłodawczyni sklepu rozszerzyły asortyment o dorosłe rozmiarówki. Podejście do biznesu pozostało jednak niemienione – najważniejsze wciąż są dzieci. To od modelu dziecięcego wszystko się zaczyna i na jego bazie powstają ubrania dla rodziców. Pomysłodawczyni marki starają się tylko, by przy łączeniu koncepcji dziecięcej z dorosłą, ani jedni, ani drudzy nie wyglądali w noszonych ciuchach śmiesznie.

„Nie ukrywamy, że to spore wyzwanie” – mówią. Ale jak widać po ich kolorowym sklepie, a zwłaszcza stronie na Facebooku, pełnej inspirujących i ładnych zdjęć, sprawia im to raczej dużą radość. W innym wywiadzie narzekają jedynie na przywary polskiego rynku – z jednej strony cieszą się, że powstaje coraz więcej prywatnych marek odzieżowych, konkurujących z sieciówkami, ale z drugiej nie mogą zrozumieć, że tak wiele firm kopiuje pomysły innych, zamiast postawić na własne patenty.

Flawless Pomyslowy sklep z odzieza
fot. sklep.flawless.pl

Patentem Flawless są natomiast minimalistyczne i proste kroje, pozbawione zbędnych ozdobników i szyte w Polsce z miękkich oraz bawełnianych dzianin wysokiej jakości. „Nasze dzieci są pierwszymi testerami każdego nowego modelu ubrań, dlatego wszystko jest miękkie i wygodne, nie ma obawy…” – zapewniają. A chętnie je nosząca (i też promująca na stronie sklepu) Daria Ładocha, którą można było ostatnio oglądać w programie „Agent Gwiazdy”, dodaje (na Instagramie), że dzięki projektom i wzorom Flawless, można się poczuć wyjątkowo i nowocześnie. Zwłaszcza, kiedy u boku paraduje w podobnym stroju twoja młoda córka.

Zapraszamy więc do bawełnianego świata Flawless. Mamy marzące o podobnym biznesie niech śmiało czerpią z niego inspiracje, ale już przy uruchamianiu własnego sklepu, stawiają na autorskie pomysły. Te na pewno chętnie podpowiedzą im pociechy – dziecięca wyobraźnia jest przecież nieograniczona.