Promocje, zniżki i rabaty to słowa, które klienci kochają. Warto więc wykorzystać te narzędzia w sprzedaży online. Dowiedz się, jak tworzyć kupony rabatowe i kiedy je przydzielać.

Kody rabatowe i okazje cenowe – dlaczego warto stosować?

Kody rabatowe (albo inaczej kody promocyjne czy kupony rabatowe) to specjalne zniżki, okazje cenowe, które możesz przydzielać w swoim sklepie internetowym. Klienci często nie mogą zdecydować się na zakup, szukają oszczędności, zwlekają z zamówieniem albo zwyczajnie pomijają droższe oferty. Kupony rabatowe są dobrym sposobem na ominięcie tych trudności, skrócenie ścieżki zakupowej i zdobycie stałych klientów.

Jest także grupa klientów, którą interesują tylko okazje cenowe i rabaty – to one są główną motywacją do zrobienia zakupów. Przeglądając oferty sklepów internetowych szukają przede wszystkim działających kodów rabatowych i promocji.

Najlepszy czas na kody rabatowe i promocje

Kiedy najlepiej stosować kody rabatowe, promocje i zniżki w sklepie internetowym? Kupony mogą okazać się korzystne i dla ciebie, i dla twoich klientów w wielu sytuacjach, na przykład:

 

☞ gdy dopiero wchodzisz na rynek e-commerce, rozkręcasz sprzedaż online i potrzebujesz wypromować swój sklep,

☞ jeśli chcesz przekonać nowego klienta do pierwszych zakupów albo stałego do kolejnych,

☞ jeżeli zależy ci na zachęceniu klientów do dodatkowych akcji (np. zapisu do newslettera albo pobrania aplikacji),

☞ gdy sprzedajesz produkty sezonowe (np. ozdoby choinkowe czy opony samochodowe), ale chcesz zdobywać zamówienia też poza sezonem,

☞ kiedy potrzebujesz wyprzedać zalegający w magazynie twojego sklepu towar przed nową dostawą,

☞ by sprawdzić skuteczność konkretnych działań (np. webinarów albo ulotek rozdawanych na targach branżowych).

 

Możliwości wprowadzenia okazji cenowych i kodów rabatowych jest naprawdę mnóstwo. Zastanów się więc, jaki cel chcesz osiągnąć, i stwórz odpowiedni kod rabatowy, który ci w tym pomoże. Czytaj dalej, a dowiesz się, jak to zrobić.

 

Jak działają kody rabatowe w Shoper?

Zniżki i kody rabatowe mogą być różne w zależności od tego, czego potrzebujesz i na co możesz sobie pozwolić w swoim sklepie. W panelu administracyjny sklepu Shoper możesz tworzyć cztery rodzaje kuponów:

kwotowe – czyli np. -10 zł,

procentowe – czyli np. -25% zamówienia,

progresywne – zależne od wartości koszyka (im więcej produktów / wyższa kwota, tym wyższy upust),

na darmową wysyłkę – czyli np. darmowa wysyłka do zamówień w konkretny dzień.

 

Podczas tworzenia nowego kodu promocyjnego możesz określić nie tylko jego rodzaj, ale też to, czego będzie dotyczył. Wybierz, czy rabat ma być:

☞ ograniczony czasowo,

☞ ograniczony do konkretnej wartości koszyka,

☞ ograniczony do konkretnej liczby produktów w koszyku,

☞ ograniczony do określonej liczby użyć.

 

Możesz też zdecydować, czy rabat obejmie cały asortyment, produkty z wybranej kategorii lub kolekcji, produkty od danego producenta czy tylko konkretny towar. Prowadzisz sklep online z butami i masz w swojej ofercie sandałki, ale zbliża się już koniec lata i nowa dostawa? Możesz wygenerować kody rabatowe tylko na kategorię Sandały, dzięki czemu więcej osób zachęcisz do kupna właśnie tego obuwia i zwolnisz w magazynie miejsce na jesienną kolekcję.

Jak tworzyć kody rabatowe w sklepie Shoper?

Przy tylu możliwościach wyboru przydzielanie kodów rabatowych mogłoby wydawać się skomplikowane. Jednak w e-sklepach korzystających z oprogramowania Shoper jest to całkiem proste. Wszystko możesz załatwić z poziomu panelu administracyjnego swojego sklepu.

Dowiedz się więcej o tworzeniu kuponów rabatowych

 

Jak utworzyć kod rabatowy w panelu sklepu

 

Zanim utworzysz pierwszy kupon zniżkowy, aktywuj opcję Włącz kupony rabatowe w zakładce Zwiększaj sprzedaż > Promocje i rabaty > Ustawienia rabatów. Po dodaniu tej opcji w koszyku zakupowym twojego sklepu pojawi się pole do wpisania do kodu promocyjnego. Dodatkowo zwróć uwagę na sekcję Promocje oraz Łączenie zniżek w koszyku. Możesz tam ustalić, czy rabat z kuponu ma łączyć się z promocjami i innymi zniżkami w koszyku.

Aby dodać nowy kupon rabatowy, musisz nadać mu nazwę, podać kod, który zobaczą kupujący, a następnie wybrać typ rabatu i produkty / kategorie, które obejmie. Możesz też określić, czy promocja ma być dostępna tylko dla konkretnej grupy klientów czy dla wszystkich.

Jak skorzystać z kuponu rabatowego? Po wejściu do koszyka w twoim sklepie użytkownik będzie mógł wybrać opcję Mam kupon rabatowy, wpisać kod we wskazanym miejscu i kliknąć Użyj. To wszystko.

 

Jak wykorzystać kody rabatowe w koszyku

Automatyzacja kodów zniżkowych

Kody rabatowe i kupony promocyjne to bardzo skuteczne narzędzia zwiększania sprzedaży internetowej. Mają też jednak swoje minusy – na każdym przyznanym kuponie rabatowym, sprzedawca musisz nieco obniżyć marżę. Ale skoro klienci oczekują okazji cenowych i promocji, warto nakłonić ich do wykonywania pożądanych przez ciebie czynności w zamian za taką bonifikatę.

Przydzielenie kodu rabatowego za subskrypcję newslettera, rejestrację w sklepie lub zakup określonych produktów zachęci kupujących do większej aktywności, na której ty finalnie zarobisz więcej. Automatyzacja tego procesu gwarantuje znaczną oszczędność czasu oraz umożliwia wpływ na zachowania klientów. Możesz wykorzystać do tego przydatną aplikację.

Jak działają Automatyczne Kupony Rabatowe? System automatycznie generuje kupony zniżkowe i wysyła je w formie wiadomości e-mail, gdy klient wykona wyznaczoną przez ciebie akcję. Jak to wykorzystać? Pobierz aplikację z naszego App Store, zainstaluj ją i skonfiguruj zgodnie z twoimi potrzebami.

Następnie dodaj definicję kuponów rabatowych, określając m.in. typ zniżki, wysokość rabatu oraz sytuacje, w których kod promocyjny ma zostać przyznany. Ustaw również zakres produktów, w których będzie można zrealizować kupony. Gdy wszystko będzie gotowe, poinformuj swoich klientów o dostępnych rabatach np. za pomocą baneru, newslettera, okna pop-up lub ikon informacyjnych.

Sprawdź, jak szybciej przydzielać kupony rabatowe