Facebook Reklama Shoper

Mieć tysiące fanów na Facebooku – jak to łatwo powiedzieć. Ale da się to zrobić. Choćby poprzez reklamy, które prowadzimy dla sklepów internetowych Shoper. Oto wszystko, co musisz o nich wiedzieć.

 

1. Czym są Facebook Ads?

To jedne z najskuteczniejszych dziś sposobów na pozyskanie nowych zamówień dla sklepu internetowego. Kampanie reklamowe uruchamiane są w obrębie największego serwisu społecznościowego na świecie, Facebooka – ale też na Instagramie i w Messengerze – i kierowane na ustalone grupy odbiorców. Wszystko prowadzimy w ramach usługi Shoper Kampanie.

2. Jakie są rodzaje Facebook Ads?

Rodzaje reklam, jakie prowadzimy to: ruch na stronę www, pozyskiwanie kontaktów, polubienia strony, aktywność dotycząca posta, reakcje na zaproszenia na wydarzenia.

W ramach kampanii Facebook Ads realizujemy reklamy pod nazwą “Sprzedaż z katalogu”, gdzie mamy do dyspozycji remarketing dynamiczny i broad audience.

Remarketing dynamiczny to technika marketingowa, która polega na ponownym zaangażowaniu użytkownika, który już raz odwiedził stronę danego e-sklepu, ale niekoniecznie sfinalizował zakup. Przykładowo: użytkownik wchodzi na stronę twojego sklepu i produktu. Następnie na Facebooku, Instagramie i Messengerze wyświetla mu się reklama z wykorzystaniem przedmiotu, którym był zainteresowany. Po kliknięciu w reklamę, zostaje przekierowany bezpośrednio na kartę produktu w twoim sklepie.

W przypadku targetowania Broad Audience kierujemy reklamę do osób podobnych do tych, które odwiedziły twój sklep. Facebook sam dobiera osoby, które mogą być zainteresowane zakupem produktów z danej kategorii i kieruje do nich twoją reklamę. Jej celem jest ściągnięcie jak najbardziej wartościowego, nowego ruchu na stronę sklepu.

3. Z jakich rodzajów reklam mogę skorzystać?

Formaty reklam, z których można skorzystać w ramach kampanii to: kolekcja, karuzela i reklama na przejście z jednym obrazem (produktem). Każdy charakteryzuje się czymś innym, więc w doborze odpowiedniego formatu pomogą ci zawsze specjaliści Shoper.

4. Gdzie wyświetlają się moje reklamy?

Reklamy zazwyczaj pojawiają się na Facebooku (na komputerze i w aplikacji), Instagramie oraz w Messengerze (w skrzynce odbiorczej między innymi wiadomościami).

5. Jak wyglądają moje reklamy?

Każda reklama składa się z angażującego opisu oraz zdjęć produktów, które są klikalne i przenoszą na stronę sklepu.
Wygląd reklamy zależy od jej wybranego rodzaju: czy jest to remarketing czy broad, a także od tego, czy promujemy jeden produkt czy karuzelę oraz – od miejsca gdzie reklama się wyświetla.

 

6. Co muszę zrobić, żeby uruchomić kampanię Facebook Ads?

Przygotować odpowiednio produkty do reklam (zadbać o ciekawe, angażujące opisy i dobre zdjęcia), spełnić kroki jak przy reklamach Google i przygotować budżet. Reszta należy do nas.

7. Kto/jak wybiera produkty do reklam?

Aktualny system reklamowy Facebooka pozwala wybierać produkty konkretnej marki, od określonej ceny lub w danym zakresie cenowym i z wybranej kategorii (spójnej z kategoriami na samym sklepie internetowym). Nie możemy jednak wybrać pojedynczych produktów. Trzeba mieć na uwadze, że w karuzeli reklamowej wyświetla się przynajmniej 5 produktów, dlatego im więcej twój sklep ich posiada, tym lepiej.

Ważne – do pobierania produktów używamy pliku XML, który aktualizuje się co kilka godzin.

8. Co mogę reklamować na Facebooku?

Niemal wszystko – za wyjątkiem materiałów zabronionych.

