Shoper Płatności odroczone PayPo

Płatności odroczone należą do tych rozwiązań, które zdobywają coraz większą popularność wśród kupujących. Zobacz, ile możesz zyskać, uruchamiając w swoim sklepie usługę PayPo.

 

Z tego artykułu dowiesz się:

☞ Jak rośnie znaczenie płatności odroczonych w sklepach online
☞ Dlaczego warto wdrożyć płatności odroczone w sklepie internetowym Shoper
☞ Jaki może to mieć wpływ na sprzedaż w twoim sklepie
☞ Dlaczego klienci oczekują tej formy płatności

 

Rynek e-commerce dynamicznie się zmienia i ewoluuje. Aby być konkurencyjnym i wyróżnić się na tle innych sklepów, musisz być na bieżąco z nowymi rozwiązaniami i zmieniającymi się preferencjami klientów. W ostatnich latach konsumenci znacznie zwiększyli wymagania wobec firm i marek, chętniej wykorzystując technologiczne nowinki i narzędzia maksymalnie ułatwiające zakupy online. Przewagi technologiczne w płatnościach nigdy nie były tak istotne jak teraz – to na tych odcinkach tworzy się ważny element pozytywnego doświadczenia zakupowego, który ma bezpośredni wpływ na konwersję, czyli skuteczność sprzedaży i lojalność klienta.

Zakupy online? Coraz chętniej!

Jak wskazuje raport Gemius „E-commerce w Polsce 2021”, już 77% internautów robi zakupy w sieci. Głównie są to klienci powracający, dla których e-zakupy nie są rzadkością czy też sposobem na skorzystanie z atrakcyjnej okazji. Kupowanie online stało się dla nich czymś naturalnym i wizyta w sklepie internetowym coraz częściej zastępuje im wizytę w markecie.

Wraz ze zmianą nawyków zakupowych, rosnącą częstotliwością i regularnością zakupów online wzrosły również świadomość oraz oczekiwania klientów. Ich duża otwartość na innowacje i nowinki technologiczne, szczególnie te ułatwiające zakupy, wymuszają na sprzedawcach dostosowywanie modelu biznesowego do najnowszych trendów.

Respondenci badania Checkout.com zgodnie twierdzą, że głównymi czynnikami, które w najbliższym czasie będą w największym stopniu kształtować rynek e-commerce, są rozwiązania BNPL (buy now, pay later), czyli płatności odroczone.

Z raportu firmy analitycznej Bain & Company wynika, że wśród amerykańskich kupujących usługi BNPL stawiane są na równi z nowoczesnymi formami konsumowania cyfrowej rozrywki, takimi jak np. Netflix. Również w Polsce płatności odroczone cieszą się rosnącą popularnością zarówno wśród konsumentów, jak i sprzedawców.

PayPo – poznaj kolejny argument, żeby kupować w twoim sklepie

 

Płatności odroczone PayPo – jak to działa?

Dzięki płatnościom odroczonym PayPo, dostępnym już dla każdego sprzedającego na platformie Shoper, klient może kupić produkt w sklepie online, otrzymać go od razu, a zapłacić za niego nawet do 30 dni później bez dodatkowych kosztów lub wydłużyć spłatę, rozkładając ją na dogodne raty.

Jak w praktyce wygląda kupowanie z PayPo w sklepie internetowym Shoper? Gdy klient trafi na stronę sklepu, który ma włączone płatności odroczone, po prostu wybiera w koszyku PayPo jako metodę płatności. Jeśli ma już wcześniej założone konto w PayPo, płatność za złożone zamówienie zatwierdza tylko kodem SMS. W przypadku gdy jest to jego pierwsza transakcja z PayPo, podaje swoje podstawowe dane, na bazie których w kilka sekund otrzymuje decyzję o odroczeniu płatności. Następnie PayPo opłaca zamówienie klienta, a sklep otrzymuje płatność od razu, po czym wysyła towar do kupującego. Ten ma aż 30 dni na spłatę należności do PayPo lub rozkłada płatność na raty.

