Oto kilka przykładów na to, co potrafi sklep internetowy w jakości Premium i dlaczego duże oraz rosnące e-biznesy powinny skorzystać z jego niestandardowych możliwości. 

Sprzedawać przez internet – jak to łatwo powiedzieć

Załóżmy, że chcę przenieść się ze swoim sklepem stacjonarnym do internetu. Albo marzy mi się sklep internetowy, który ma wszystko, żeby profesjonalnie sprzedawać i będzie mi służyć przez lata. Co powinienem w tym celu wybrać?

Rozwiązanie, które jest już dostępne na rynku, i które spróbuję dostosować do swoich potrzeb, czy lepiej opcję bardziej skomplikowaną i zlecić zaprojektowanie oraz wdrożenie sklepu jakiejś firmie od zera?

Zwolenników jednej, jak i drugiej opcji, nie brakuje, ale niezależnie od tego, ile opinii można znaleźć na temat prowadzenia sklepu w internecie, najważniejsze to spróbować odnieść je do własnego biznesu. Twoja perspektywa, jako właściciela marki i sklepu, jest najważniejsza.

Na jednym z internetowych forów, gdzie toczy się dyskusja między lepszym a lepszym rozwiązaniem e-commerce można np. przeczytać taki oto wpis: „Szukając sklepu nie bawiłbym się w gotowce, tylko uderzył do programistów po coś skrojonego na miarę, bo każdy biznes jest inny, każdy właściciel ma inne potrzeby, a przynajmniej będę miał pewność, że pieniądze, które wydaję, idą na coś potrzebnego”. No ale właśnie… nie do końca.

Rozpoczynając bowiem sprzedaż w internecie „najlepiej przed podjęciem decyzji o wykładaniu dużych pieniędzy na projekt od zera, warto przyjrzeć się temu, co już na rynku jest dostępne” – jak napisał ktoś inny. Gotowe rozwiązania mają dzisiaj wiele do zaoferowania i są wielokrotnie opcją lepszą niż pozostałe dostępne na rynku. Oto dlaczego.

SaaS w służbie sprzedaży online

Netflix, Uber, Slack, Spotify, Airbnb… Co łączy te popularne usługi internetowe? Wszystkie dostępne są dla zarejestrowanych użytkowników w kilka sekund – wystarczy wejść na odpowiednią stronę i zalogować się. Rejestracja i korzystanie z nich nie wymaga zakupu żadnego programu i instalowania go na dysku komputera, co było normą jeszcze dekadę temu.

Wszystkie działają bowiem w modelu SaaS, gdzie niezbędne oprogramowanie udostępniane jest jako element związanej z nim usługi, a wykorzystane do tego pliki znajdują się w chmurze danych. Raport „2020 State of SaaSOps” wskazuje m.in., że już 70 proc. aplikacji dla biznesu opiera się na modelu SaaS. Wcześniejsze badania tego zespołu szacują, że 73% firm i organizacji korzysta już głównie z oprogramowania SaaS.

Skąd to powodzenie? Model usług w chmurze typu SaaS, który świetnie nadaje się do rozwiązań z obszaru rozrywki, jest tak samo użyteczny dla biznesu. Koszt stworzenia dedykowanego oprogramowania często bywa zaporowy dla dużego grona przedsiębiorców, którzy potrzebują fachowych narzędzi, by konkurować w swojej branży. SaaS obniża próg wejścia. Pozwala skorzystać z narzędzi, potrzebnych w rozwoju, a dotąd pozostających poza zasięgiem finansowym. Szczególnie jest to widoczne w branży e-commerce: model SaaS ogromnie ułatwia uruchomienie sklepów internetowych przez kolejnych sprzedawców. Inwestycja w oprogramowanie staje się rozsądnym kosztem prowadzenia przez nich działalności.

„Często klienci, patrząc na e-commerce, myślą, że to bardzo złożony proces, a tak naprawdę trzeba się skupić na kilku najważniejszych kwestiach, czyli: produktach, logistyce oraz płatnościach. Bo to w zasadzie gotowiec, który pozwala nam sprzedawać i przyjmować zamówienia” – radzi Artur Halik, Shoper Head Of Sales.

