Rozwój każdej firmy wymaga inwestycji. Chcesz wiedzieć, jak pozyskać finansowanie dla swojego e-biznesu? Zobacz, czym jest fundraising i jak wykorzystać go do rozkręcenia twojego sklepu online– na przykładzie finansowania Uncapped.


Najczęściej poszukując finansowania, myślimy o kredycie bankowym. Tych jest wiele rodzajów, również dla firm. Kredyt inwestycyjny, kredyt obrotowy czy też zwykła pożyczka firmowa, np. od wyspecjalizowanej pozabankowej instytucji finansowej – każdy z tych produktów ma swoją określoną specyfikę. Dzisiaj jednak skupimy się na fundraisingu.

Pamiętaj, że każdy posiadacz sklepu internetowego Shoper ma dostęp do wyselekcjonowanej oferty usług finansowania biznesu, stworzonych z myślą o e-commerce. Wystarczy zalogować się do panelu sklepu i wejść w zakładkę ->Zwiększaj sprzedaż -> Finansowanie sklepu, a następnie wybrać ofertę i złożyć wniosek. Wszystko odbywa się całkowicie online przy minimum formalności. Tutaj dowiesz się o tym więcej.

Dzisiaj jednak skupimy się na fundraisingu, który skierowany jest do dojrzałych biznesów, chcących znacznie się rozwinąć i np. podbić zagraniczne rynki.

Finansowanie sklepu internetowego. Limit, pożyczka, faktoring – sprawdź, co wybrać?

Czym jest fundraising i jak go wykorzystać w biznesie

Prowadząc sklep internetowy i szukając dodatkowych środków na marketing, powiększenie zespołu czy zakup większej ilości towaru, możesz sięgnąć po rozwiązania typu fundraising, czyli zbieranie funduszy.

Być może to pojęcie kojarzy ci się tylko ze zbiórkami charytatywnymi i organizacjami pożytku publicznego – rzeczywiście, w tym kontekście jest używane najczęściej. Jednak fundraising działa przede wszystkim w biznesie, a w największym skrócie polega on po prostu na zdobywaniu środków finansowych na wyznaczone cele biznesowe. W tej sytuacji fundraising należy rozumieć jako finansowanie przedsiębiorstwa za pośrednictwem kapitału pozyskanego z zewnętrznych źródeł. Fundusze mogą pochodzić od różnych kredytodawców, w tym od banku, inwestorów, z dotacji rządowych, a nawet od ogółu społeczeństwa. Wybór odpowiedniego modelu finansowania zależy od twoich planów na dalszy rozwój.

Jeśli prowadzisz firmę w formie spółki prawa handlowego i po prostu poszukujesz finansowania do 5 mln euro, bez konieczności oddawania udziałów w swoim sklepie, możesz skorzystać z finansowania Uncapped, które jest dostępne dla właścicieli sklepów Shoper. Uncapped oferuje możliwość pozyskania kluczowego kapitału na rozwój, bez rezygnacji z pełnej kontroli nad swoją działalnością.

Jak działa finansowanie Uncapped

Każdy księgowy wie, że kapitał własny może być jednym z najdroższych sposobów pozyskiwania kapitału obrotowego, ale wielu właścicieli obawia się także obsługi zadłużenia, które w zmiennych warunkach ekonomicznych, może być kosztowne. Naprzeciw tym obawom wychodzi Uncapped, które oferuje prostą i elastyczną alternatywę, która obecnie staje się jednym z najpopularniejszych i najwygodniejszych modeli finansowania w e-commerce. Finasowanie Uncapped zostało stworzone z myślą właśnie o potrzebach przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe, którzy poszukują dodatkowych środków na towar, marketing lub zwiększenie zespołu

Na czym to polega? Najważniejsze jest to, że spłata uzależniona jest od wielkości twoich przychodów. Oznacza to, że w przypadku, gdy sprzedaż w twoim sklepie spadnie – maleje też wartość spłat. A gdy masz dobry miesiąc, szybciej spłacasz zobowiązanie. Uncapped pobiera spłaty automatycznie, łącząc się z procesorem płatności lub poprzez polecenie zapłaty. Koszty pozyskanego finansowania mieszczą się w przedziale od 3% do 12%.

