Płatności Google Pay

Wygoda, szybkość, bezpieczeństwo – lista korzyści z używania Google Pay w sklepie internetowym jest długa, ale ważne są też wytyczne związane z tą usługą. Przypominamy najważniejsze.

 

Sklepy internetowe pracujące na oprogramowaniu Shoper już od ponad roku mogą korzystać z łatwej i bezpiecznej metody płatności jaką jest Google Pay. Jej największą zaletą są szybkość i wygoda – podczas finalizacji zamówienia w sklepie wystarczy, że klient wybierze opcję „Zapłać przez Google Pay” i poda adres do dostawy. Płatność dokonywana jest błyskawicznie i bez konieczności każdorazowego logowania się czy wpisywania danych karty płatniczej. Ale przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Dla kupujących oznacza to dużą wygodę, a dla sprzedawców mniej porzuconych koszyków. Dlatego cieszymy się, że mogliśmy nawiązać współpracę z tak popularną platformą sklepową jak Shoper. Na uwagę zasługuje fakt, że sprzedawca może włączyć Google Pay bez konieczności kodowania – czyli tak prosto, jak jego klienci płacą tą metodą, w zaledwie kilku kliknięciach!” – mówi Lucyna Janas, Strategic Partner Manager dla Google Pay w Polsce.

 

Google Pay – jak włączyć w sklepie internetowym Shoper?

Jeśli masz już sklep internetowy Shoper, żeby skorzystać z Google Pay i włączyć tę usługę dla swoich klientów, musisz mieć aktywne Shoper Płatności oraz włączoną obsługę kart płatniczych. O tym, jak to zrobić, dowiesz się z tego Artykułu Pomocy.

Opis i konfigurację Google Pay (bezpośredniej aktywacji) znajdziesz w tym miejscu. W każdej chwili możesz nas też poprosić o pomoc, wysyłając mejla na adres [email protected].

Google Pay został zintegrowany z systemem Shoper Płatności i udostępniony właścicielom sklepów bez dodatkowych opłat. Dzięki temu mają oni dostęp do wszystkich najważniejszych metod płatności w ramach jednej, wewnętrznej usługi i pozwalają swoim klientom jeszcze szybciej i bezpieczniej płacić za zakupy.

A klienci uwielbiają nowoczesne i szybkie płatności. Jak na przykład informuje badanie zlecone przez instytucję płatniczą Akcenta – 25% Polaków spodziewa się rezygnacji z gotówki już w ciągu najbliższych 10 lat. Już teraz, w sieci, przy użyciu smartfonów kupują chętnie zarówno młodzi, jak i starsi. Tę zmianę widać również w sklepach internetowych Shoper. Jeszcze w 2017 r. niemal połowa sklepów korzystających z naszego oprogramowania udostępniała klientom tylko jedną lub dwie metody opłacania zakupów. Ale już w 2019 roku liczba sklepów, gdzie klienci mają do wyboru co najmniej trzy metody płatności wzrosła z 53 do 63 procent.

Google Pay – o czym musisz pamiętać?

Włączając najpierw Shoper Płatności, a następnie udostępniając klientom Google Pay, musisz zadbać o właściwą prezentację przycisku i znaku informującego o usłudze dostępnej w twoim sklepie. To bardzo ważne – firma Google pilnuje, by wytyczne dotyczące elementów marki Google Pay były przestrzegane na stronach internetowych. Oto najważniejsze z nich.

Wszystkie przyciski Google Pay widoczne na stronie muszą być – za tym poradnikiem Google – zgodne ze wskazówkami dotyczącymi marki, takimi jak:

rozmiar musi być ustalany względem innych podobnych przycisków lub elementów na stronie;
kolor przycisku musi kontrastować z kolorem tła otaczającego go obszaru;
☞ z każdej strony przycisku musi być pozostawiony pusty obszar o minimalnej szerokości 8dp.

 


Źródło: Google

 

Przyciski Google Pay dostępne są w dwóch wersjach kolorystycznych: czarnej i białej. Każda wersja występuje z tekstem „Zapłać przez” i bez niego. Nie wolno używać innych kolorów i innych napisów niż te podane na przyciskach. Nie wolno też ich modyfikować, samodzielnie tłumaczyć lub tworzyć własnego przycisku/znaku, wzorując się na oryginale.

 


Źródło: Google

 

Co ważne: rozmiar przycisku lub znaku Google Pay musi pasować do innych przycisków/logotypów wyświetlanych podczas procesu płatności. Znak Google Pay nie może być od nich mniejszy.

 

 

Zastosowanie się do tych wytycznych pozwoli na lepsze wyeksponowanie Google Pay pośród metod płatności w e-sklepie i ułatwienie finalizacji zakupów. Wciąż na pewno wielu klientów, którzy chcieliby płacić szybko i wygodnie przez internet, nie wie o możliwościach i korzyściach, jakie daje ta usługa. W razie dodatkowych pytań na temat korzystania z Google Pay w swoim sklepie – pisz do nas śmiało.