 

Jak to robi gotowiec taki jak Shoper

Shoper jest gotowym oprogramowaniem do prowadzenia sklepu w internecie, kupowanym jako usługa i rozliczanym w formie opłaty abonamentowej. Można z niego skorzystać w dwóch najważniejszych opcjach: standardowej oraz Premium.

Co znaczy gotowe oprogramowanie? Że zawiera w sobie wszystkie niezbędne narzędzia i integracje do profesjonalnej sprzedaży w internecie: m.in. nowoczesne płatności, obsługę kurierów i magazynów oraz wiele więcej. Zapewnia też swoim użytkownikom stałe wsparcie techniczne. Pisząc krótko: sprzedający potrzebuje tylko wiedzieć, co chce sprzedawać (może mieć własny produkt, ale niekoniecznie – jeśli sam niczego nie wytwarza, może nawiązać współpracę z hurtownią i sprzedawać w modelu dropshipping) odbywa się już z wykorzystaniem oprogramowania Shoper.

Tego rodzaju funkcjonalności dostępne są dla każdego sklepu internetowego w standardzie. Ale na standardzie możliwości oprogramowania Shoper się nie kończą. Dla biznesów o większych i sprecyzowanych wymaganiach prowadzona jest usługa Premium.

 

Shoper Premium może jeszcze więcej

Usługa Premium dedykowana jest największym i szybko rosnącym sklepom internetowym, które wymagają indywidualnego podejścia. Zaprojektowania i wdrożenia zaawansowanego wyglądu strony oraz obsługi ruchu i zamówień znacznie ponad przeciętną. W Shoper Premium sklepy internetowe działają na elastycznej i autoskalowalnej infrastrukturze, której wydajność automatycznie dopasowuje się do aktualnego ruchu na stronie. Dzięki temu sklep zawsze działa z maksymalną prędkością, niezależnie od obciążenia. To szczególnie ważne dla firm i sklepów, które robią popularne akcje sprzedażowe lub kupują reklamy w telewizji, czym napędzają ponadprzeciętny ruch w danym okresie.

Dodatkowo sklep Premium korzysta z braku limitu liczby produktów oraz pomocy dedykowanego konsultanta i pierwszeństwa na infolinii. Ale i na tym jego możliwości się nie kończą. Każdy sklep może dodatkowo korzystać z licznych dodatków – aplikacji dostępnych w ramach App Store Shoper i rozbudowywać się o kolejne funkcjonalności.

 

 

Przykład?

Sklep internetowy E-zabawkowo. Jego potrzeby to: udoskonalenie i zautomatyzowanie komunikacji z klientami. Bo im więcej klientów, tym więcej zapytań i kanałów komunikacji, zwłaszcza kiedy e-sklep działa również w mediach społecznościowych.

Do tego przydatne okazały się więc rozwiązania, które pomagają te procesy zautomatyzować i poprawić przepływ komunikacji z klientem. Takie jak:

SmartSupp – czyli narzędzie do prowadzenia bieżącej komunikacja i odpowiadania na pytania klienta za pośrednictwem czata na stronie sklepu.

Shoper Messenger – zautomatyzowana komunikacja z klientem, przyspieszająca proces odpowiadania na pytania związane z ofertą sklepu czy zamówieniami.

SerwerSMS – dzięki któremu wysyła klientom powiadomienia SMS o zmianie statusu zamówienia.

Oraz integracje zewnętrzne, które spokojnie można połączyć z oprogramowaniem Shoper, jak np. Edrone – odpowiedzialny za automatyczną komunikację, tworzoną na podstawie scenariuszy zachowań klientów (m.in. powiadomienia o porzuconych koszykach).

 

 

Że duży może z powodzeniem sprzedawać na gotowym oprogramowaniu przekonuje również sklep Agencji Mienia Wojskowego, oferujący skarby z wojskowych magazynów.

