W ciągu ostatnich dni Shoper wziął udział w dwóch interesujących wydarzeniach dotyczących branży IT – InternetBeta 2011 oraz Roadshow Akademii Empathy. Poniżej możecie przeczytać naszą krótką relację z obu konferencji.

InternetBeta różnorodnością stoi

303913_250854104950066_114539978581480_654206_188476105_nInternetBeta 2011 to trzecia edycja rzeszowskiej konferencji, która łączy różne środowiska związane z Internetem. Dzięki integracyjnemu charakterowi jest bardzo dobrym miejscem na wymianę poglądów i doświadczeń specjalistów z branży IT i nowych mediów. Konferencja odbyła się w dniach 14-15 września w Centrum Edukacji Międzynarodowej WSIiZ w Rzeszowie.

Najbardziej w pamięć zapadła nam prezentacja Pawła Tkaczyka pokazująca w jaki sposób można opowiadać historie naszych firm i jak budować marketingowy dialog z Klientami. Z kolei Bartłomiej Gola wypunktował aktualne bolączki branży internetowej ze szczególnym uwzględnieniem start-up?ów, które były także przedmiotem licznych kuluarowych rozmów. Ciekawie o tym jak Internet zmienia związki i zamyka nas w informatycznej pajęczynie miłości opowiadała Barbara Stawarz.

Na zakończenie pierwszego dnia konferencji odbył się wernisaż fotografii autorstwa Aleksandry Anzel WebDoKwadratu.pl. Na fotografiach bystre oko wypatrzy przedstawiciela firmy Shoper. Następnego dnia uczestnicy mieli do wyboru trzy oddzielne sesje prelekcji. Podczas jednej z nich Shoper wystąpił z prezentacją dotyczącą wyzwań technologicznych przed jakimi stoją platformy e-commerce typu SaaS. Zwiększony tego dnia ruch na firmowych stronach może tylko świadczyć o pozytywnym odbiorze naszego wystąpienia :) Kolejne prezentacje dotyczyły zakresu email marketingu, e-PR, technologii internetowych – w tym liczne prezentacje o cloud computing.304591_10150374422525170_406432420169_10673841_1590517202_n Kwestię użyteczności serwisów i sklepów internetowych poruszył Hubert Turaj z Edisondy. O videoblogach intrygująco opowiadał Maciek Budzich, a o monitorowaniu swojej marki w internecie z wykorzystaniem serwisu Brand24.pl, opowiadał współautor tego start-upu Michał Sadowski. Widać więc wyraźnie, że InternetBeta jest obowiązkowym punktem w planie branżowych konferencji do odwiedzenia.

Roadshow Akademii Empathy – czyli e-commerce okiem praktyka

,,E-commerce w praktyce? to cykl spotkań organizowanych przez Akademię Empathy, z których pierwsze odbyło się 19 września w Krakowie. Podczas seminarium eksperci i praktycy branży e-commerce dzielili się swoim doświadczeniem związanym z prowadzeniem działalności w Internecie. Poruszane tematy zostały podzielone na trzy bloki: prawo i finanse, biznes i marketing, technologie. Dobre praktyki w e-sprzedaży w bardzo użyteczny sposób przedstawiła Marianna Poproch-Wesołowska z MPW Kancelarii Radcy Prawnego. Temat logistyki w sklepie internetowym poruszył Tomasz Wesołowski z Empathy – Internet Software House. Natomiast Krzysztof Bartnik – autor ekomercyjnie.pl – podjął próbę przybliżenia powodów, przez które e-handel nie wygląda tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Nasz firmowy kolega Tomasz Tybon przedstawił sytuacje, w których wybór gotowego oprogramowania jest korzystnym sposobem rozpoczęcia prowadzenia e-handlu.

Roadshow Akademii Empathy to wzorowo zorganizowany event, który uzbroi w niezbędną wiedzę i przydatne narzędzia niemal każdego internetowego sprzedawcę. Długa lista Partnerów i ich doświadczenie w e-handlu, gwarantowała pozyskanie dużej dawki przydatnej wiedzy.