O początkach rozwoju i ewolucji oferty sklepu Zgrami.pl opowiada Kasia Czerewko.

  • Utrzymuj stały kontakt z klientem.
  • Bądź elastyczny i reaguj na potrzeby kupujących.
  • Realizuj zamówienia najszybciej jak to tylko możliwe.
  • Dbaj o rzetelne i wyczerpujące informacje o produkcie oraz o warunkach zakupu.

Czym kierowali się Państwo uruchamiając sklep internetowy? Co zmieniło się w sposobie prowadzenia sprzedaży od momentu pojawienia się w Sieci? Czy mechanizmy rządzące handlem tradycyjnym i internetowym różnią się w zasadniczym stopniu?

Gdy uruchamialiśmy Sklep Zgrami.pl, byliśmy nastawieni głównie na sprzedaż gier komputerowych ? był to nasz główny produkt. Ukierunkowaliśmy się też na konkurencję cenową w Internecie. Od momentu otwarcia tradycyjnego sklepu w Krakowie profil działalności ulegał stopniowej zmianie na korzyść gier tradycyjnych ? planszówek i łamigłówek. W tej chwili wyparły one z oferty niemal całkowicie gry komputerowe. Zmienił się zatem profil klienta. Sprzedaż w Internecie jest oparta głównie o konkurencyjność cenową ? do niej trzeba przykładać bardzo dużą wagę. W przypadku sklepu tradycyjnego ważniejsze są inne rzeczy: duży wybór, profesjonalne doradztwo, indywidualne traktowanie klientów.

Jakie gry cieszą się największą popularnością wśród Państwa klientów? Według jakiego klucza budują Państwo swoją ofertę? Czy na rynku pojawia się dużo nowości?

Mamy kilka hitów: ?Talisman. Magia i Miecz?, ?Osadnicy z Catanu? czy ?Carcassonne?. Bardzo dużą popularnością cieszą się łamigłówki na czele z kostką Rubika. Kostka przeżywa teraz swój renesans ? być może na fali mody na PRL i lata 80. Sięgają po nią dzisiejsi 30- i 40-latkowie, żeby przypomnieć sobie zabawkę z dzieciństwa. Drugą grupą jest młodzież gimanzjalno-licealna, głównie chłopcy. Wprowadzenie oryginalnej kostki Rubika do oferty było niewątpliwie bardzo dobrym posunięciem.

W przypadku nowych gier i łamigłówek często działamy metodą prób i błędów: sprowadzamy małą ilość i testujemy, jak reagują na daną nowość klienci. Jeśli jest chętnie kupowana, to zwykle trafia na stałe do oferty. Nie sprowadzamy jednak każdej nowości, która pojawi się na rynku. Postawiliśmy tu sobie bardzo ważną wytyczną ? mianowicie wszystkie gry w ofercie Sklepu Zgrami.pl mają mieć w sobie coś wartościowego. Dotyczy to w głównej mierze gier i łamigłówek dla najmłodszych, które mają ogromny wpływ na rozwój dziecka. Jest dla nas bardzo ważne, by rodzicie, którzy się u nas zaopatrują byli pewni, że kupowane u nas gry będą miały pozytywny wpływ na ich dzieci.

Gry z naszej oferty są zwykle dokładnie przetestowane przez pracowników i współpracowników zanim trafią na półkę sklepu. Korzystamy z opinii recenzentów i fanów gier.

Jak budują Państwo zaufanie do swojego sklepu? Za co najbardziej cenią Państwa klienci, pozostawiając komentarze pod produktem czy w porównywarkach cenowych?

Staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, jesteśmy elastyczni i reagujemy na potrzeby kupujących. Zamówienia realizujemy najszybciej jak to tylko możliwe. Dbamy o to, by na stronie sklepu były rzetelne i wyczerpujące informacje o produkcie oraz o warunkach zakupu.

Przeglądając Państwa stronę, natrafiłam na informacje o turniejach Friday Night Magic. Skąd pomysł na cotygodniowe imprezy? Czy organizowane przez Państwa piątkowe spotkania mają tę samą formułę, co organizowane za granicą?

Turnieje FNM nie są w tej chwili u nas organizowane. Ale faktycznie były one częścią ogólnoświatowego systemu turniejowego Wizards of the Coast, wydawcy gier kolekcjonerskich. Nie mamy teraz żadnych stałych imprez. Od czasu do czasu organizowane są pokazy gier w kameralnym gronie lub spotkania z planszówkami.

Ciekawym pomysłem, jaki Państwo realizują jest Wypożyczalnia gier. Jakie taka usługa działa w praktyce?

Wypożyczalnia gier działa tylko w sklepie tradycyjnym przy ul. Garbarskiej 5 w Krakowie. Osoba, która chce skorzystać z wypożyczalni musi wypełnić formularz ze swoimi danymi, zaakceptować regulamin i już może korzystać z zasobów wypożyczalni. Przy pierwszym wypożyczeniu gry pobieramy kaucję, która w całości wraca do wypożyczającego, gdy ten przyniesie w terminie grę. Dotyczy to tylko pierwszego wypożyczenia. Gry wypożyczane są na trzy dni. Ceny zaczynają się od 6 zł.

Jakie są według Państwa kluczowe funkcjonalności platformy do obsługi sklepu internetowego? Które rozwiązania traktują Państwo jako najbardziej użyteczne przy obsłudze sklepu?

Rozwiązanie oferowane przez Shoper są w większości wypadków satysfakcjonujące. Wygodna i przejrzysta obsługa zamówień i zarządzania produktami są przemyślane i spełniają swoją funkcję.

Jakie elementy serwisu e-commerce są Państwa zdaniem najważniejsze? Design, czytelna strona produktu, a może całkiem coś innego?

Zdecydowanie czytelność i przejrzystość.