Współcześnie niemal każdy przedsiębiorca stawia na automatyzację procesów w swoim przedsiębiorstwie. To nie tylko ułatwia pracę, ale także pozwala na zaoszczędzenie czasu. Dowiedz się, czym jest ING Księgowość i jak może wpłynąć na prowadzenie sklepu internetowego.
Z tego artykułu dowiesz się:
☞czym jest ING Księgowość,
☞jak ING Księgowość może wpłynąć na prowadzenie sklepu internetowego,
☞na czym polega integracja platformy Shoper z ING Księgowość,
☞jakie korzyści płyną z automatyzacji procesów w firmie,
☞jakie są wymagania, aby skorzystać z ING Księgowość w sklepie internetowym.
Czym jest ING Księgowość?
Postępująca cyfryzacja daje przedsiębiorcom nowe narzędzia umożliwiające łatwiejsze prowadzenie działalności. Warto z nich korzystać. Pozwalają one na oszczędność zarówno czasu jak i zapewniają większy komfort pracy.
Jednym z rozwiązań ułatwiających prowadzenie biznesu jest księgowość online od ING Księgowość. Daje ona możliwość, załatwienia wszystkich niezbędnych spraw samodzielnie bądź z księgową bez wychodzenia z domu, z biura albo z magazynu. Potrzebujesz tylko urządzenia z dostępem do sieci.
ING Księgowość dodatkowo ułatwia i automatyzuje procesy związane z prowadzeniem firmy. Dzięki temu rozwiązaniu można wystawiać i rozliczać faktury, zarządzać magazynem oraz udostępniać dane księgowemu. Aplikację ING Księgowość można także zintegrować z platformą e-commerce Shoper.
Jak ING Księgowość może pomóc w prowadzeniu sklepu online?
Każda dokonana transakcja musi być w odpowiedni sposób udokumentowana. W przypadku sprzedaży jest to zazwyczaj paragon lub faktura. Aplikacja ING Księgowość umożliwia zautomatyzowanie procesu wystawiania dokumentów sprzedażowych. Integracja sklepu Shoper z aplikacją ING Księgowość pozwala na automatyczne wystawianie faktur i wysyłanie ich mailem do klienta. Z poziomu aplikacji można je także z łatwością zaksięgować lub przesłać do biura rachunkowego.
Co ważne, ING Księgowość umożliwia spersonalizowanie wystawianych faktur. Dzięki tej funkcji można dodać do nich dodatkowe elementy graficzne takie jak logo, adnotacje, uwagi a także przydatne informacje. Jest to więc wygodne narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób możesz wystawiać i wysyłać swoje faktury, bez konieczności spędzania czasu na ich ręcznym uzupełnianiu.
Jak zintegrować platformę Shoper z ING Księgowość?
Integracja platformy Shoper z aplikacją ING Księgowość to nic trudnego.
☞Wystarczy zainstalować aplikację Shoper na swoim smartfonie, a następnie się do niej zalogować.
☞W panelu administracyjnym sklepu w Shoper należy przejść do zakładki “Dodatki i integracje”, a następnie wybrać “Aplikacje”.
☞Tutaj w okienku “Szukaj” wpisz “ING Księgowość” i zainstaluj aplikację.
☞Po zalogowaniu do ING Księgowość wewnątrz aplikacji Shoper trafisz na widok ustawień integracji, gdzie zadecydujesz o wszystkich funkcjach aplikacji, z których chcesz korzystać.
Tutaj znajdziesz szczegółową instrukcję integracji aplikacji z Twoim sklepem Shoper
Na czym polega zaproponowana automatyzacja?
Integracja platformy Shoper z ING Księgowość jest rozwiązaniem proponowanym przedsiębiorcom, którzy zajmują się sprzedażą produktów i usług online. Jej głównym celem jest uproszczenie wystawiania i wysyłania faktur do klientów. Każdy kupujący dodawany jest przez system do bazy kontrahentów, a faktury wysyłanie są automatycznie na adres e-mail klienta. Ułatwia to przede wszystkim prowadzenie rozliczeń w firmie – likwiduje obowiązek ręcznej obsługi całego procesu.
Automatyzacja z wykorzystaniem ING Księgowość oferuje także szereg dodatkowych funkcji. To nie tylko wystawianie i wysyłanie faktur, ale także archiwum sprzedaży, moduł magazynu oraz moduł kadry i płace. Dzięki wielu możliwościom i funkcjom wszystkie dokumenty takie jak faktury, płatności, rozliczenia czy też deklaracje podatkowe możesz trzymać w jednym miejscu – czyli w aplikacji ING Księgowość. Za pomocą jednej aplikacji możesz zarządzać całą firmą.
Jak działa moduł magazynu?
Aplikacja ING Księgowość posiada także inne funkcje, które mogą okazać się przydatne przy prowadzeniu działalności. Jedną z nich jest moduł magazynu, dzięki któremu można na bieżąco sprawdzać stan faktyczny produktów. Aby mieć taką możliwość, należy przeprowadzić inwentaryzację czyli sporządzić szczegółowy spis produktów, które znajdują się w magazynie. Po wykonaniu takiego zestawienia moduł magazynu w aplikacji ING Księgowość zadba o każdorazową zmianę stanu magazynowego po dokonanej transakcji. To ułatwi kontrolę nad bieżącym stanem faktycznym towarów.
