Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, kobiety zdominowały zakupy w Internecie na polskim rynku. W ubiegłym roku według danych podawanych przez Nokaut.pl było ich już ponad 60%. Sklepy internetowe, powinny więc zabiegać o względy polskich klientek, nie tylko w Dniu Kobiet.

Dlaczego? Bo kobiety są bardziej wybredne. Częściej niż mężczyźni przed podjęciem decyzji zakupowych porównują dostępne oferty. Większą rolę odgrywa dla nich również cena produktu ? decydują się na zakupy on-line głównie ze względu na idące za tym oszczędności. Choć zaspokojenie kobiecych oczekiwań wymaga wysiłku, nie warto szczędzić pracy. Wynagrodzeniem dla właścicieli sklepów internetowych jest w tym przypadku nie tylko konkretny zysk finansowy, ale co chyba ważniejsze, lojalność klienta. Potwierdzają to badania przeprowadzone dla Ceneo.pl, w których 32% spośród sklepów biorących udział w badaniu wskazało na kobiety jako na stałych klientów, podczas gdy ten sam wskaźnik dla mężczyzn osiągnął 8%.

Kim jest polska e-konsumentka? Kolejne statystyki mówią o młodej zamężnej kobiecie z dużego miasta, posiadającej wyższe wykształcenie, która często poświęca swój czas na tzw. window shopping. Przeglądanie wirtualnych witryn, któremu nie musi towarzyszyć za każdym razem intencja zakupowa, daje dużą wiedzę na temat oferty. Najczęściej Polki zaopatrują się w Internecie w odzież, obuwie i dodatki. Nic dziwnego, że wiele sklepów przybiera dziś twarz kobiety.

– Jaki jest nasz sklep? Taki, jak nasze klientki. Red Coral jest więc kobietą piękną, niezależną, odważną, dynamiczną. Lubi nowinki, ale nie szokuje ekstrawaganckim wyglądem. Staramy się dopasować asortyment do gustów naszych klientek, dlatego uwzględniamy najnowsze trendy mody ? kolorystykę, kształty, wzory . Jednak nie chcemy być tylko niewolnikami mody, ponieważ istnieje grupa pań ceniących klasyczne, ponadczasowe piękno, stąd np. tak duża popularność pereł w tradycyjnym wydaniu, czyli prostych sznurów. ? mówi Anetta Strzelecka-Liszkowska, właścicielka sklepu z biżuterią RedCoral.pl

Dlaczego dokonywanie transakcji w Sieci tak dobrze się przyjęło? Dzięki szybkiemu dostępowi do Internetu, nawet zapracowana kobieta może pozwolić sobie na przyjemność płynącą z robienia zakupów, połączoną z rozsądnym gospodarowaniem rodzinnym budżetem.