Zachęcamy do lektury dzisiejszego artykułu Sylwii Czubkowskiej „E-handel wabi nowych klientów” w Dzienniku Gazecie Prawnej. Tekst koncentruje się na prognozach dotyczących rozwoju e-commerce w Polsce podkreślając znaczenie takich trendów, jak rozwój aplikacji mobilnych pozwalających na skanowanie cen i porównywanie ich za pośrednictwem Sieci, prezentacje wideo zwiększające możliwość poznania możliwości produktów oraz sklepy internetowe bazujące na Facebooku.

Więcej o trendach dotyczących rozwoju e-commerce w Polsce opowiada Rafał Krawczyk z Shoper.pl:

Czy integracja e-sklepów z Facebookiem to trend światowy, czy również rozwija się w Polsce?

Integracja sklepów internetowych z Facebookiem to trend międzynarodowy, który trafia właśnie do Polski i aktywnie się rozwija. Przyczyn jest kilka. Facebook to miejsce szerokiej i otwartej dyskusji łączącej znajomych. Mając na uwadze fakt, że przy decyzji zakupowej bierzemy pod uwagę właśnie rekomendacje, wskazówki przyjaciół, portale społecznościowe stają się świetnym miejscem do prowadzenia handlu. Przypomina to zakupy w pobliskim sklepie u znajomego, który może nam doradzić, przedstawić różnorodne zastosowania i polecić najlepszy produkt. Z tego również powodu, handel internetowy na Facebooku to swoista trampolina dla małych sklepów lub sklepów rodzinnych, które docierają do określonej niszy, unikalnej i wyraźnie zdefiniowanej grupy odbiorców. Warto również podkreślić, że sam Facebook zachęca do rozwijania aktywności w zakresie handlu. Portal społecznościowy wprowadza usługę zbliżoną do zakupów grupowych. Wystarczy zebrać grupę przyjaciół, by otrzymać upust na zakup określonego produktu, czy usługi.

Jak tradycyjne sklepy radzą sobie w sprzedaży internetowej?

Dzięki sprzedaży internetowej tradycyjne placówki handlowe potencjalnie zyskują wręcz nieograniczony zasięg działania i są w stanie zwiększyć skalę swojej aktywności. Wykorzystując istniejącą infrastrukturę mogą lepiej wykorzystać magazyny, optymalizować poziom zapasów, czy prezentować produkty. W skali międzynarodowej ogromną popularnością e-konsumentów cieszą się ubrania, żywność, zabawki i inne akcesoria dla dzieci, czyli asortyment charakterystyczny dla placówek tradycyjnych. Z pewnością e-handel to świetne rozwiązanie dla produktów klasy premium typu zegarki, czy biżuteria oraz różnego rodzaju sklepów hobbystycznych, dla których brakuje miejsca w galeriach handlowych. Ich atutem jest wiedza oraz unikalny produkt skierowany do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Jej wartość uaktywnia się właśnie w momencie szerokiego dotarcia oferowanego przez Internet. Nie wolno zatem zapominać, że warunkiem sukcesu sprzedaży internetowej prowadzonej przez tradycyjne placówki jest wyjątkowy charakter oferty i szczególny rodzaj obsługi oparty na fachowym doradztwie.

Jaka jest Pana opinia na temat treści multimedialnych prezentujących ofertę sklepów?

Wprowadzenie treści video na temat produktów, wynika przede wszystkim z konieczności zapewnienia konsumentom lepszej prezentacji oferty. W konsekwencji prowadzi to do świadomej i lepszej decyzji oraz pozytywnych doświadczeń konsumentów. Treść multimedialna częściowo eliminuje ograniczenia wynikające z braku możliwości dotknięcia i sprawdzenia wybranego produktu. Tego typu formę prezentacji proponuje np. sklep Actimed bazujący na oprogramowaniu Shoper. W skali międzynarodowej, prezentacje LiveDemo stają się standardem, natomiast możemy spodziewać się, że w polskich warunkach prezentacje video już wkrótce zyskają sporą popularność.