Dzięki finansowaniu Uncapped możesz otrzymać od 10 tys. do 5 mln euro nawet w ciągu 24 godzin.

Dowiedz się więcej o finansowaniu Uncapped

Zalety finansowania Uncapped

Jedną z głównych zalet finansowania Uncapped na platformie Shoper jest to, że nie potrzebujesz żadnego biznesplanu, prezentacji ani przygotowania licznych dokumentów księgowych do oceny zdolności kredytowej. Złożenie wniosku jest bardzo proste i wymaga minimum formalności. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz dostępny na tej stronie, gdzie należy podać podstawowe informacje kontaktowe i adres internetowy e-sklepu. Dalej z pomocą przyjdą ci wyspecjalizowani konsultanci.

☞ Finansowanie Uncapped skierowane jest do firm działających w formie spółek z o.o oraz SA.
☞ Z oferty mogą skorzystać firmy, których miesięczny przychód wynosi co najmniej 35 tys. euro, a sklep internetowy działa przynajmniej od 6 miesięcy.
☞ Pozyskane środki można przeznaczyć na inwestycje w marketing, zakup towaru lub zwiększenie zespołu.

 

Fundraising a inne rodzaje finansowania

Dobrze, ale czym faktycznie różni się fundraising od innych metod finansowania? Myśląc o finansowaniu zwykle przedsiębiorcy mówią „kredyt w banku”. Ale kredyt kredytowi nierówny, ponadto są ich różne rodzaje – nawet w przypadku finansowania działalności firmowej. Poniżej krótka charakterystyka różnych rodzajów finansowania.

Kredyty inwestycyjne zwykle wymagają licznych formalności i stosunkowo długiego okresu aktywności przedsiębiorstwa. Zaciąga się je na określony cel biznesowy, np. zakup specjalistycznego sprzętu. Zwykle też kwota kredytu jest stosunkowo wysoka – nawet do kilku milionów złotych.

Przy tego rodzaju produkcie bank może wymagać szeregu dokumentów, biznesplanów i zabezpieczeń – zwłaszcza, gdy przedsiębiorstwo stara się o wysokie finansowanie w kwocie ponad 100 tys. PLN. Banki bowiem wnikliwie weryfikują firmy i potencjał biznesu, na który starają się pozyskać kredyt. Oznacza to, że tego rodzaju finansowanie może też wymagać dodatkowych gwarancji i zabezpieczeń – oznacza to, że otrzymanie kredytu inwestycyjnego, nawet jeśli proces jest w pełni online, rzadko kiedy jest proste i szybkie.

Jakie są koszty takiego finansowania? Najczęściej należy liczyć się z prowizją przygotowawczą oraz oprocentowaniem, na które składa się stawka WIBOR oraz marża banku.

Kredyt odnawialny lub kredyt w rachunku bieżącym, często też określany limitem lub kredytem obrotowym, to jeden z najpopularniejszych produktów finansowych dla firm, które chętnie z niego korzystają. Jego celem jest zabezpieczenie środków zapewniających firmie płynność finansową, czyli można z niego korzystać wtedy, gdy jest to konieczne.

Limity kredytowe przyznawane są na różne kwoty, już od kilku tysięcy złotych. Dostępne są one dla firm z poziomu rachunku bankowego. Proces wnioskowania wymaga spełnienia kilku formalności, ale coraz częściej ma on charakter mocno zautomatyzowany i online’owy. Wizyta w oddziale najczęściej potrzebna jest jedynie do zawarcia umowy.

Jakie są koszty takiego finansowania? Należy liczyć się z tzw. prowizją za udzielenie kredytu oraz oprocentowaniem zależnym od stawki i marży banku. Limitom często towarzyszą też inne opłaty np. za odnowienie. Zaletą tego finansowania jest to, że odsetki płaci się zazwyczaj tylko od wykorzystanej kwoty.