9. Co jeśli klientom wyświetlają się produkty, których nie ma w moim sklepie?

To się raczej nie wydarzy. W reklamach zaznaczamy, że wybieramy tylko te produkty, które są dostępne w twoim sklepie internetowym (Facebooka aktualizuję listę co kilka godzin, więc ważne, by towary były faktycznie na stanie w sklepie).

10. Skąd pobierane są zdjęcia i opisy produktów? Czy można dodać inne zdjęcia niż na stronie?

Zdjęcia i opisy są pobierane ze sklepu internetowego – zaciągają się automatycznie za pomocą pliku XML. Nie można dodać innych zdjęć.

11. Mam u was od kilku dni reklamę, ale żadnych zakupów. Jak to możliwe?!

Wyjaśniamy, uspokajamy: przyda tu się na pewno odrobina cierpliwości. Kiedy startujemy z reklamą na Facebooku, Piksel jest pusty – nie ma żadnych osób do remarketingowania. Potrzeba więc czasu, żeby ci się zebrali. Sam Facebook ma tzw. fazę “uczenia się” – sprawdza, komu wyświetlać reklamy, by ten reagował na nie i dokonywał zakupu. To, ile taka faza trwa, zależy od zdarzeń, które zadzieją się w sklepie – im większy będzie w nim ruch, tym nastąpi to szybciej.

Dodatkowo trzeba też pamiętać o oknie konwersji – Facebook wyświetla reklamę w poniedziałek, ktoś kupi towar w środę, ale w raporcie zakup zostanie przypisany do poniedziałku.

12. Czy kampania jest optymalizowana?

Oczywiście. Zawsze sprawdzamy który rodzaj (remarketing czy broad) lepiej sprzedaje, a także czy skuteczność reklam i liczba zakupów z reklamy jest na bardzo dobrym poziomie.
Skracamy/wydłużamy również okienko do remarketingu, żeby nie zamęczyć użytkowników reklamą naszego sklepu, gdy grupa odbiorców okaże się zbyt mała.

13. Na jakie grupy przekazywany jest budżet?

Zazwyczaj podczas startu kampanii uruchamiamy naraz, na jednym budżecie (całkowitym), zarówno reklamy remarketing, jak i broad. Dajemy Facebookowi możliwość wyboru, która kampania będzie lepsza dla danego sklepu.

14. Czy mogę gdzieś podejrzeć reklamę?

Reklamy można podejrzeć w Bibliotece reklam. W tym celu trzeba wejść na firmowy fanpage, zjechać do boksu Transparentność strony, kliknąć Zobacz więcej i potem Wyświetl w Bibliotece reklam.

15. A wyniki?

Raport z kampanii będzie w panelu sklepu w zakładce Shoper Kampanie.

16. Dlaczego warto?

Korzyści jest sporo. Reklamując się na Facebooku z jednej strony zyskujesz nowych klientów, z drugiej – budujesz swoją markę. Docierasz nie tylko do użytkownika zainteresowanego twoją reklamą, ale i do jego znajomych.

I nie musisz wcale być specjalistą od Facebook Ads – zlecając nam takie reklamy w ramach usługi Shoper Kampanie możesz liczyć na fachową opiekę i obsługę całego procesu. Na twoje życzenie zajmiemy się utworzeniem konta i optymalizacją działań reklamowych, a o postępie kampanii dowiesz się z dostarczanych ci raportów.

 

17. Dlaczego warto Shoper Kampanie?

Patrz punkt wyżej. Ale także dlatego, że marka Shoper ma ponad 12 lat doświadczenia na rynku e-commerce i kilkadziesiąt tysięcy sklepów online, otwieranych w Polsce i za granicą. Wiemy, co robimy i robimy to najlepiej, ponieważ dobrze znamy sklepy pracujące na naszej platformie, a kampanie prowadzimy dla kilkuset klientów miesięcznie. I ich liczba stale rośnie.

Shoper ma status partnera Google PREMIER – czyli najwyższy przyznawany firmie współpracującej z Google. Status jest gwarancją niezawodności i pełnego profesjonalizmu przy prowadzeniu kampanii Google Ads.

Co więcej – jesteśmy też partnerem marketingowym Facebooka. Status Facebook Partner pozwala nam na uruchamianie profesjonalnych kampanii reklamowych dla sklepów Shoper zarówno na Facebooku, jak i Instagramie oraz Messengerze.

Zleć nam teraz uruchomienie kampanii dla twojego sklepu.