Zobacz, jak w kilku prostych krokach wdrożysz płatności odroczone PayPo w swoim sklepie Shoper

Cały proces transakcji jest bardzo intuicyjny i trwa kilka sekund, a do tego jest bezpieczny, bo klient nie podaje żadnych danych do swoich rachunków lub kont. Tak wygodna transakcja zachęca do robienia większych zakupów – klienci korzystający z płatności odroczonych szybciej i chętniej decydują się na zakup oraz, jak dowodzą raporty, kupują oni nawet dwa razy częściej od klientów niekorzystających z metod odroczonej płatności. Oznacza to, że płatności  typu “kup teraz, zapłać później” od PayPo pozytywnie wpływają na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym, przyczyniając się do wzrostu wartości koszyków zakupowych i jednocześnie zmniejszając liczbę porzuconych transakcji.

 

Przykładowy koszyk w sklepie Kokonhome.pl

Wzrost wartości koszyka zakupowego

Planując strategię e-commerce, warto przyjrzeć się udostępnianym metodom płatności i trendom w tym segmencie na rynku. Z analiz sklepów, które udostępniają swoim klientom płatności odroczone PayPo, wynika, że po ich wdrożeniu sukcesywnie wzrastają słupki sprzedażowe. Szczególnie jest to zauważalne na poziomie AOV (ang. average order value), czyli średniej wartości koszyka zakupowego. Po udostępnieniu PayPo sklep internetowy notuje wzrost wartości transakcji realizowanych za pośrednictwem tej metody płatności średnio aż o 20-40% na tle innych form zapłaty. W niektórych przypadkach wzrosty są jeszcze wyższe i wynoszą nawet 50-60%. W ten prosty sposób sklep generuje dodatkowy przychód bez kosztownych inwestycji w reklamę czy marketing.

Dlaczego tak się dzieje? Bezpośredni wpływ na to ma sama formuła odroczenia płatności. Dzięki niej klienci mogą jednorazowo zrobić większe zakupy i chętniej oraz szybciej decydują się również na zakup droższych produktów, z półki premium. To prosty mechanizm – klient może skonsumować większy wydatek na poczet przyszłego rozliczenia. Widząc możliwość odroczenia płatności, ma zatem skłonność do wyboru produktu droższego – tego, na którym naprawdę mu zależy, czy też zakupu większej ilości. Dodatkową wartością dla klienta jest również możliwość otrzymania produktu przed zapłatą. Mogąc najpierw sprawdzić produkt, mają oni świadomość, że robią pewne i bezpieczne zakupy.

Płatności odroczone to jeden z 7 trendów e-commerce, o których musisz pamiętać

 

Mniej porzuconych koszyków. Jak je ratować?

Płatności odroczone są też skutecznym sposobem na ratowanie porzuconych koszyków. Według badań Izby Gospodarki Elektronicznej jednym z głównym powodów przerwania zakupu po stronie kupujących jest chęć sprawdzenia swoich możliwości finansowych (najczęściej po uprzednim zalogowaniu do banku) przed finalizacją zamówienia. Robi tak aż 22% konsumentów. Statystycznie oznacza to, że część klientów z powodu braku pieniędzy na koncie finalnie zrezygnuje z zakupów.

Można temu przeciwdziałać. Odpowiedzią na ten problem jest możliwość odroczenia spłaty, bez dodatkowych kosztów. Wówczas konsument decyduje o tym, kiedy zapłaci za swoje zakupy (bo np. wie, że za kilka dni otrzyma wynagrodzenie, więc nie musi zwlekać z zakupami dzisiaj). Korzystając z płatności odroczonych, może to zrobić praktycznie bezpłatnie, nie nadwyrężając swojego budżetu i dbając o płynność finansową. Według danych sklepów, które udostępniły u siebie płatności odroczone PayPo, odzyskują one średnio aż 15-20% koszyków. To rewelacyjny wynik – trudny do osiągnięcia bez konieczności poniesienia dodatkowych nakładów finansowych na specjalistyczne narzędzia lub techniki sprzedaży.