 

 

Karta kredytowa dla firm to jeden z najprostszych produktów. To jeden z najprostszych produktów, który w zasadzie nie różni się od karty kredytowej dla osoby fizycznej (konsumenta). Karta kredytowa umożliwia dostęp do stałej linii kredytowej, z której można skorzystać w dowolnej chwili. Rozlicza się ją w cyklach miesięcznych. Zwykle karty kredytowe cechuje długi okres bezodsetkowy (ponad 50 dni) oraz stosunkowo prosty proces wnioskowania.

Zaletą kart mogą być dodatkowe benefity, np. ochrona ubezpieczeniowa, rabaty na zakupy lub cashback, czyli zwrot określonego odsetka wydanych środków na dany zakup zrealizowany za pomocą karty kredytowej. Ile to kosztuje? Najczęściej jedynymi kosztami jest oprocentowanie za wykorzystany limit i opłaty za odnowienie karty.

Crowdfunding to inaczej finansowanie społecznościowe. Na całym świecie firmy korzystające z platform crowdfundingowych zebrały już ponad 300 mld dolarów.

W tym modelu finansowania drobni inwestorzy wspierają realizację twojego celu, jeśli tylko będzie on dla nich interesujący i przekonujący. Za swoją inwestycję są nagradzani niewielkim udziałem w twojej firmie, choć nie wszystkie platformy crowdfundingowe tego wymagają. Na części z nich możesz nagrodzić inwestorów w inny sposób, np. produktem z limitowanej edycji czy w przedsprzedaży.

Crowdfunding jest szczególnie popularny wśród początkujących biznesów e-commerce, ale w dużej mierze powodzenie tej formy pozyskania kapitału zależy od czynników, na które przedsiębiorca może mieć umiarkowany wpływ np. sentyment inwestorów do pomysłu biznesowego. Nie każdy projekt zbiórki funduszy w ramach crowdfundingu kończy się sukcesem. Nie jest to także całkowicie wolne od opłat, a ich wysokość zależy od wielu czynników, m.in. wyboru platformy crowdfundingowej, a także tego, czy przedsiębiorca skorzysta z usług profesjonalnej firmy przygotowującej ofertę.

Innym sposobem na finansowanie biznesu online są dotacje rządowe lub unijne. Jednak by je otrzymać, trzeba spełnić szereg warunków i formalności, a proces od podjęcia decyzji do złożenia wniosku, a następnie otrzymania pozytywnej decyzji i wypłaty środków może zająć nawet kilka miesięcy.

 

Jesteś w Shoper, jesteś w dobrych rękach

Na platformie Shoper stale rozwijamy ofertę usług finansowych dla sprzedawców, by prowadzenie firmy i sklepu internetowego było dla nich jak najwygodniejsze. W portfolio usług finansowych dostępnych na Shoper znajdziesz nie tylko ofertę Uncapped, ale też Brutto, które umożliwia pozyskanie przez sklep internetowy limitu do 100 tys. PLN za pośrednictwem, którego można opłacać faktury za wydatki firmowe np. usługi marketingowe, towar lub inne rachunki.

W Shoper wierzymy, że przedsiębiorcy zasługują na to, by mieć zawsze dostęp do najlepszej oferty finansowania, bez konieczności marnowania wielu godzin na porównywanie produktów. Wszystko w możliwie najprostszy i czytelny sposób. Dlatego jako właściciel sklepu internetowego Shoper zyskujesz wgląd do wyselekcjonowanej oferty produktów finansowych idealnie dopasowanych do potrzeb e-handlu już wprost ze swojego  panelu administracyjnego w zakładce Zwiększaj sprzedaż -> Finansowanie sklepu. Lista partnerów finansowych Shoper dostępna jest tutaj.

Dowiedz się więcej o finansowaniu Brutto

Jak i gdzie szukać pieniędzy na finansowanie sklepu – posłuchaj podcastu Shoper Talks z Łukaszem Piechowiakiem