Exelmedia_wywiad Shoper

Sprawdzone rozwiązanie gwarantujące zyski, ułatwiające pracę oraz zachęcające do pozyskiwania nowych klientów – tak Program Resellerski Shoper ocenia spółka Exelmedia, firma specjalizująca się w marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Kto myśli o uruchamianiu e-sklepów dla swoich klientów, powinien wziąć ją za dobry wzorzec.

Nie będę oryginalny. Pomysł otwarcia własnej działalności zrodził się w czasie pracy na etacie – rozpoczyna rozmowę z nami Marcin Atamańczuk, Prezes Zarządu Exelmedia sp. z o.o. Spółki działającej na wielu rynkach (również zagranicznych) i specjalizującej się w marketingu w wyszukiwarkach internetowych (reklama PPC + SEO, certyfikowany partner Google dla kampanii Google AdWords). – Po trzech latach pracy w mediach, postanowiłem sam decydować o sobie i mieć pełną kontrolę nad tym, co chcę robić w pracy zarobkowej. Był rok 2008 – czas szybkiego rozwoju internetu w Polsce, a więc idealna okazja do wejścia na rynek. Chociaż z perspektywy czasu uważam, że mogłem zacząć jakieś pięć lat wcześniej, byłoby prościej. Początki, jak to zwykle bywa, były trudne, bo oprócz pracy organicznej, musiałem nauczyć się wszystkich rzeczy związanych z prowadzeniem własnej działalności. Przez lata popełniłem też wiele błędów, ale były one konieczne do tego, by osiągnąć kolejne, coraz to większe cele.

Jak wspomina Marcin, jego firma od początku działalności zajmowała się wdrażaniem sklepów internetowych, ale w 2008 roku kiedy startowała, rynek rozwiązań e-commerce dopiero się w Polsce rozwijał i nie było wtedy dostępnych „takich możliwości, jakie mamy w tej chwili”. Dziś to jednak wygląda już zupełnie inaczej.

Program Resellerski oferowany dzisiaj przez dostawcę oprogramowania Shoper, jest dobrym narzędziem współpracy pomiędzy agencją a platformą do budowania sklepów. To sprawdzone rozwiązanie gwarantujące zyski, ułatwiające pracę oraz zachęcające do pozyskiwania nowych klientów. Udział w tym programie odróżnia naszą agencję od pozostałych firm z branży, dając wiele rozbudowanych możliwości, w ramach ustalonych warunków współpracy. Uczestnicząc w Programie Resellerskim Shoper jesteśmy także lepiej postrzegani przez potencjalnych klientów – twierdzi szef Exelmedia.

 

Exelmedia_wywiad Shoper

 

A w jaki sposób jego firma w ogóle trafiła na Shoper? Marcin przyznaje, że przy wyborze oprogramowania ważne było przede wszystkim, by platforma do budowania sklepów była prosta w obsłudze, a zarazem posiadała rozbudowane opcje. Zależało mu także na jej uniwersalności, aby móc dostosować konkretne funkcjonalności do sklepów klientów, reprezentujących różne branże. – Rozwiązania “open source” nie sprawdzały się w naszym przypadku. Zawsze pojawiały się problemy z integracją z zewnętrznymi systemami, które wymagały godzin pracy programisty – wspomina.

Dużym plusem oprogramowania Shoper jest tzw. out of the box – po zakupie licencji w ciągu paru chwil mamy dostęp do funkcjonalności, jakie powinna posiadać nowoczesna platforma e-commerce. Koniec z instalacją wtyczek, dostosowywaniem ich do wymagań zewnętrznych systemów, poświęcania czasu na programowanie rozwiązań. Możemy skupić się na sprzedaży, co w przypadku naszej agencji jest główną usługą, jaką proponujemy klientom – ocenia Marcin. – Pomagamy wypromować sklep w wyszukiwarce Google – za pomocą linków sponsorowanych AdWords i wyników pozycjonowania SEO. Połączenie naszych działań z uniwersalnością oprogramowania Shoper, daje możliwość uzyskania jak najwyższych pozycji w wyszukiwarkach przez sklepy internetowe naszych klientów. Skupiamy się więc na pracy marketingowej i sprzedażowej, bo wszystkie problemy natury technicznej są rozwiązywane przez platformę, co też gwarantuje nam maksymalną oszczędność czasu i pracy.

 

Semforge_Shoper

 

A propos sprzedaży. Swoje usługi, Exelmedia sprzedaje klientom m.in. za pośrednictwem sklepu internetowego semforge.com. Marcin bardzo ceni sobie ten kanał, bo udało mu się zapakować ofertę w jeden produkt, który można teraz dodać do koszyka i tym prostym sposobem zlecić spółce realizację zadań. – Dało to oszczędność czasu przy załatwianiu formalności oraz umożliwiło “uproduktowienie” usług prowadzenia kampanii Google AdWords – podsumowuje. Pytany z kolei o kondycję rodzimego rynku i jego przyszłość zauważa, że zmiany idą ku lepszemu. Choć polski e-commerce czeka jeszcze sporo pracy. – Branża się konsoliduje, jak każdy dojrzewający rynek. Za parę lat zostanie w niej tylko 2-3 liderów, ale mamy nadzieję, że jednym z nich będzie Shoper. (uśmiech) Rośnie też wiedza klientów, choć w tej kwestii jest jeszcze wiele do zrobienia. Dodatkowym problemem małych i średnich firm jest ich częste działanie “od pierwszego do pierwszego”, bez żadnego planu, co przekłada się na niskie budżety i ciągłe szukanie “złotego środka”.

Jego Exelmedia zdaje się być firmą, której udało się go znaleźć. Choćby dlatego warto się na niej wzorować.