Potrzeby: uruchomienie od podstaw sklepu, który będzie miał niezbędne zasoby do obsłużenia dużej liczby zamówień już w pierwszych dniach od startu. Słowem – niezawodność, odporność na duży ruch, dostęp do różnych narzędzi.

Żeby je spełnić, sklep poszerzył możliwości gotowego oprogramowania o zintegrowane narzędzia:

Favato – czyli integrację odpowiedzialną za wysyłkę faktur i dostęp do dokumentów dla klienta.

Google Ads Remarketing –  integracja, która dostarcza listy remarketingowe do konta Google Ads.

InPost Express – aplikacja do tworzenia szablonu przesyłek, generowania dokumentów przewozowych i etykiet, nadawania przesyłek kurierskich.

 

 

Jak pokazuje jeszcze przykład sklepu Selfieroom.pl, gotowe oprogramowanie jest świetną bazą do rozwoju wielu kanałów sprzedaży. 

W jego przypadku, „wszystko zaczęło się od niewielkiego sklepu internetowego z kilkoma modelami ubrań, które stworzyliśmy pragnąc spełnić swoje marzenia o ubraniach idealnych, mając przy tym nadzieję, że przypadną one do gustu też innym kobietom” – jak czytamy na stronie. „Z dnia na dzień ilość naszych zadowolonych klientek rosła. Intensywnie pracując tworzyliśmy nowe modele ubrań, które trafiały już nie tylko do dziewczyn w Polsce, ale i poza jej granicami”.

Skoro więc sklep, który działał już od dłuższego czasu na rynku, mógł się pochwalić dużym ruchem i brandem znanym w swojej branży, dlatego zależało mu na połączeniu i integracji kilku kanałów sprzedaży w jeden (tzw. multichannel). Porównywarki cen, serwisy branżowe i strony w social media – dla sklepu z modą to pola koniecznie do zagospodarowania. Dlatego wykorzystał aplikacje, które mu na to pozwoliły…

AplikacjaFreshmail – umożliwia prowadzenie efektywnego e-mail marketingu, niezależnie od wielkości e-biznesu.

Sklep na Facebooku – pozycja obowiązkowa dla każdego sklepu z modną odzieżą, pozwala na łatwą i skuteczną sprzedaż przez ten kanał social media.

Domodi – bardzo przydatna integracja z największym polskim serwisie e-commerce w kategorii moda.

XML Ceneo – czyli prosty sposób na wyświetlanie sklepowej oferty na Ceneo.pl, gdzie zaglądają miliony Polaków.

 

Duży, gotowy i jeszcze na już

Pisząc o możliwościach usługi Premium nie sposób jeszcze pominąć czasu, w jaki może powstać nowy sklep. Wdrożenia dzieją się u nas także niemal z dnia na dzień.

Tak było chociażby z oficjalnym sklepem Artura Rojka. Dosłownie 3 dni minęły od odebranego zgłoszenia do realizacji sklepu na zamówienie. Przy okazji koncertu pod hasłem „Męskie Granie #wdomu” artysta uruchomił na oprogramowaniu Shoper Premium własny Sklep.ArturRojek.pl, w którym pojawił się jego oficjalny merch: bluzy „Kundel” oraz pamiątkowe plakaty.

Ale to nie pierwszy raz, gdy „wygraliśmy” z czasem. W trzy dni ruszył u nas też, i znowu na oprogramowaniu Shoper Premium, oficjalny sklep Team X. Czyli projektu najpopularniejszych polskich YouTuberów, którzy postanowili przenieść się do ekskluzywnej willi pod Warszawą i wziąć udział w internetowym reality show. Dzięki transmisji online, widzowie mieli możliwość śledzenia za pomocą kamer, jak wygląda życie influencerów, a w oficjalnym sklepie internetowym –mogli zaopatrzyć się w ciuchy znanych z internetowych relacji postaci.

Masz pomysł na własny sklep w jakości Premium? Rzuć nam tylko wyzwanie!