Dodatkową zaletą PayPo jest fakt, że pozwala ono klientowi sprawdzić lub przymierzyć zamówiony towar jeszcze jeszcze przed uiszczeniem za niego opłaty. Wbrew pozorom to bardzo istotna kwestia, gdyż wciąż dla 64% kupujących ważna jest możliwość obejrzenia wybranych towarów „na żywo” przed wyłożeniem na nie swoich pieniędzy.

No dobrze, ale czy to nie zwiększa skali zwrotów? Korzyści z rosnącego koszyka i poprawy konwersji znacząco przewyższają ryzyko wzrostu liczby zwrotów. Od lat w e-commerce dostępne są metody rozłożenia zakupów na raty – finalnie stały się one standardem. Płatności odroczone, dzisiaj jedna z najpopularniejszych metod kredytowania zakupów, są rozwinięciem tej technologii – stworzonej z myślą o tym, by wspierać sprzedaż w e-commerce, a zarazem pozytywnie wpływać na doświadczenie zakupowe klienta.

paypo sklepy animacja koszyk

Nowi, lojalni klienci, którzy kupują średnio 2 razy więcej

Płatności odroczone są preferowaną i bardzo lubianą metodą finalizacji zakupu. Aż 69% młodych klientów – respondentów Afterpay, jednego z globalnych liderów BNPL – deklaruje, że decyduje się na zakupy chętniej, jeśli widzi dostępną w sklepie płatność odroczoną. Dlatego liczba konsumentów korzystająca z rozwiązań z BNPL będzie wciąż wzrastać. Według Checkout.com, w 2022 roku zwiększy się o 53%, co będzie miało bezpośrednie przełożenie na wzrost sprzedaży i atrakcyjności sklepu internetowego.

Z danych PayPo wynika, że klienci robiący zakupy tą metodą płatności, kupują dwa razy częściej od przeciętnych użytkowników internetu. Dodatkowo jest to najchętniej wybierana przez nich metoda płatności za zakupy, tuż obok BLIK-a. Co więcej, klienci korzystający z usług PayPo zaczynają swoje zakupy od sprawdzenia, czy w danym sklepie dostępne są płatności odroczone. Włączając je na swojej stronie, zyskujesz więc potencjalnych nowych kupujących.

Ich liczba będzie też systematycznie wzrastać. Już teraz z usług PayPo regularnie korzysta prawie 700 tysięcy klientów. Warto zaznaczyć, że są to osoby z dobrą i bardzo dobrą zdolnością kredytową, którzy wybierają je z powodów pozafinansowych. Wśród nich najważniejsze są: wygoda, bezpieczeństwo oraz szybkość zrealizowania transakcji.

Według danych PayPo, w sklepach udostępniających ten rodzaj płatności średnio co dziesiąta transakcja jest opłacana właśnie w ten sposób. W niektórych branżach odsetek ten plasuje się nawet w granicach 30%. 

Kup teraz, zapłać później – to hasło dla klienta. Dla właściciela brzmi ono inaczej: sprzedaj teraz, zwiększ przychody. Bo takie są korzyści z płatności odrocznych w e-sklepie – to produkt płatniczo-kredytowy, który idealnie adresuje potrzeby klientów i sprzedawców. Dołącz więc do tysięcy sklepów, które z powodzeniem obsługują już setki tysięcy nowych kupujących. Nie zwlekaj i włącz płatności odroczone PayPo na swojej stronie.

 

Dowiedz się więcej o płatnościach odroczonych i ratalnych z naszego webinaru:

 

Płatności odroczone PayPo

Artykuł powstał we współpracy z PayPo.