Oprócz bieżącego dostępu do aktualnych stanów magazynowych moduł magazynu w aplikacji ING Księgowość pozwala także na automatyczne wystawianie dokumentów magazynowych. Po wystawieniu każdej faktury moduł automatycznie rozlicza stany magazynowe na podstawie faktur i dokumentów. Co ważne, za pomocą tego modułu można prowadzić wiele magazynów, w zależności od zapotrzebowania.
Jak działa moduł kadry i płace?
Moduł Kadry i płace pozwala na sprawne prowadzenie rejestrów i rozliczenia pracowników. W ING Księgowość można bowiem znaleźć wiele praktycznych wskazówek i informacji, które pozwolą na samodzielną organizację spraw działalności. To z pewnością ułatwi samodzielne księgowanie – pozwoli na wysyłanie deklaracji podatkowych do urzędu skarbowego, a także deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ZUS. Dzięki modułowi Kadry i płace można z łatwością zarządzać sprawami pracowników razem z księgowością.
Inną opcją jest możliwość skorzystania z kompleksowej obsługi kadrowo-płacowej oraz biura rachunkowego, zarówno w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i spółek cywilnych. Dzięki tej funkcji nigdy nie zapomnisz o ważnych procedurach i terminach. Wykwalifikowany zespół kadrowy poprowadzi wszystkie sprawy za ciebie. Możesz także liczyć na wsparcie podczas kontroli takich instytucji jak ZUS czy PIP. Warto jednak wiedzieć, że wymogiem do skorzystania z takich usług jest korzystanie z bankowości internetowej ING.
Podsumowanie korzyści, jakie płyną z wykonanej automatyzacji
Integracja aplikacji ING Księgowość z platformą Shoper daje wiele korzyści przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Wdrożenie tych dwóch narzędzi w firmie pozwala przede wszystkim na oszczędność czasu. Czas zaoszczędzony na ręcznym wystawianiu faktur możesz przeznaczyć na sprawy ważniejsze dla firmy – takie jak na przykład dalszy rozwój biznesu. Co ważne, korzystanie z integracji nie jest dodatkowo płatne. Nie istnieją także limity liczby przekazywanych faktur.
Dzięki funkcjom, które daje ING Księgowość, możesz w jednym miejscu zobaczyć, jak wygląda prowadzenie sklepu internetowego. Wszystkie ważne kwestie związane z prowadzeniem firmy masz właśnie w ING Księgowość. To ogromne ułatwienie – zawsze wiesz, gdzie szukać potrzebnych dokumentów związanych z działalnością. Możesz zająć się księgowością firmy na własną rękę lub skorzystać z pomocy eksperta księgowego ING. Praktycznym rozwiązaniem jest także moduł magazyn, dzięki któremu masz bieżący dostęp do aktualnych stanów magazynowych.
Jakie są wymagania, aby skorzystać z usług ING Księgowość w sklepie internetowym?
Aby skorzystać z integracji aplikacji ING Księgowość z platformą Shoper, potrzebujesz:
☞firmowego rachunku bankowego w ING,
☞aktywnej usługi ING Księgowość,
☞aktywnego sklepu w Shoper.
Rachunek firmowy w ING
Podstawowym warunkiem skorzystania z integracji aplikacji ING Księgowość z platformą Shoper jest posiadanie rachunku firmowego w banku ING. Jeżeli nie posiadasz rachunku firmowego w banku ING, to możesz w każdym momencie go otworzyć.
☞Wystarczy, że wejdziesz na stronę ING, a następnie klikniesz „Otwórz konto teraz”.
☞Pamiętaj o tym, aby w trakcie składania wniosku, zaznaczyć opcję „Wypełniam wniosek z udziałem reprezentanta banku”, a w polu „Kod sprzedawcy” wpisać kod SHOPER.
Aktywna usługa ING Księgowość
Aby zintegrować ING Księgowość z platformą Shoper, należy mieć aktywną usługę ING Księgowość. Dostęp do usługi można otrzymać po zalogowaniu w profilu Moje ING.
☞W menu głównym należy wybrać opcję „Usługi”, a następnie „Fakturowanie”.
☞Po zapoznaniu z opisem tej funkcji należy kliknąć „Zacznij korzystać”.
☞W kolejnym kroku trzeba zapoznać się z treścią zgody na przekazywanie danych oraz regulaminem usługi.
☞Do weryfikacji uruchomienia usługi ING podaj kod aktywacyjny, który otrzymasz na numer telefonu zarejestrowany w bankowości internetowej.
Aktywny sklep Shoper
Niezbędne jest także posiadanie aktywnego sklepu na platformie Shoper. To nic trudnego – taki sklep można założyć już w kilka minut. Wystarczy wejść na stronę platformy, a następnie wybrać dla swojej firmy odpowiedni pakiet. Po jego zakupie możesz natychmiast korzystać z wszystkich funkcji, które daje platforma Shoper.
Integracja ING Księgowości z platformą sprzedażową Shoper przynosi wiele korzyści dla firmy. Automatyzacja pozwala przede wszystkim na dużą oszczędność czasu, a to prowadzi także do redukcji zbędnych kosztów. Najwyższy poziom zabezpieczeń i zgodność z bieżącymi przepisami powodują, że dane i dokumenty przechowywane w aplikacji są bezpieczne.
Tutaj znajdziesz aplikację ING Księgowość w Shoper App Store